Ge ersättning ibland - för att jag vill?
6 inlägg • Sida 1 av 1
Ge ersättning ibland - för att jag vill?
Kan man ge ersättning nån gång ibland bara? Jag känner att det skulle vara extremt smidigt ibland nämligen... Tex. när man är hemma hos andra eller sitter på café (har stora problem med att amma offentligt!), eller för att min man ska kunna vara själv med henne längre stunder. Har prövat att pumpa ur mjölk men jag lyckas inte särskilt bra. dessutom är det så mycket smidigare med ersättning än att förvara bröstmjölk som sen ska värmas i vattenbad. Ersättningen kan ju ges rumstempererad vad jag förstår? Eller åtmisntone värmas i micron. Vad tycker ni? Är man dum om man gör det för sin egen skull, när amningen fungerar?
- SessaNessa
- Gillar vimedbarn.se

Re: Ge ersättning ibland - för att jag vill?
Det har jag gjort så länge det funkade, nu vägrar han äta ur flaska men jag försöker vaeje dag och hoppas att han tar den snart igen. Tar ditt barn flaska så kör på det, kan vara skönt att få lite avlastning ibland.
- annika80
- Gillar vimedbarn.se

Klart du kan ge ersättning. Man gör det som man mår bäst av, du är den bästa föräldern för ditt barn o du känner också ditt barn bäst.
Själv har jag fullständigt vägrat ersättning då jag varit rädd att amningen skulle strula men pumpat...det har jag gjort fasligt mkt. Började jobba redan 6 veckor efter skrutten kom till världen så en del flaska har det blivit.
Vi tänkte mkt på att det skulle vara en flaska som eliminerade luft i den mån man kan, inte hade stort hål så det kom massor väldigt fort o att det var så likt en amningssituation som möjligt. Min man kunde exv ta av sig på överkroppen så bebisen fick hud mot hud o det var så likt helt enkelt som jag skulle göra det.
Flaskan vi använde var dr brown o vårt barn hade i flera månader o har fortfarande det minsta hålet. Faktiskt ända tills i sommras när grodan bestämde sig för att vägra flaska. Så kan det ju också vara.
Själv har jag fullständigt vägrat ersättning då jag varit rädd att amningen skulle strula men pumpat...det har jag gjort fasligt mkt. Började jobba redan 6 veckor efter skrutten kom till världen så en del flaska har det blivit.
Vi tänkte mkt på att det skulle vara en flaska som eliminerade luft i den mån man kan, inte hade stort hål så det kom massor väldigt fort o att det var så likt en amningssituation som möjligt. Min man kunde exv ta av sig på överkroppen så bebisen fick hud mot hud o det var så likt helt enkelt som jag skulle göra det.
Flaskan vi använde var dr brown o vårt barn hade i flera månader o har fortfarande det minsta hålet. Faktiskt ända tills i sommras när grodan bestämde sig för att vägra flaska. Så kan det ju också vara.
- che
- Alltid online

Klart att du kan det, testa bara hemma första gången så att det fungerar med flaska, kan krävas massor med övning innan det fungerar! Min lilla tjej har stotiskt vägrat flaska men nu börjar det lossna..så jag har faktiskt varit borta en kväll! Superroligt, fast hon fick urpumpad BM..
- Maiyah
- Alltid online

Om du vill det, så gör det. Du gör vad som är bäst för dig och ditt barn. Edwin fick ersättning på kvällen för att han åt så mycket då. Han fick även ibland när vi var ute så som du skriver. Det är inte alltid så kul att slänga fram bröstet.
Tänk på att det kan ta några veckor innan barnet vänjer sig med flaska.
Tänk på att det kan ta några veckor innan barnet vänjer sig med flaska.

-

Redhotwera - Alltid online

Tar ditt barn flaska så är det klart att du ska göra det. Det underlättar verkligen! Visst är det mysigt att amma men inte i varuhus, då hade jag hellre gett flaskan om Ella tagit den. 
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
6 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Amning & Flaskmatning