Banner Forum Image

Fuck för mjuklift!

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Fuck för mjuklift!

Inläggav MinLyckaLeiha » fre apr 18, 2008 11:25

Har mjuklift till Leiha, hon vill inte gärna ligga i den för hon vill så gärna ligga på fårskinnet å det blir för varmt för henne i vagnen då.!
Har en mjuklift som man gör om till åkpåse, har nu gjort detta och lagt fårskinnet i , då blev det genast bättre..
Vårvädret nu är ju så skiftande, ibland är det supervarmt och ibland svinkallt. Behöver jag känna någon oro för att jag gjort en som mamma sa "dum grej". Hon tyckte jag va jättekorkad, för lilla Leiha kunde ju bli sjuk, få lunginflammation etc...
Biforgar bilder på hur det ser ut..
Inte lär hon väl bli sjuk av att ligga här i med en fleceoverall och en mössa. plus en flecefilt om jag skulle tycka hon verkar kall???????
P1010004-5 - Kopia.JPG
P1010004-5 - Kopia.JPG (20.2 KB) Visad 631 gånger
P1010005-7 - Kopia.JPG
P1010005-7 - Kopia.JPG (26.18 KB) Visad 630 gånger
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MinLyckaLeiha
Alltid online
Alltid online

Re: Fuck för mjuklift!

Inläggav Johanna H » fre apr 18, 2008 11:34

Nej då! hon kan ligga så, det viktigaste är att skydda mot drag så det inte blåser på henne och om du har en mössa och en fleeceoverall +en liten filt så kan hon inte frysa! men eftersom hon e så liten så ska du inte låta henne ligga helt utan vindskydd dvs nån form av täcke/lock på vagnen.. :) ser jättefint ut!!
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lollo_80 » fre apr 18, 2008 11:54

Affe har typ body, byxor och strumpor över det en fleec overall och han ligger i en fleec åkpåse sen har vi vindskyddet på...... man får ju akta sig så att det inte blir för varmt heller....

tycker att det du har räcker inte kan hon frysa i det...... håller med Johanna glöm inte att skydda för vinddrag.....thats it :)
Bild
Bild

Bild
Lollo_80
Alltid online
Alltid online

Inläggav TeodorsMamma » fre apr 18, 2008 13:24

när teo var mindre så låg han med tjock overall,en ganska tunn fleesefilt över och underdelen på en åkpåse under i insatsen. och han har då inte blivit sjuk och är ändå född mitt i vintern. nu ligger han med body, byxor och så har han ett par varmare byxor och tröja ovanpå det, mössa,vantar,skor och så en filt och fotsacken över. och han verkar inte må så dåligt av det heller. sen beror det ju på hur varm bebis man har också. vissa bebisar (min) är som braskaminer som är helt tokigt varma... jag tycker absolut inte att det där verkar för kallt!
TeodorsMamma

Inläggav sprallos » fre apr 18, 2008 13:56

Äsch...det där ser ju jättegossigt ut ju!!
sprallos

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar