gåstol
35 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Re: gåstol
vi har inte börjat med gåstol än,tänkte göra det lite senare.
men har skaffat babysittern bumbo som dom sitter rakt i och det gillar natalie
men har skaffat babysittern bumbo som dom sitter rakt i och det gillar natalie
- heaven83
- Alltid online

Har prövat att sätta adam upp i babysittern men det r han inte heller nöjd med..... måste säga att han inte varit nöjd med något de sista dagarna *funderar* Han är supernöjd när han får sitta upprätt i mitt knä. Funderar på om det kan vara så att det kanske inte alls är det. Kan det vara så att han inte är tillräckligt mätt? Han kanske behöver ersättning? Jag pratade i och för sig med BVC om det sist och hon sa att det inte behövdes men jag vet inte.... känns mest gnälligt hela tiden. När jag sätter han i sin matstol är han också nöjd det kom i sambnad med att vi började på öppna förskolan och jag hade han på golver sittande.... efter det är han inte särskilt nöjd med babysittern. Jag skall göra som du och pröva att sätta babysittern rakt upp. Jag ringde på en gåstol och hon sa att hon satte sin baby i den vid fem månader men att det var meningen att de skall sitta i den från nio månader det tyckte jag lät gamalt..... Just nu ligger adam under sitt babygym ochdet är han nöjd med just nu.
Sitter Nathalie i sin matstol? Hur länge i så fall? Är hon helt stabil i sin nacke?
Sitter Nathalie i sin matstol? Hur länge i så fall? Är hon helt stabil i sin nacke?
- carina_
- Alltid online

Hannah har också börjat tröttna på babysittern.
Till Niklas hade vi inte gåstol men jag funderar på att skaffa det till Hannah men det blir kanske om tidigast en månad eller så i sådana fall. Niklas började krypa (åla) när han var 6 månader och om Hannah börjar då också så känns det onödigt att köpa en gåstol... Har även funderat på en bumbo men jag är lite för snål!
Till Niklas hade vi inte gåstol men jag funderar på att skaffa det till Hannah men det blir kanske om tidigast en månad eller så i sådana fall. Niklas började krypa (åla) när han var 6 månader och om Hannah börjar då också så känns det onödigt att köpa en gåstol... Har även funderat på en bumbo men jag är lite för snål!
- Cecilia*
- Alltid online

Hon vill inte heller halv ligga längre,tycker inte det är roligt skulle jag tro längre.
I matstolen får hon sitta medans hon får smakportioner..en kort stund och i bumbon är det olika,inte så länge...sen blir hon nöjd när hon får ligga på golvet oxå
I matstolen får hon sitta medans hon får smakportioner..en kort stund och i bumbon är det olika,inte så länge...sen blir hon nöjd när hon får ligga på golvet oxå
- heaven83
- Alltid online

Ja, att börja med gåstol vid nio månader lät nästan lite gammalt? Vid nio-tio månader så gick Niklas med sin gåvagn. Jag trodde att man kunde börja vid 6-7 månader men det kanske är alldeles för tidigt då? Fast när dom är ordentligt stadiga i rygg och nacke så borde det ju vara okej att ha dem där kortare stunder.
Hannah har också varit väldigt "onöjd" de senaste dagarna men det är nog bara en fas tror jag. Niklas var också så till och från när han var liten.
Hannah har också varit väldigt "onöjd" de senaste dagarna men det är nog bara en fas tror jag. Niklas var också så till och från när han var liten.
Senast redigerad av Cecilia* ons jan 28, 2009 15:12, redigerad totalt 1 gång.
- Cecilia*
- Alltid online

ja 9 månader låter sent det! tänkte skaffa gåstol åt natalie när hon blir ungefär 6 månader.
- heaven83
- Alltid online

Ja, 6 månader låter väl lagomt tycker jag. Jag har för mig att jag läst förut att många börjar runt 6 månader med det. Bara man använder den med sunt förnuft som en leksak och inte en "barnvakt" så att säga så tror jag det är helt okej.
- Cecilia*
- Alltid online

Casper har fått en gåstol å han älskar att springa runt i den. fast man får ha en liten kudde där fram så det inte trycker för mycket på magen
Han tycker inte heller om sin babysitter längre. Funkar ett par minuter sen e det tråkigt
Han tycker inte heller om sin babysitter längre. Funkar ett par minuter sen e det tråkigt
-

mia* - Alltid online

Philip gillar inte heller sin babysitter längre, vill helst sitta i knäet o gunga o hoppa lite hehe.. men ligger oxå ner på mage i sin pöl o d går bra ett tag.. ska köpa bumbo stol o hoppgunga snart tänkte ja, vill även börja me gåstol för han e lite slapp i benen o kanske kan va bra o träna dom lite..
- nilla6
- Alltid online

Hej! Nu crashar jag ert septemberforum lite...
Angående gåstol ville jag bara säga att det går bra att börja så snart barnet är stadig i ryggen och verkar vilja sitta mer upprätt (tröttnat på babysittern). Joel var runt fyra månader när vi började sätta honom i gåstolen istället för i babysittern för då ville han inte sitta bakåtlutad längre. Han satt förstås inga längre stunder när han var så liten (de säger ju ifrån när de blir trötta) men han älskade verkligen att sitta upprätt.
Det tog ju ett tag innan han började att ta sig fram i gåstolen - från början var det ju som sagt mest ett alternativ till babysittern. Precis som cecilia säger, så länge man har den som underhållning/leksak och inte som barnvakt så go for it!
Det tog ju ett tag innan han började att ta sig fram i gåstolen - från början var det ju som sagt mest ett alternativ till babysittern. Precis som cecilia säger, så länge man har den som underhållning/leksak och inte som barnvakt så go for it!
- Emmapemma
- Alltid online

Vill också köpa en gåstol men mannen är emot det så vi får la se hur det blir.
Bumbo stol tycker jag är jätteonödigt! Köpte en till Elina, och hon ogillar den. Jag med faktiskt. Känns verkligen som en onödig dyr grej. Elina uppskattar mer matstolen =)
Bumbo stol tycker jag är jätteonödigt! Köpte en till Elina, och hon ogillar den. Jag med faktiskt. Känns verkligen som en onödig dyr grej. Elina uppskattar mer matstolen =)
- Tricia
- Galen i vimedbarn.se

Har sett Bumbon på bild...men vad är det för bra med dem??? *L* ursäkta min okunskap.. Signy fick en gåstol i julklapp men hon når inte ner till golvet ännu....
- iväntanstider
- Alltid online

Natalie får sitta rakt i sin bumbo istället för att halv ligga och det tycker hon om,ddärför vi har en
- heaven83
- Alltid online

Tricia - min man är också emot gåstol därför hade vi ingen till Niklas men till Hannah lutar det åt att det blir en sån. Vi får se! 
- Cecilia*
- Alltid online

35 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Återgå till Septembermammor 2008