Banner Forum Image

fröken Insnöads klagospalt

fröken Insnöads klagospalt

Inläggav moia » fre aug 14, 2009 10:04

Måste bara skrika lite...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHGGGGAAAAAGAGAGAAAAAA!!!!!

Tack, nu känns det liiiitelite bättre.

Vet ni vad jag hatar? Gravtest som visar minus, gravtest med ett kontrollstreck och inte minsta tillstymmelse till ett du-är-gravid-streck, gravtest som man kan stirra på trettisjutton gånger och det dyker fortfarande inte upp något streck, inte ens minsta lilla skugga.

Vi är bara på tredje försöket så noja kan jag egentligen inte. Men jag har velat baka syskon sedan årsskiftet så för mig känns det snarare som bra många fler månader. Sedan mensen kom tillbaka i december har min cykel varit jätteregelbunden. Vad händer samma månad som P säger okej, let't do it!? Jo, cykeln går maaaagiskt från 31 dagar till 43 dagar. Jippie! Vänta på mens i tolv dagar, undra om man är gravid eller om kroppen bara jävlas, i tolv förbaskade dagar. Sedan mens såklart.

Nästa månad, jag stressar inte, kände mig kolugn. Blir jag gravid så blir jag, annars kanske nästa månad eller nästa, vi har inte bråttom. BIM närmar sig, jag börjar bli nyfiken. BIM kommer och passerar, testar på BIM-dagen, testar nästa dag, uppehåll, testning, uppehåll, testning. Imorgon har en vecka gått igen, varken plus eller mens. Jag som inte är stressad egentligen, jag som inte har bråttom, inte hade bråttom, blir ju knäckt av det här. Jag kan inte gå omkring i ett ingenmansland och irra virra ovetandes. Det är INTE ROLIGT! Det är roligt att göra barn, om man försöker, mensen kommer, man får ett nytt försök. Det är inte roligt om man försöker och sedan ska gå omkring vecka ut och vecka in och inte ens få göra ett nytt försök. Det suger, det är skit!

Jag tänker inte bara på det här ska ni veta, har det riktigt bra utanför bebistankarna. Njuter och förskräcks av att skola in Vincent på dagis och mår egentligen fint. Men jag har bara det här stället att släppa ut gravidtankarna på, så ni får bli slagpåsar och stå ut med den sidan av mig. Ni som orkar läsa mitt ältande vill säga.

Tack för idag från en trött enbarnsmor som ska masa sig iväg till gymet medan sonen åker rutschkana och leker med andra barn fem minuters cykelresa härifrån.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Re: fröken Insnöads klagospalt

Inläggav MollyAlex » fre aug 14, 2009 10:23

Man får faktiskt klaga, o detta forum e väl det bästa att få säga sin mening på, possitiv som negativ? :)
Vi försöker inte ännu,o vi försökte inte ens när vi fick Nikolina, men jag kan tänka mig att när man verkligen jobbar i bebisverkstan vill man ju såklart ha resultat så fort man kan! Hoppas verkligen att det tar sig snart,den som väntar på nått gott..

Angående gravtest såfattar jag inte varför de där stenålders testen fortfarande finns när det finns digitala test, där det blir antingen "gravid" eller "inte gravid", hihi!

Lycka till i verkstaden, efter ett träningspass får man lite nya endorfiner!

:)
BildBild

BildBildBildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
MollyAlex
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » fre aug 14, 2009 10:38

klaga på du bara, de är de vi är till för ;)
håller tummarna för dig för de finns ju inte mycket mer jag kan göra.

*kramar om*
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav lolenona_84 » fre aug 14, 2009 10:53

nämen attans sitamoia att din kropp ska jäklas så med dig nu då bara för att ni är igång. klaga på, jag förstår dig helt även om jag inte själv varit där så kan jag tänka mig
Bild

Bild
lolenona_84
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » fre aug 14, 2009 11:03

du får klaga hur mkt du vill! Tror att de flesta här förstår lite hur du känner ändå....du går inte under, men du vill ju ändå klaga lite för du får ju inte som du vill ;).....o sen måste det va väldigt pissigt att gå över tiden så mkt 2 månader i rad BARA för att ni JUST presic nu ska försöka bli gravida igen.... suck ...

men du ska se att det där plusset kommer då du minst anar det :)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » fre aug 14, 2009 11:28

Ska ´ru ha lite klyschor, stumpan?

"Slappna av så ska du se att ni blir gravida"

"Ett barn kommer när det är meeeeeningen"

"njut av tiden som är nu"

"Skaffa hund så kommer barnet som på beställning"

"Se till att ha en hobby så tänker du inte så mycket på det!

Allvarligt talat så förstår jag din frustration. Jäkla kropp som beter sig knäppt.
Jag håller mina tummar för att du snart ska få bli tjock om magen.

