Fyll på med alla hjärtans dag tips!

Möt andra föräldrar med samma intressen som du

Fyll på med alla hjärtans dag tips!

Inläggav Ellas pappa » tis feb 14, 2012 01:03

Jag tror jag ska baka hjärtformade scones till frukost :) Hoppas dom blir fina.
Massage kanske... Fyll på med lite tips!
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online
Alltid online

Re: Fyll på med alla hjärtans dag tips!

Inläggav debjuds » tis feb 14, 2012 01:09

Massage? Vi brukar köra alla hjärtans dag veckan istället. Hela veckan går ut på att man ska vara extra romantisk så slipper man lägga ner tid resten av året. Detta fungerar sjukt bra för oss... passerar 7 år tillsammans nu och fortfarande får man ligga.
En hund ett ben ett hundben
Användarvisningsbild
debjuds
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Inläggav Ellensmamma » tis feb 14, 2012 01:13

debjuds skrev:Massage? Vi brukar köra alla hjärtans dag veckan istället. Hela veckan går ut på att man ska vara extra romantisk så slipper man lägga ner tid resten av året. Detta fungerar sjukt bra för oss... passerar 7 år tillsammans nu och fortfarande får man ligga.

Vad är det jag läser? Så typiskt killar! Det enda ni tänker på är vad ni ska göra för att som du själv uttryckte det "få ligga". Nej massage och en veckas romantik...

Jag får alltid något fin present av min man. Med risk för att skryta men jag brukar alltid få ett smycke värt minst 500 kronor . Så imorgon har jag verkligen något att se fram emot.
Ellensmamma
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav Ellas pappa » tis feb 14, 2012 01:34

Ellensmamma skrev:
debjuds skrev:Massage? Vi brukar köra alla hjärtans dag veckan istället. Hela veckan går ut på att man ska vara extra romantisk så slipper man lägga ner tid resten av året. Detta fungerar sjukt bra för oss... passerar 7 år tillsammans nu och fortfarande får man ligga.

Vad är det jag läser? Så typiskt killar! Det enda ni tänker på är vad ni ska göra för att som du själv uttryckte det "få ligga". Nej massage och en veckas romantik...

Jag får alltid något fin present av min man. Med risk för att skryta men jag brukar alltid få ett smycke värt minst 500 kronor . Så imorgon har jag verkligen något att se fram emot.

Det är väl inte pengen som är det viktiga!?
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online
Alltid online

Inläggav nora » tis feb 14, 2012 01:40

Åh vad mysigt med lite tips, men pengen är inte det som spelar roll det är väl tanken och upplevelsen räknas? :)
nora
Nykomling
Nykomling

Inläggav Ellensmamma » tis feb 14, 2012 01:42

Ellas pappa skrev:
Ellensmamma skrev:

Det är väl inte pengen som är det viktiga!?

Vad menar du nu? Blir du glad om du får något för 200 kronor eller? Jag vet iförsig inte hur du bor och så men jag tror inte det är många kvinnor som skulle bli glada av kattguld för 200 kronor?

Har du ens en tjej?
Ellensmamma
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav Stina » tis feb 14, 2012 09:09

Ellas pappa skrev:Jag tror jag ska baka hjärtformade scones till frukost :) Hoppas dom blir fina.
Massage kanske... Fyll på med lite tips!

Vem skulle du överraska dem med då? Dig själv? ;)
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn, idag jobbar jag som Redaktionschef & Communityansvarig.
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Stina » tis feb 14, 2012 09:20

Mina tips för en mysig alla hjärtans dag:
Laga en extra god middag
Tänd ljus
Ta en dusch efter jobbet så du känner dig fräsch och redo inför en mysig kväll med din partner
Skicka blommogram från jobbet
Skicka små kärleksförklaringar på sms
Skicka hjärta på Facebook
Ge massage
Mys
Stäng datorer och tv och bara brata med varandra
Ta ett varmt bad eller en skön dusch tillsammans
Berätta för din partner varför du älskar honom/henne
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn, idag jobbar jag som Redaktionschef & Communityansvarig.
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Lilith » tis feb 14, 2012 10:01

Nu är jag iofs singel, men även när jag inte varit det så kör vi med alla hjärtans dag-fika. Den här gången blir det en hjärtformad sockerkaka bland annat. Att man älskar varandra ska man visa året om, och att folk värderar kärlek i antal kronor presenten kostar är i mitt tycke fel och inte kärlek på något sätt.
En mammablogg med en twist av Borderline : http://lilith.vimedbarn.se
Lilith
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav debjuds » tis feb 14, 2012 14:43

Lilith skrev:Nu är jag iofs singel, men även när jag inte varit det så kör vi med alla hjärtans dag-fika. Den här gången blir det en hjärtformad sockerkaka bland annat. Att man älskar varandra ska man visa året om, och att folk värderar kärlek i antal kronor presenten kostar är i mitt tycke fel och inte kärlek på något sätt.

Håller med dig till 100% kärlek året om. Skadar inte med lite extra den 14 februari. Mitt tips till alla är att styra barnvakt för att sedan kunna umgås över en matbit och en flarra rött.
En hund ett ben ett hundben
Användarvisningsbild
debjuds

Inläggav Maija » tis feb 14, 2012 18:33

De bästa tipset tycker jag är att överraska med något :) Det är ju tanken som räknas.

Sedan tycker jag att det är extra mysigt om man kan lyxa till det en helt vanlig dag också och göra som en egen alla hjärtans dag. Med god mat och gott vin, tända ljus och sånt :) Då känns det lite mer speciellt att man gör något tillsammans när inga andra gör det och att man faktistk tar sig tid och pengar för att anstränga sig lite extra för personen man gillar.

I år har jag bestämt att vi ska göra något tillsammans. Ett år målade vi en tavla tillsammans, det var kul :) faktiskt kul att göra något man inte brukar..

Någon som har fler bra tips på vad man kan göra eller ge bort på alla hjärtans dag?
Användarvisningsbild
Maija
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Stina » ons feb 15, 2012 23:30

Jag fick tulpaner några minuter innan tolvslaget till den femtonde. ;) Uppskattades!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav Mickan79 » tor feb 23, 2012 20:59

En dag man lika gärna kunde stryka från listan om ni frågar mig.
Användarvisningsbild
Mickan79
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav stineingmann » tor feb 06, 2014 13:02

Jag var gravid för ett par år sedan och fick ett fantastiskt gravidsmycke som alla hjärtans dags present. Jag blev så glad :) När man är gravid brukar man inte alltid känna sig så snygg och elegant. Det hjälpte mycket med smycket! Dessutom var det jättegulligt att det stod I'm carrying a miracle på det. Här kan man se själva smycket

http://www.mammashop.se/gravidsmycke-halssmycke-i-m-carrying-a-miracle-rirem.html
stineingmann
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack