Banner Forum Image

Gör ni annat än att jobba när barnet är på dagis?

Diskutera förskola och familjedaghem

Re: Gör ni annat än att jobba när barnet är på dagis?

Inläggav Maiyah » mån apr 05, 2010 20:33

Jag har också tänkt på det du säger, framförallt för att det är mångas anledning till att 1an går på dagis när tvåan kommer. Men det har jag absolut inte upplevt som en problem och det har nog knappast Cera heller. Hon tycker livet är pest när inte Kaspian är hemma, han är ju så himla roligt tycker hon! När hon kollar på honom så bara lyser det ur ögonen på henne och när han leker med henne eller ger henne uppmärksamhet så blir hon helt salig. Hon är nog den som kommer lida mest när han börjar hos dagmamma två dagar i veckan i höst :-)

Och egentid, det får de båda två tycker jag. Cera sover ju lite mer på dagen än Kaspian och då får han och jag tid ensamma. Sen kommer ju pappa hem på kvällen och då brukar vi turas om lite att ägna tid åt varje barn. Men visst får hon hänga med mer och får inte lika mycket uppmärksamhet som Kaspian fick i samma ålder, men det verkar faktiskt inte göra henne ett dugg, hon är så sjukt glad och nöjd nästan hela tiden, sover som en gudinna och verkar bara älska livet. Sen är hon extremt bestämd och man får verkligen höra om det är nått som inte passar damen. Då gormar hon i högan sky så det är ingen risk att hon blir bortglömd.

Då tror jag nog att det är jobbigare för första barnet att behöva dela uppmärksamheten, Cera vet ju inget annat men Kaspian har ju haft sina föräldrar för sig själv innan hon kom. Fast jag tror knappast han kommer ihåg det numera.
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Re: Gör ni annat än att jobba när barnet är på dagis?

Inläggav yra » ons apr 07, 2010 21:13

Jätte spännande att höra hur vardagen kan se ut för er som är hemma med två barn. Vad brukar ni hitta på på dagarna? Öppna förskolan finns ju o där är det ju oftast lite större barn med. Brukar ni göra något för att den stora ska få träffa barn i sin egen ålder?

Kram Yra
yra
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Förskolan