Banner Forum Image

Fullkorn till barn?

Diskutera barns matvanor och barnmat

Fullkorn till barn?

Inläggav hellokitty » tis jul 12, 2011 19:17

Alltså jag har hört att barn inte skall äta fullkorn typ fullkornbröd osv. stämmer detta? man ger ju fullkornsvälling tänker jag.. och jag som äter efter gi sen en tid tillbaka äter ju oftast ingen pasta alls men när ja skall göra typ pastagratnger liknande så köper ja den vitt fiber pasta med lågt gi, nu undrar ja om de e okej för barnen eller inte? Hörde nångång att dom inte kan tillgodose sig de dom skall i fulkornspasta?
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: Fullkorn till barn?

Inläggav Redhotwera » tis jul 12, 2011 21:26

Jo, det kan man göra men inte för mycket. Läs här:
http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Frago ... rodukter-/
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav che » ons jul 13, 2011 16:49

Mitt barn äter nästan uteslutande fullkornspasta/spagetti, mestadels bakar jag eget bröd o det är också på grövre mjöl. Mitt barn har inte problem med det, prova dig fram. Barnet kommer bli löst i magen om du försöker fibra ihjäl de!
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » ons jul 13, 2011 20:55

okej okej tack för era svar ja bröd gör ja med själv men då bakar jag ett ljust till barnen och grovt/dinkel till mig.. dom får ju vanlig pasta när de typ e köttförsås då kokar ja två kastruller eller inget till mig men då e de okej i gratänger iaf! svårt o se på de sättet då charlie så gott som alltid är lös i magen o har alltid varit.. tog upp de med bvc ett par gånger men fick ingen reaktion mer än endel barn är så så jaa han är väl "endel barn" då...
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav cleaningservices » tis dec 06, 2011 15:16

Borde väll vara i samma stil som för dig själv. Så skulle jag resonera i det fallet ;-)
cleaningservices
Nykomling
Nykomling

Återgå till Matvanor & barnmat