fotograferande tråden
Re: fotograferande tråden
Gerda: Riktigt häftig bild, jag och R har alltid sagt att vi vill testa det där, jättebra länk, tack! 
Tog lite bilder på Joel när vi var uppe i Boden och Arvidsjaur. Den första är i kyrkan i Arvidsjaur där vi firade av min syster som tog studenten. Gillar den här bilden skarpt, vet inte varför, det är något med hur ljuset faller.
Nästa bild är hemma hos sprallos i Boden, dagen efter Joel haft en rejäl virusinfektion så han var verkligen inte pigg den här dagen. Men leka med bubblor kan få vilket barn som helst att ha roligt och glömma bort sjukdom och hängighet och därför har den här bilden blivit en stor favorit för mig. Att få se han leka, trots feber och inte riktigt kry än, det värmer mitt hjärta.
Vill tillägga att bilderna är helt oredigerade.

Tog lite bilder på Joel när vi var uppe i Boden och Arvidsjaur. Den första är i kyrkan i Arvidsjaur där vi firade av min syster som tog studenten. Gillar den här bilden skarpt, vet inte varför, det är något med hur ljuset faller.
Nästa bild är hemma hos sprallos i Boden, dagen efter Joel haft en rejäl virusinfektion så han var verkligen inte pigg den här dagen. Men leka med bubblor kan få vilket barn som helst att ha roligt och glömma bort sjukdom och hängighet och därför har den här bilden blivit en stor favorit för mig. Att få se han leka, trots feber och inte riktigt kry än, det värmer mitt hjärta.
Vill tillägga att bilderna är helt oredigerade.

-

Nelia - Alltid online

Jag har ÄNTLIGEN fått tummen ur och testat HDR! Fotade lite RAW när vi var på beachen (hrm, ja eller Falumotsvarigheten då) häromdagen. Och så laddade jag hem testversionen av Photomatix, och se jag fick till en HDR-bild! Fick trixa lite innan jag kunde redigera RAW-filerna också. De behövde konverteras till DNG. Tänk vad mycket man måste lära sig...
I alla fall, nu är det här ingen speciellt intressant bild, men roligt att få testat! =) Nu ska jag försöka komma ihåg att byta till RAW om jag hittar något motiv som skulle passa bra för HDR!
före...
efter...
I alla fall, nu är det här ingen speciellt intressant bild, men roligt att få testat! =) Nu ska jag försöka komma ihåg att byta till RAW om jag hittar något motiv som skulle passa bra för HDR!
före...
efter...
-

moia - Alltid online

Jag har också som sagt lyckats testa RAW-redigering. Bara väldigt mycket som hastigast än så länge, för att se hur det går till. Här är första testet...
före...
efter...
före...
efter...
-

moia - Alltid online

Och andra testet, ujujuj vad mycket det finns att leka med helt plötsligt, skulle behöva mängder med tid... =)
före...
efter...
före...
efter...
-

moia - Alltid online

Fick en underbar bild på Joel igår.
Han är verkligen världens finaste <3
Han är verkligen världens finaste <3
- Bilagor
-
- vmb.jpg (46.41 KB) Visad 330 gånger
-

Nelia - Alltid online

nelia: den var underbar den sista bilden. vilken goding.
sitamoia: vad lika dina godingar är.
sitamoia: vad lika dina godingar är.
- HärligaTöser
- Alltid online

Det var ett tag sedan jag fotograferade nu, full rulle under sommaren. Här är några foton som jag tog i juli.
-

Ralphie - Alltid online

-

Ralphie - Alltid online

Åh det är så fint med alla foton, speciellt barnen. Jag såg en trailer i förra veckan som heter Babys, heelt underbar, kolla in trailern här. Jag tycker att barnen är så gulliga, måste verkligen se på hela filmen!
- alouette
- Gillar vimedbarn.se

nu har jag lekt lite med cs5 och här är orginalet och resultatet
.
är det nån mer som har nikon D90 som kan tipsa om lite fiffiga inställningar?
är det nån mer som har nikon D90 som kan tipsa om lite fiffiga inställningar?
- Bilagor
-
- F 5m ps L.jpg (29.53 KB) Visad 226 gånger
-
- F 5m L.jpg (30.19 KB) Visad 226 gånger
-

gellis - Alltid online

gellis: Jag har en D90 men vad är det för inställningar du vill ha? 
- LillaMalin
- Alltid online

jag vill att bilderna ska bli ljusa och klara, hur jag än försöker så blir dom alltid så mörka
-

gellis - Alltid online

Mycket beror nog på objektivet också. Jag har ett 50mm fast optik med en bländare på f1,8 så det släpper in mycket ljus. Annars får du testa förlänga slutartiden och kanske ha 1/20 sek och en bländare på f3,5. Testa även att höja ISO-talet till 320 eller så.
- LillaMalin
- Alltid online

Återgå till Foto & scrapbooking