Funderingar om heltid/deltid & FP vid 2:a barnet
7 inlägg • Sida 1 av 1
Funderingar om heltid/deltid & FP vid 2:a barnet
Jag har jobbat heltid sen febr -09 då dottern blev ett år, hon är nu 1 år o 9 månader. Vi har tänkt skaffa fler barn men inget resultat ännu.
Har precis gått ner till 80% på jobbet och är medveten om det där med att sgi sänks om jag inte tar ut extra färäldradagar. Men min fråga är om jag nu blir gravid igen om några månader, beräknas en ny föräldrapenning på de 80% jag jobbar eller på min 100%-tjänst som jag faktiskt arbetat på till större del???
Fk´s regler och förordningar gör mig galen, någon vänlig själ som har koll på detta?
Har precis gått ner till 80% på jobbet och är medveten om det där med att sgi sänks om jag inte tar ut extra färäldradagar. Men min fråga är om jag nu blir gravid igen om några månader, beräknas en ny föräldrapenning på de 80% jag jobbar eller på min 100%-tjänst som jag faktiskt arbetat på till större del???
Fk´s regler och förordningar gör mig galen, någon vänlig själ som har koll på detta?
- sunbeam
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: Funderingar om heltid/deltid & FP vid 2:a barnet
Om du får nästa barn inom 30 mån från förra barnets födsel så får du behålla din sgi förutsatt att du fyllt med föräldradagar upp till 100%.
- alexmamma
- Har vimedbarn.se som startsida

Men då måste man ha gjort det hela tiden eller??
- Loam
- Galen i vimedbarn.se

Ja ditt sgi sänks men får du barn igen innan älsta barnet är 1,9 år så får du behålla din föräldrapenning.
Jag gick ner på halvtid och fyllde först ut med föräldradagar tills de tog slut. Blev orolig att allt skulle sänkas men fick infon att min sgi sänks men att jag får behålla samma föräldrapenning som jag hade med liam. Det gäller bara att jag inte blir sjuk
Jag gick ner på halvtid och fyllde först ut med föräldradagar tills de tog slut. Blev orolig att allt skulle sänkas men fick infon att min sgi sänks men att jag får behålla samma föräldrapenning som jag hade med liam. Det gäller bara att jag inte blir sjuk
-

ToToRo - Alltid online

nu e jag ingen FK expert, men jag antar att då räknar de ny föräldrapenning och sgi grundad på inkomsten man haft senaste halvåret om man inte fyllt upp till 100%.
-

ToToRo - Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1