Stora kramar som alltid!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Frixie » fre aug 14, 2009 12:01

Lider med dig....
Men du vännen...
Det kommer flytta in en liten i din mage snart...
Och då kommer du klaga över alla graviditetsbesvär. Och vissa dagar kanske du till och med önskar att den där lilla knorten hade väntat lite... :-)

Håller alla tummar och tår för att ni skall lyckas snart...

Klaga på du så länge...
Jag ger igen när det är våran tur sen!!!

Kramar i massor!
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Inläggav ToToRo » fre aug 14, 2009 13:50

hihihi gu va du e söt :) o självklart skall du klaga. det är väl det vi alla finns här för. :) mattias skulel dött om hand hörde om min bebislängtan hela tiden eller behöva höra allt om bebisar, barn m.m.

o ja jag känner igen det där med kontrollstrecen, fy faaaaaaannn va man blir less på dem. fördelen för mig var att jag hade gett upp på att få mens så jag väntade den inte ens till slut, du blir ju ngt mer påminnd varje månad. Men snart ska du se att du sitter med stickan i handen o ler.
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillfisen » fre aug 14, 2009 16:14

åh, vad ja lider o känner med dej!
Ja vet exakt hur du känner för de va ju trots allt inte länge sen ja kände samma frustration, visserligen gick min mens bara över med 6 dagar som max, men ändå!
De e ju sååå himla jobbigt att bara vänta o inte veta!
Så dumma mens ta o bestäm dej nu, kom eller ge sitamoia ett plus nu på stört!

O spy du så mycke galla du vill här, för vi alla finns här för varandra o stöttar i varmt o kallt, högt o lågt, vått o torrt etc.....

O så till sist en massa styrkekramar
Användarvisningsbild
Lillfisen
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » fre aug 14, 2009 17:09

Åh, snyft! Tack för alla ord och förståelse. Även om det inte hjälper själva det praktiska problemet så hjälper det mig lite att få skriva ur mig en massa skit och få styrkeord tillbaka. Ikväll blir det kebabsallad, sedan popcorn och kaffe, och så somnar jag nog framför en film. Jag är världens tröttaste mattaste lilla disktrasa idag. Om världen är snäll så är det pga ett litet pyre och ingen uvi. =/ Jag var sååå nära att traska över till mvc idag (egentligen måste man boka tid, telefontid 8-9 varje morgon, urk) och be dem ta lite tester, men jag orkade inte/vågade inte/trodde inte det skulle hjälpa.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » fre aug 14, 2009 18:46

Jag är inte där än, men jag törs nog lova att jag blir likadan. Nu vet man ju vad en graviditet är och den underbara känslan att bli mamma. Klart man har bråttom!! Jag har lovat mig själv att aldrig köpa en ägglossningssticka eller ett gravtest förrän jag är riktigt säker på att det behövs...men vem vet...jag är som sagt inte där än.

Nu till min lilla plan....Sex är sååå mycket trevligare utan skydd, njut av det!! Vince är ju dessutom så stor nu att ni säkert kan juppa på rätt ostört så njut av DET! När man väl är gravid så blir det ju svårare med tiden och sen när den lill* kommit så vet vi ju alla hur trixigt det kan bli. Så njut NU...Ha sex när ni vill, dag som natt...veckodag som helg, ÄL eller inte ÄL...sexa loss helt enkelt! Knasa till det, njut av sex bara...bebis blir det på köpet liksom när det är läge för det.
Det är min plan den dagen det känns rätt...men än så länge är det diskhandske på när man ska till. Så njut av det latexfria sexet du...:-)
sprallos

Inläggav Nelia » fre aug 14, 2009 18:52

Kramar om!! Jag kommer känna precis likadant när det blir vår tur att slänga bort kondomerna.. Ska verkligen ta till mig ditt tips sprallos!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » fre aug 14, 2009 19:18

åhhhhh söta du! gnäll för allt vad du är värd, det är ju så typiskt att kroppen retas med dig nu!

jag berättade om dig idag för min lillasyster för hon äter hormoner och vill INTE bli gravid de närmaste åren men hon kan känna en fysisk barnlängtan o nu är det enormt mycket bebisar omkring henne och då har hennes kropp börjat göra som din, efter år av regelbunden mens så kommer den plötsligt inte förrän kanske två veckor försent o gör henne sjukt nervös. vi enades iaf om att kroppen är skum o definitivt har någon egen vilja som man inte förstår! ;)

jag håller tummarna allt vad jag orkar för att det blir bebis snart snart snart!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav vildasol » fre aug 14, 2009 21:00

Klart att du får gnälla när din kropp jävlas så mycket med dig!!!

Men sprallos, jag tyckte att ditt inlägg var underbart. Försök verkligen att njuta nu så mycket det går och se inte sex som ett nödvändigt ont i ett barnafödande syfte. Det kommer bli en bebis så småningom, om den inte är där inne redan nu :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav lolenona_84 » fre aug 14, 2009 21:03

vilket härligt inlägg sprallos!
Bild

Bild
lolenona_84