frågor om FP.
5 inlägg • Sida 1 av 1
frågor om FP.
Jag har lite frågor om föräldrapenningen:
1: visst får man vara hemma samtidigt om man tar ut dagar för olika barn? alltså tex jag för vår äldsta son och min man får yngsta (när han kommer nu)?
2: Min man har avstått alla dagar utom 60 till mig är dom dagarna sgi dagar? alltså dom 60?
3: Det är så att min man varit provanställd nu i 6 månader, men får inte vara kvar på grund av arbetsbrist, men får antagligen komma tillbaka i mars o då med en fast tjänst direkt vi tänkte då att han kunde använda sina 120 dagar nu då om han får ett kontrakt som gäller från mars, men räcker de att han jobbat 6 månader nu tills bebisen kommer? vet att de står 240 på fk hemsida med har för mig att det räckt med 6 månader för andra på mb? för att få högre ersättning än lägsta nivå menar jag då. Annars tjänar han ju mer på o ta ut A-kassa..
hoppas någon orkar svara
kram
1: visst får man vara hemma samtidigt om man tar ut dagar för olika barn? alltså tex jag för vår äldsta son och min man får yngsta (när han kommer nu)?
2: Min man har avstått alla dagar utom 60 till mig är dom dagarna sgi dagar? alltså dom 60?
3: Det är så att min man varit provanställd nu i 6 månader, men får inte vara kvar på grund av arbetsbrist, men får antagligen komma tillbaka i mars o då med en fast tjänst direkt vi tänkte då att han kunde använda sina 120 dagar nu då om han får ett kontrakt som gäller från mars, men räcker de att han jobbat 6 månader nu tills bebisen kommer? vet att de står 240 på fk hemsida med har för mig att det räckt med 6 månader för andra på mb? för att få högre ersättning än lägsta nivå menar jag då. Annars tjänar han ju mer på o ta ut A-kassa..
hoppas någon orkar svara
kram
- hellokitty
- Alltid online

Re: frågor om FP.
Jag kan svara på fråga 1. Ja ni kan vara hemma samtidigt med fp på varsitt barn.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med de andra. Men det är säkert nån annan som kan dom.
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med de andra. Men det är säkert nån annan som kan dom.
-

magda - Alltid online

okej okej tack för era svar
jag skall ringa till fsk idsg tror jag. måste ju ha dom där inkomst papprena med blir väl tight om vi hinner få fyllt i o fixat allt.. blääää--.--
- hellokitty
- Alltid online

Angående den tredje frågan så tänker jag att eran SGI måste vara skyddad eftersom ni blev gravida igen inom 1 år och 9 månader. Då är den väl skyddad oavsett? Eller har han haft bättre inkomst de senaste 6 månaderna och vill att SGI:n ska baseras på den?
Iaf så ska det ju vara inkomsten man haft de senaste 6 månaderna som räknas, så jag hoppas att det blir så. Måste vara jätteskönt att kunna vara hemma båda två så länge!
Iaf så ska det ju vara inkomsten man haft de senaste 6 månaderna som räknas, så jag hoppas att det blir så. Måste vara jätteskönt att kunna vara hemma båda två så länge!
-

Sofia85 - Alltid online

problemet är att han inte har någon sgi från då heller så ja hoppas verkligen de blir godkänt med de senaste 6 månaderna. sitter i kö till fsk nu.. ja visst hade vart skönt så sett att ha han hemma de första månaderna..
- hellokitty
- Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1