fotograferande tråden
Re: fotograferande tråden
Najs skärpa!
Jag behöver ett sånt men ett fast 200..... eller 105 kanske.
Jag ska bara köpa fasta objektiv hädanefter.
Men i det du köpt sitter det mycket bra glas. Det är ju ett proffsobjektiv för 17, klart det är bra!
Jag behöver ett sånt men ett fast 200..... eller 105 kanske.
Jag ska bara köpa fasta objektiv hädanefter.
Men i det du köpt sitter det mycket bra glas. Det är ju ett proffsobjektiv för 17, klart det är bra!
- Fru S.
- Alltid online

Nelia: Oj jäklarns!
Det var ingen dålig skärpa!
Tänkte precis leta reda på denna tråden själv. Tänkte visa en bild..

Tänkte precis leta reda på denna tråden själv. Tänkte visa en bild..

- LillaMalin
- Alltid online

Vad kul med en fototråd!
LillaMalin härligt att fota stjärnhimlen! Har alltid funderat på hur man gör det. objektiv slutartid bländare? om du inte kommer ihåg exakt så ungefär
Bjuder på en bild själv också. Bilden föreställer Knut när han tar sitt första bad och även om jag inte fattade det då så kan man se hur hans hjärna febrilt arbetar för att bestämma huruvida han ska gilla eller ogilla det här med att badande.
Idag, 7 veckor senare, har han bestämt sig för att det är det värsta i världen och att han ska tala om det genom att gallskrika varje gång det provas igen.
LillaMalin härligt att fota stjärnhimlen! Har alltid funderat på hur man gör det. objektiv slutartid bländare? om du inte kommer ihåg exakt så ungefär
Bjuder på en bild själv också. Bilden föreställer Knut när han tar sitt första bad och även om jag inte fattade det då så kan man se hur hans hjärna febrilt arbetar för att bestämma huruvida han ska gilla eller ogilla det här med att badande.
Idag, 7 veckor senare, har han bestämt sig för att det är det värsta i världen och att han ska tala om det genom att gallskrika varje gång det provas igen.
- Gerda
- Har vimedbarn.se som startsida

Gerda: På just den bilden använde jag dessa inställningar: F3,5 - exponeringstid 15 sek iso200 @ 18mm 
- LillaMalin
- Alltid online

Häftigt objektiv Nelia!
LillaMalin: Men oj vilken stjärnhimmel med Orion och allt, riktigt coolt!
Gerda: Väldigt fint foto på lilla Knut, jag gillar övergången i färgerna och hans ansiktsuttryck! =)
Jag är riktigt dålig med fotandet för tillfället. Det blir bara de vanliga korten på Vincent hemma i lägenheten, inte så spännande direkt. Men jag fotade iaf min kusins bröllop förra helgen och ska gå igenom de bilderna lite bättre snart. Och om ett par veckor börjar fortsättningskursen i foto på Medborgarskolan. Fem gånger blir det, och det ska bli roligt att få lite utmaningar - vilket jag hoppas få, grundkursen var väldigt simpel och mest av prova-på-stuk. Den här gången tänker jag inte vara gravidillamående längre, haha, grundkursen var precis i den värsta urk-perioden. Fast jag är ju desto klumpigare istället.
LillaMalin: Men oj vilken stjärnhimmel med Orion och allt, riktigt coolt!
Gerda: Väldigt fint foto på lilla Knut, jag gillar övergången i färgerna och hans ansiktsuttryck! =)
Jag är riktigt dålig med fotandet för tillfället. Det blir bara de vanliga korten på Vincent hemma i lägenheten, inte så spännande direkt. Men jag fotade iaf min kusins bröllop förra helgen och ska gå igenom de bilderna lite bättre snart. Och om ett par veckor börjar fortsättningskursen i foto på Medborgarskolan. Fem gånger blir det, och det ska bli roligt att få lite utmaningar - vilket jag hoppas få, grundkursen var väldigt simpel och mest av prova-på-stuk. Den här gången tänker jag inte vara gravidillamående längre, haha, grundkursen var precis i den värsta urk-perioden. Fast jag är ju desto klumpigare istället.
-

moia - Alltid online

Nelia: Jisses vilken skärpa!! Vilken bra present..
-

sprallos - Alltid online

sitamoia vad kul att gå fotokurs! Jag har tänkt att jag ska göra det flera gånger men aldrig gjort det just för att jag är rädd att man inte ska få några utmaningar utan bara göra basic-grejer och det känns inte riktigt värt.
Skulle även vilja gå en bra kurs i redigering, som det är nu kommer all min kunskap från mitt ex för flera år sedan, eget experimenterande och diverse tutorials jag hittat på internet. Det känns som om det hela skulle gå att utveckla en smula.
Skulle även vilja gå en bra kurs i redigering, som det är nu kommer all min kunskap från mitt ex för flera år sedan, eget experimenterande och diverse tutorials jag hittat på internet. Det känns som om det hela skulle gå att utveckla en smula.
- Gerda

Sitamoia: Hehe ja jag lyckades fånga orion med. Dom stjärnorna lös starkast typ 
- LillaMalin
- Alltid online

Jag fotar så himla lite nu, förutom Vincent. Så bara för att inte tappa bort den här tråden helt så kommer här tre kort från idag. =)
älskar bilar...
vackerbarn...
äta chokladboll med kompisen
älskar bilar...
vackerbarn...
äta chokladboll med kompisen
-

moia - Alltid online

Gillar också bil-bilden, härlig.
Här kommer några bilder från mig. De två på Eddy är redigerade i Flickrs egna program. Det tredje är på min mormor och E´s kusin.
Här kommer några bilder från mig. De två på Eddy är redigerade i Flickrs egna program. Det tredje är på min mormor och E´s kusin.
-

Ralphie - Alltid online

Tindra var otroligt facinerad av en fusktattoo hon fick idag. Det var lite kul att se. Hon vågade inte röra den först utan gick mest och blåste på den, hehe
- LillaMalin
- Alltid online

Happ, nu kommer jag igen och invaderar med bilder
Tänkte bara visa en liten bild på min fina påskkärring 

- LillaMalin
- Alltid online

Här är en bild som jag gjort med hjälp av en photoshop tutorial och som jag tänkt att jag ska göra många många gånger. Jag har docka aldrig haft någon passande bild men i förra helgen var jag hemma hos mamma och pappa och firade påsk och kom då ihåg att ta en bild som kanske skulle passa. Vet inte om jag är så jättenöjd egentligen men jag tycker det är kul med tutorials så jag delar med mig endå 
tutorialen som jag gjort: http://www.tiltshiftphotography.net/pho ... torial.php
tutorialen som jag gjort: http://www.tiltshiftphotography.net/pho ... torial.php
- Bilagor
-
- IMG_4393liten.jpg (42.27 KB) Visad 289 gånger
- Gerda

Återgå till Foto & scrapbooking