Funkykidz 2-3år :D Nån mer som vill hänga på?
3 inlägg • Sida 1 av 1
Funkykidz 2-3år :D Nån mer som vill hänga på?
Idag har jag anmält Noel till Funkykidz 2-3 år som går på Sportlife här i närheten 
Så här beskriver dom det:
"Det här är 40 minuters dans och rörelse för de allra yngsta tillsammans med mamma eller pappa. Kursen är på 10 veckor och idén är enkel: Till härlig musik skall vi ha en rolig stund tillsammans.
Vi startar med samling och dansar sedan till både traditionell barnmusik blandat med pop. Vi utgår från upplevelsen och använder ofta rekvisita i danserna. Vi busar mycket och när man är 2-3 år finns inga krav på prestation. När musiken sätts på vill kroppen instinktivt röra på sig.
Mamma eller pappa finns med i dansen under hela lektionen."
Låter det inte roligt? Visst kostar det 895 kr för medlem eller 995kr för icke medlem men jag känner att det är värt det.
Han älskar ju att dansa och ha roligt till musik! Sen tänkte jag att det är bra för honom att vänja sig att vara där en stund då jag kommer att lämna han i lekrummet ibland i höst under tiden jag tränar.
Nån mer göteborgare som vill hänga på? Vi har bokat in oss på Sportlife Frölunda
Så här beskriver dom det:
"Det här är 40 minuters dans och rörelse för de allra yngsta tillsammans med mamma eller pappa. Kursen är på 10 veckor och idén är enkel: Till härlig musik skall vi ha en rolig stund tillsammans.
Vi startar med samling och dansar sedan till både traditionell barnmusik blandat med pop. Vi utgår från upplevelsen och använder ofta rekvisita i danserna. Vi busar mycket och när man är 2-3 år finns inga krav på prestation. När musiken sätts på vill kroppen instinktivt röra på sig.
Mamma eller pappa finns med i dansen under hela lektionen."
Låter det inte roligt? Visst kostar det 895 kr för medlem eller 995kr för icke medlem men jag känner att det är värt det.
Han älskar ju att dansa och ha roligt till musik! Sen tänkte jag att det är bra för honom att vänja sig att vara där en stund då jag kommer att lämna han i lekrummet ibland i höst under tiden jag tränar.
Nån mer göteborgare som vill hänga på? Vi har bokat in oss på Sportlife Frölunda
-

MinisMamma - Alltid online

Re: Funkykidz 2-3år :D Nån mer som vill hänga på?
Det där lät ju superkul!! Synd att jag inte bor i Gbg då hade jag definitivt hakat på. 
-

magda - Alltid online

Re: Funkykidz 2-3år :D Nån mer som vill hänga på?
Vi har Funky Kidz på mitt jobb, men mista gruppen vi har är 4-5 år. Det är mycket fokus på lek för de minsta. Efter varje avslutad kurs så har man en show....det brukar vara såååå kul!! Då har varje grupp ett tema som dom klär ut sig efter osv.
Här finns en länk till bilder från vår senaste show. Jag var Björnen i höstas, men slapp nu....stod bakom kameran istället..
http://www.stepin.nu/boden/Gallery.aspx?Id=41
Här finns en länk till bilder från vår senaste show. Jag var Björnen i höstas, men slapp nu....stod bakom kameran istället..
http://www.stepin.nu/boden/Gallery.aspx?Id=41
- sprallos
3 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas