fråga angående volvobilbarnstol
6 inlägg • Sida 1 av 1
fråga angående volvobilbarnstol
Har inte fått min älskade bebis än men om ca: 5 veckor hoppas jag kunna hänga runt på denna sida istället för minbebis.com. Men jag har en fråga som kanske är mer lämplig att ställa här där kanske fler kan ge min svar
letar runt lite nu efter bilbarnstolar. Har en volvo och måste därför ha en volvo orginalstol eller ett babyskydd med bas...
Men jag tycker volvo orginalstolen(med baby insats) ser lite obekväm ut för en liten bebis?
är de någon som har erfarenheter angående denna stol?
Jag tycker fördelen är att man kan ha denna stol fram till 3 år/18 kg.
tacksam för snabba svar
letar runt lite nu efter bilbarnstolar. Har en volvo och måste därför ha en volvo orginalstol eller ett babyskydd med bas...
Men jag tycker volvo orginalstolen(med baby insats) ser lite obekväm ut för en liten bebis?
är de någon som har erfarenheter angående denna stol?
Jag tycker fördelen är att man kan ha denna stol fram till 3 år/18 kg.
tacksam för snabba svar
- thiies_
- Nykomling

Re: fråga angående volvobilbarnstol
Får man fråga varfer du MÅSTE ha en volvo orginalstol? :/
- LillaMalin
Grattis till bebben i magen, hoppas du inte behöver vänta alltför länge innan han/hon tittar ut!
Vi har en Volvo V70 och jag tycker att det funkar fint att ha en stol med bas. Vi har en Acta Graco DuoLogic (http://www.akta.se/o.o.i.s/118) som vi är nöjda med. Den kan användas från nyfödd till ca 4 år. Har man Isofix fästen i bilen så är det väldigt smidigt att klicka fast den. Vi har inte det men det är enkelt att sätt fast basen med bälte också.
Vi har en Volvo V70 och jag tycker att det funkar fint att ha en stol med bas. Vi har en Acta Graco DuoLogic (http://www.akta.se/o.o.i.s/118) som vi är nöjda med. Den kan användas från nyfödd till ca 4 år. Har man Isofix fästen i bilen så är det väldigt smidigt att klicka fast den. Vi har inte det men det är enkelt att sätt fast basen med bälte också.
- Cecilia*
- Alltid online

hehe tack
nej nej, jag måste inte ha en just volvobilbarnstol , men de va det att jag har en vän som har en just sån som jag skulle få pga att de inte har någon volvo. men de har ingen babyinsats till den utan de får jag köpa själv.. men jag tycker inte att stolen ser så bekväm ut till en liten nyfödd bebis och undrar därför om de finns någon som har haft volvostolen till sin lilla bebis som kan säga va de tyckte om den
annars blir de till att köpa en babyskydd med bas
nej nej, jag måste inte ha en just volvobilbarnstol , men de va det att jag har en vän som har en just sån som jag skulle få pga att de inte har någon volvo. men de har ingen babyinsats till den utan de får jag köpa själv.. men jag tycker inte att stolen ser så bekväm ut till en liten nyfödd bebis och undrar därför om de finns någon som har haft volvostolen till sin lilla bebis som kan säga va de tyckte om den
annars blir de till att köpa en babyskydd med bas
- thiies_
- Nykomling

Jag har haft en till Hobbe... Han fick den när han var 10 månader... Skulle aldrig använda den till liten bebis, för som sagt, skulle inte vara så bekvämt tror jag...
Så här är det acta när de är bebisar, och volvo-stolen när de blivit äldre....
Så här är det acta när de är bebisar, och volvo-stolen när de blivit äldre....
-

30-åringen - Alltid online

6 inlägg • Sida 1 av 1