Banner Forum Image

Göteborgsföräldrar!!!

Söker du andra att umgås med? Här håller du också koll på träffar och annat kul med barnen.

Göteborgsföräldrar!!!

Inläggav che » fre sep 04, 2009 20:36

Tänkte att det nog finns fler som vill snacka skit om bebisar o livet, kanske ta en fika eller priomenix eller så här i höst!

Själv fick jag en liten groda för ett halvår sen, huserar i majorna o träffar gärna andra föräldralediga att hänga med på lediga dagar!
che
Alltid online
Alltid online

Re: Göteborgsföräldrar!!!

Inläggav che » sön sep 06, 2009 10:53

Hallllååååå....*eko*

Jag vägrar tro att jag är den ende där ute som tycker dagarna börjar kännas tröliga. Var är ni?
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » sön sep 06, 2009 12:42

Jag är tyvärr ingen Göteborgsförälder....så långt ifrån som man kan...Boden. Men jag surrar gärna skit ändå...:-)

Allt väl i Blötteborg? Här är det i alla fall gott om blött idag...
sprallos

Inläggav Fru S. » sön sep 06, 2009 13:52

Jag är ju så tråkig att jag börjat plugga nu. Men jag går i skolan på Första Långgatan så det ligger nära Majorna.

Lunch nån gång kanske?
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » sön sep 06, 2009 18:21

Ja, du vet ju var du har mig. :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav che » sön sep 06, 2009 22:17

Fru S-Första långgatan är verkligen inte långt bort dit älgar jag på en kvart m modifikation. å äta bör man...ni kan alla resten...

Sprallos- jag snackar också gärna skit så här men alltid kul att faktiskt träffas men till boden är det för jävla långt att älga! Blött vet jag inte, mer tjuvtjockt liksom, soligt å varmt fast ändå lite kallt. Rackarúngen har vägrat sova här i dag också o då blir allt så mkt mer tjuvtjockt. Du vet en sån där dag där man till o med tar till mammans bästa knep, de som alltid funkar o de fungerar helt magiskt inte. Har vart på midda här under kvällen o den skrek grodan ju sig igenom till gästernas förtret. Sen har den lille spjuvern sprungit här som en annan jäkla fartdåre över mina tår i sin förbannade gåstol. Efter x antal amningsförsök ligger bebisen nu helt utslagen som en liten ängel....
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav che » sön sep 06, 2009 22:18

Nelia vi syns ju snart!
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » mån sep 07, 2009 07:56

Jupp, vi gör ju det.

Med risk att knö mig på, men om ni snackar ihop nån lunch, che och Fru S, så hakar jag gärna på om jag är ledig.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » mån sep 07, 2009 08:01

Nelia: Det skulle väl vara alldeles fantastiskt!
Jag har lunch mellan 12-13.
Och inga direkta planer de närmaste veckorna.
Det ligger MÅNGA restauranger nära skolan, bla en indier som dom säger är bra.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav che » mån sep 07, 2009 08:23

Jag har lite koll på det indiska köket i de hoodsen så jag är på. Indiskt är mumma! Nelia har stående inbjudan till allt jag gör. Dåså tjejer, jag hänger på när som dock inte denna vecka.

Kul om fler vill hänga på!

Sprallos- det må vara en bit att ta sig men det kan vara värt det, om inte för det indiska så för sällskapet. =) Det tar väl en fit person nån kvart eller så att lubba ner till västra götaland län? Se det som en utmaning, med gott krubb o sällskap som belöning!
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » mån sep 07, 2009 08:24

Nu har jag inskolning på schemat, och vet ju inte riktigt än hur dagarna kommer att se ut. Däremot om två veckor när Joel går på förskolan och jag jobbar korta dagar så ska jag hämta honom omkring kl 13 (efter att de ätit lunch) så då hade jag ju kunnat ta svängen om Järntorget och luncha med er innan.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån sep 07, 2009 19:27

För fan...jag remmar på springskorna direkt och joggar iväg...ses imorrn då..:-)
*harkel* nä så hurtig är man inte...nej. Men jag ska försöka vara med er i tanken.

Ja ibland är det fy bubblan så långt till Göteborg...och dyrt att ta sig. Om man bara inte tänkte så mycket på hur jobbigt det var så hade man ju faktiskt kunnat köra. Det är ju trots allt bara 160 mil enkel väg...men man ska ju idas som sagt. + att det kan vara trevligt att umgås med nån när man väl är framme och inte bara sova bort vistelsen.

Till stockholm tar man sig relativt billigt om man har framförhållning, men till göteborg blir det dyrt hur man än vrider på det...men det kan det ju å andra sidan vara värt också. Det bor ju så många goa människor där ju!
sprallos

Inläggav che » mån sep 28, 2009 20:43

Fru S o Nelia- vad sägs om den där lunchen?
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » mån sep 28, 2009 20:53

hehe.... tycker du har en sån skön stil che....
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » mån sep 28, 2009 21:34

Jag är på! Kan nog alla dagar resten av veckan.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Nöjen & träffar