Gnäll...
8 inlägg • Sida 1 av 1
Gnäll...
...säger mamman.
Jag tycker pappan kan hjälpa till mer- det var ju tänkt så att han skulle göra lite mer iaf den här veckan eftersom jag börjar jobba på måndag.
Gör han det?
Svaret är nej.
*suck*
Inte speciellt oväntat, jag VET ju och VISSTE att det skulle bli så här (vi har ju trots allt bott ihop i 7 år). Men jag vet ju också att det ju är så när man inte lärt sig bättre under sin uppväxt.
Tycker farmor Berit nog skulle kunna ta en städrunda hit till våran lägenhet också och ta upp efter sin son....
Det blir jobbigt i längden att alltid behöva ge någon en spark i baken varenda gång nått ska göras (inkluderar vanligt förekommande DAGLIGA sysslor i hushållet).
Jag hinner ju inte göra ALLT heller....
Mina(/våra..) barn ska få lära sig ta ansvar och att ta egna initiativ...ÄVEN om de råkar födas med snopp.
Jag är i skrivandets stund vrålhungrig och sur. Pappan är ute och fixar middag...vilket han inte gjorde under tiden jag matade, badade och nattade vårt barn. Han spelade spel istället. Underbart....
Jag tycker pappan kan hjälpa till mer- det var ju tänkt så att han skulle göra lite mer iaf den här veckan eftersom jag börjar jobba på måndag.
Gör han det?
Svaret är nej.
*suck*
Inte speciellt oväntat, jag VET ju och VISSTE att det skulle bli så här (vi har ju trots allt bott ihop i 7 år). Men jag vet ju också att det ju är så när man inte lärt sig bättre under sin uppväxt.
Tycker farmor Berit nog skulle kunna ta en städrunda hit till våran lägenhet också och ta upp efter sin son....
Det blir jobbigt i längden att alltid behöva ge någon en spark i baken varenda gång nått ska göras (inkluderar vanligt förekommande DAGLIGA sysslor i hushållet).
Jag hinner ju inte göra ALLT heller....
Mina(/våra..) barn ska få lära sig ta ansvar och att ta egna initiativ...ÄVEN om de råkar födas med snopp.
Jag är i skrivandets stund vrålhungrig och sur. Pappan är ute och fixar middag...vilket han inte gjorde under tiden jag matade, badade och nattade vårt barn. Han spelade spel istället. Underbart....
-

Öga - Alltid online

Re: Gnäll...
Förståååår att du gnäller!!! Jämlikt ska det vara i hemmet!!!!! Eller iaf så att båda är nöjda. Min sambo var underbar med detta när jag var nyförlöst. Han gjorde ALLT. Det var så skönt, men nu har jag ju lärt mig det så nu har jag blivit lat och slarvig. Och han gnäller på mig, och jag skäms....En RIKTIG tjej är ju huslig.....
Men till dig nu; Kan ni prata med varandra?? Det brukar ju vara ganska svårt då man ofta är ganska trött pga nattamningar mm. Orkar du bara skita i att plocka upp?? Så att han till slut ser resultatet?? Tror du att din man är van att skita i städningen mm och att han vet att du gör det??
Men till dig nu; Kan ni prata med varandra?? Det brukar ju vara ganska svårt då man ofta är ganska trött pga nattamningar mm. Orkar du bara skita i att plocka upp?? Så att han till slut ser resultatet?? Tror du att din man är van att skita i städningen mm och att han vet att du gör det??
- Lejonella
- Alltid online

Åh, så jobbigt. Antar att ni har pratat om det, funkar det att göra det igen. Annars kanske du får laga din mat och tvätta dina kläder och han får ta hand om sitt.

-

Redhotwera - Alltid online

Ja jag har ingen lösning... jag gnäller och tjatar rätt mycket här hemma också...det kom som ett brev på posten efter vår dotter kom *L* Försöker att inte vara så pedantisk och ha krav att han måste hjälpa till mera.....svårt detta. mvh Gnällfian *L*
- iväntanstider
- Alltid online

När du städar... fråga honom om han ser vad du gör och att det är en hint! 
Och fattar han inte det kanske du ska behandla honom som man gör med barn.. ta bort spelet
Och fattar han inte det kanske du ska behandla honom som man gör med barn.. ta bort spelet
-

loppys - vimedbarn.se skribent

men oj vad jobbigt! så kan han ju inte hålla på! har du fått någon "fason" på honom nu? vore kul att höra hur du lyckades i så fall, börjar få ett liknande problem... :/
- liisaa
- Gillar vimedbarn.se

håller med liisaa vore kul att höra hur det gick!
- blomman82
- Börjar hänga här en del

Mannen ifråga är i princip likadan. Min lösning på problemet med att inte gå in i väggen är att jag helt enkelt struntar i att städa. Det ser jämt ut som hej-kom-åhjälp--mig hemma hos oss. Dammsugs det eller sopas det(jag brukar sopa annars är det snart lika dammigt igen) 1 ggr i veckan så är det undertecknad som gör detta. Diskar gör jag. Tvättar gör faktiskt han också och det på eget initiativ ibland också =). Kattlåderengöring är mest undertecknad men även han också.
Dammar gör vi nästan aldrig. Toaletten och duschen gör jag rent, men det händer ytterst sällan.
Har vänner som bor i vad jag skulle kalla "visningshem", det är inte ett dammkorn någonstans, ytterst få möbler och aldrig någon disk på diskbänken. Såna hem gör mig nervös. Är städning det enda dessa människor gör undrar jag då...för JAG har då inte tid med sånt om jag vill göra saker som är kul och som gör mig lycklig.
Så...vi bor lortigt men lyckligt skulle jag nog säga ändå.=)
Och nu när jag har semester tokstädar jag INTE, utan gör roliga saker med mitt barn istället. Åker och hälsar på folk , fiskar eller som idag; ut i skogen och plocka bär. =)
Städa är inte hela livet.
Dammar gör vi nästan aldrig. Toaletten och duschen gör jag rent, men det händer ytterst sällan.
Har vänner som bor i vad jag skulle kalla "visningshem", det är inte ett dammkorn någonstans, ytterst få möbler och aldrig någon disk på diskbänken. Såna hem gör mig nervös. Är städning det enda dessa människor gör undrar jag då...för JAG har då inte tid med sånt om jag vill göra saker som är kul och som gör mig lycklig.
Så...vi bor lortigt men lyckligt skulle jag nog säga ändå.=)
Och nu när jag har semester tokstädar jag INTE, utan gör roliga saker med mitt barn istället. Åker och hälsar på folk , fiskar eller som idag; ut i skogen och plocka bär. =)
Städa är inte hela livet.
-

Öga - Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1