Första Utlandsresan med 2-åring.
4 inlägg • Sida 1 av 1
Första Utlandsresan med 2-åring.
Nu är det ju ett tag sen jag va aktiv, men det har varit jobb och en massa annat som fått mej att inte vara på forumet.
Men nu vill jag gärna ha lite hjälp och tips! Jag vet att ni är duktiga på det!
Sista Oktober så ska vi åka till Gran Canaria. Det blir första utlandsresan för Linnea som då är nyss fyllda 2år.
VAD ska jag tänka på? Smarta tips som underlättar vissa saker kanske? Hur är det med blöjor (för jag gissar på att hon inte hinner bli blöjfri tills dess, fast vi arbetar på det!
) ?
Vad behöver jag i "mini-apoteket"?
etc.
Tacksam för tips
//Anita

Men nu vill jag gärna ha lite hjälp och tips! Jag vet att ni är duktiga på det!
Sista Oktober så ska vi åka till Gran Canaria. Det blir första utlandsresan för Linnea som då är nyss fyllda 2år.
VAD ska jag tänka på? Smarta tips som underlättar vissa saker kanske? Hur är det med blöjor (för jag gissar på att hon inte hinner bli blöjfri tills dess, fast vi arbetar på det!
Vad behöver jag i "mini-apoteket"?
etc.
Tacksam för tips
//Anita

-

nita - Alltid online

Re: Första Utlandsresan med 2-åring.
Blöjer är tokdyrt utomlands på många ställen...har en kompis som var på någon av kanarieöarna i vintras och hon sa att blöjerna kostade runt 12 kr styck....
- alexmamma
- Har vimedbarn.se som startsida

Eller så blir det tvärtom. I Portugal kostar ett paket Huggies ca 60 spänn om man orkar skaffa kundkort (mot motsvarande 150 kr utan kundkort). Men om ni bara ska vara nere i 1-2 veckor så kan ni ju ta med ett paket blöjor i resväskan. Det är ju ändå vikt som ni slipper på hemresan. 
Välling och gröt finns inte utomlands. Eller det finns något grötaktigt i Portugal, typ Cerelac, men då är det vaniljsmaksatt och säkert socker i också.
Annars, apotekgrejer är väl det vanliga, solskyddskräm, Alvedon, näsdroppar och kanske en kortisonsalva om Linnea får något insektsbett? Vätskeersättning om ni har oturen att hon blir magsjuk.
Det är väl det jag kan komma på just nu. Solhatt också förresten, solen är så mycket starkare på södra breddgrader än här i Sverige.
Välling och gröt finns inte utomlands. Eller det finns något grötaktigt i Portugal, typ Cerelac, men då är det vaniljsmaksatt och säkert socker i också.
Annars, apotekgrejer är väl det vanliga, solskyddskräm, Alvedon, näsdroppar och kanske en kortisonsalva om Linnea får något insektsbett? Vätskeersättning om ni har oturen att hon blir magsjuk.
Det är väl det jag kan komma på just nu. Solhatt också förresten, solen är så mycket starkare på södra breddgrader än här i Sverige.
-

Nelia - Alltid online

Tackar så mycket för tipsen 
-

nita - Alltid online

4 inlägg • Sida 1 av 1