Banner Forum Image

Ge mig mod.

Diskutera barns matvanor och barnmat

Ge mig mod.

Inläggav Anna_Lindberg » mån apr 05, 2010 20:29

jag skrev samma sak inne på minbebis.
men tänkte att ni kanske också har några råd att ge mig.

Jag är så arg, ledsen och förbannad och saknar mod.
Vår son som är snart 7 månader har en väldigt känslig mage och måste ha lactulos varje dag annars tjorvar magen direkt.
Ocg igår var vi hos min "svägerska" på påskmiddag. och "svärmor" ge vår son nougattårta (fast dem inte ska äta nötter innan 4 år, och blåbärspannacotta. Och jag säger till henne att han bli hård i magen av blåbär + att dem inte ska ha rena mejeriprodukter när dem är så små.
Då får jag till svar: Det är ju så lite.
gah!!!
Och gissa!!! idag har han varit jättehård i magen. Fått hjälpa honom med tempen.
Fan vad arg och ledsen jag är,
Hur j-a svårt ska det vara att lyssna, Har sån lust att ringa upp henne och skälla ut henne efter noter och säga till henne att hon aldrig får passa William om hon inte börja lyssna på mig.
Min son mina regler!
men feg som jag är så kommer jag väl hålla det inom mig istället.

+ plus alla graviditetshormoner som spökar
Användarvisningsbild
Anna_Lindberg
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Re: Ge mig mod.

Inläggav shoegal » tis apr 06, 2010 19:34

Ja det är jobbigt när man blir överkörd av andra :(
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tis apr 06, 2010 19:45

Jag tycker att du ska be din sambo ta det där då det är hans släkt. Du/ni bestämmer vad ert barn stoppar i sig och har han dessutom en dålig mage vilket dom borde veta så borde dom inte ge honom något utan att fråga om det är ok med er först. Jag skulle bli snor förbannad och förmodligen skällt ut dom redan på plats men när man inte gör det så blir det ju svårare. Stå på dig och ta upp det med sambon och om han mesar så får du prata med henne själv.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » ons apr 07, 2010 22:01

Det är bara att säga nej. Mer diskussion behövs inte. Som du säger: ditt barn dina regler. Har hon svårt att ta det får din sambo gå in och tala med henne.

Jag förstår dig, det är inte alltid så lätt att ha mod att stå för det man anser. Men jag har insett sen jag blev förälder att det är jag (och min man) som måste ansvara för mina barn och då måste man stå upp och säga hur det är. Jag anser också att det krävs ingen diskussion, det räcker med att jag_ mamman, säger NEj, då är det så. Oavsett orsak. Och oavsett hur liten nougattårtan är.

Jag har en kompis från mammagruppen vars dotter fortfarande efter 2 år och 3 månader har problem med magen. Jag tror det var lactulos hon får också. De är väldigt medvetna om vad hon kan äta och inte. De äter t.ex. kyckling varannan dag och fisk varannan dag. Kött en gång på helgen.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Anna_Lindberg » tor apr 08, 2010 09:28

Nu har jag sagt till min sambo att han får ta upp det med henne.
Om han inte gör det så kommer jag att göra det.
Fattar inte hur svårt det ska vara? fråga först, ge sen.
Nu har vi haft magstul i tre dagar, men äntligen är det på rätt väg.

Jag blir så arg och ledsen varje gång jag tänker på det.
Förövrigt så har vi inget bra förhållande jag och svärmor.
Användarvisningsbild
Anna_Lindberg
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Återgå till Matvanor & barnmat