fotograferande tråden
Re: fotograferande tråden
Haha jag känner igen det ha-begäret av studioprylar! Jag har dock ingenstans att förvara dessa när dom inte skulle användas. Har väl inte direkt någon plats att ha en hemmastudio heller..men jag är bra sugen 
- LillaMalin
- Alltid online

Några kort på mitt finaste
-

Ralphie - Alltid online

Tack så mycket Eluned! Jag är absolut inte 100% nöjd med dem, men motivet är ju väldigt vackert 
-

Ralphie - Alltid online

LillaMalin & Sitamoia , ni som fotat i studio vad e det egentligen som är det som e viktigast att ha i en studio ? VAD behöver man i grund typ å vad tror ni att det skulle kosta ? Har ju fått förfrågningar om jag skulle kunna tänka mig att öppna nått eget men jag har ju ingen som helst aning om vad som ens behövs ...
Ralphie , underbara kort !!!
Ralphie , underbara kort !!!
- Isan
- Alltid online

Isan: Jag har ju bara fotat i studio en enda gång hittills, så jag kan nog inte hjälpa så mycket. Men det som jag tänker behövs är typ minst ett stort skynke (gärna svart), 2(-3) studioblixtar på stativ, någon reflektor (vit yta att spegla ljus med + ev silver), stativ till sin kamera, och fjärrutlösare till blixtarna.
Ralphie: Vilka mysiga bilder, jättefin stämning!
Idag fyller Vincent 1,5 år och det har varit ljuvligt väder. Fotade lite i en park nära oss. Här speglas solen i fönstren i ett gammalt läroverk och blir indirekt ljus.

Ralphie: Vilka mysiga bilder, jättefin stämning!
Idag fyller Vincent 1,5 år och det har varit ljuvligt väder. Fotade lite i en park nära oss. Här speglas solen i fönstren i ett gammalt läroverk och blir indirekt ljus.

-

moia - Alltid online

Nu var det ett bra tag sedan jag la upp lite bilder här. Kommer inte exakt ihåg vilka bilder jag redan visat så ifall jag lägger upp några ni redan sett, så ber jag om ursäkt. 

Någon som för övrigt vet hur man photoshoppar så att bilden blir svartvit, men att något på bilde, tex en boll, förblir i färg?

Någon som för övrigt vet hur man photoshoppar så att bilden blir svartvit, men att något på bilde, tex en boll, förblir i färg?
- Eluned
- Alltid online

Eluned: Fina bilder. Jag gillar den i mitten skarpt... Ang din fråga i Photoshop finns det beskrivet flera gånger i den här tråden. Jag vet att vi diskuterade det i början...
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Sitamoia, underbara bilder på Lilla Vinceprins! Älskar första bilden när man ser hans ögon !
Elenud , söt lite tös ni har
Fina bilder !
Jag kunde ju itne motstå att åka och fota det stora fallet vi har här , men inte en enda bild blev bra på hela fallet
Så jag tog bitvis på fallet istället .
Den här bilden tog jag vid en gammal kvarn , gillar trädet som är skruvat !
Elenud , söt lite tös ni har
Jag kunde ju itne motstå att åka och fota det stora fallet vi har här , men inte en enda bild blev bra på hela fallet
Den här bilden tog jag vid en gammal kvarn , gillar trädet som är skruvat !
- Bilagor
-
- Vattenfall.jpg (179.73 KB) Visad 253 gånger
- Isan
- Alltid online

Isan: WOW vilken bild!! Jättefin!
Vi har äntligen köpt en ny digitalkamera (efter att jag tappade vår förra i backen i somras så den gick sönder totalt!). Det blev en Canon Ixus 120 IS. Kan VARMT rekommendera den som litet komplement till den stora kameran. Jisses vilka bilder den kan ta, zoomar jättemycket och med bildstabilisator kan man nästan inte misslyckas.
Hockeyskadad som jag är då så var jag tvungen att testa kameran på matchen igår. Fick till ett kort precis när det blev mål! Publiken framför mig reste sig i samma sekund som jag blåste av ett foto. Med full zoom kan tilläggas.
Vi har äntligen köpt en ny digitalkamera (efter att jag tappade vår förra i backen i somras så den gick sönder totalt!). Det blev en Canon Ixus 120 IS. Kan VARMT rekommendera den som litet komplement till den stora kameran. Jisses vilka bilder den kan ta, zoomar jättemycket och med bildstabilisator kan man nästan inte misslyckas.
Hockeyskadad som jag är då så var jag tvungen att testa kameran på matchen igår. Fick till ett kort precis när det blev mål! Publiken framför mig reste sig i samma sekund som jag blåste av ett foto. Med full zoom kan tilläggas.
- Bilagor
-
- IMG_0153.jpg (111.96 KB) Visad 243 gånger
-

Nelia - Alltid online

såå himla fina bilder ni har tagit.
själv var jag ute här om veckan och övande med min kamera och fick 2 helt ok bilder
själv var jag ute här om veckan och övande med min kamera och fick 2 helt ok bilder
- Bilagor
-
- rönnbären.jpg (81.83 KB) Visad 231 gånger
-
- hage.jpg (89.15 KB) Visad 231 gånger
-

gellis - Alltid online

Återgå till Foto & scrapbooking