Första orden?
10 inlägg • Sida 1 av 1
Hm.... Kommer inte ihåg exakt o Ellas första året bok är inte i närheten men tror hon var ca tio månader eller mindre och sa mamma 
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Hi hi.... Jesper började väl som de flesta barn med "titta" och "edä?", när han var omkring 9 månader. Vid 1-årsåldern kom de första "riktiga" orden. Det första han lärde sig säga var "Kaka", sen kom "mamma" och "Bajen"...
Kalle har också börjat med "titta" och "dä", det har han sagt i ett par månader. Sen säger han "paa" om lampa, men det är det enda. Han säger visserligen "mamma" rätt ofta, men jag vet inte om han verkligen menar mamma, eller om det bara är ett ljud. Ofta blir det liksom en hel ramsa "mammamammamamma...."
Kalle har också börjat med "titta" och "dä", det har han sagt i ett par månader. Sen säger han "paa" om lampa, men det är det enda. Han säger visserligen "mamma" rätt ofta, men jag vet inte om han verkligen menar mamma, eller om det bara är ett ljud. Ofta blir det liksom en hel ramsa "mammamammamamma...."
-

HelenaS - Alltid online

ashe2 skrev:Det var nog hej ronja sa först ocksåHar för mig att det var runt 10 månader
Mamma sa hon första gången "på riktigt" på min födelsedag när hon var lite över 11,5 månad
Världens bästa födelsedagspresent
-

acko - Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1