Banner Forum Image

Första mensen

Diskutera relationsproblem

Första mensen

Inläggav msahlén » mån nov 24, 2008 15:55

Hej!

Jag har just fått första mensen efter att jag fick barn i våras och det bara forsar! Idag har jag kört med både tampong och binda och bytt båda överfulla varannan timme. Inatt var jag uppe var tredje timme och bytte binda som var jättefulla!!! Är det vanligt att den första mensen är rikligare än vanligt???

Har även satt in en kopparspiral och det kan ju också ge mer mens och beror det bara på den så åker den ut direkt!!! Men det är ju dumt att ta ut den om nästa mens ändå blir mindre.

Tacksam för synpunkter!
Nu måste jag iväg och byta igen.... Gud va jobbit!!! :qad
msahlén
Nykomling
Nykomling

Re: Första mensen

Inläggav moia » mån nov 24, 2008 19:14

Jag hade också första mensen för någon vecka sedan, och det var definitivt rikligare än vad jag haft tidigare... gaah! Lycka till! (Och jag väntar med spänning på om någon vet svaret på frågan.)
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Isan » mån nov 24, 2008 19:41

När jag fick min första mens för 2 månader sen så var min precis som innan ... har inte märkt att det e mer men däremot har jag fasiken så mycket ondare vid både ägglossning å mens ... inte skönt alls!
Ska väl säga att min tös e 6 månader i början av december...
Isan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jersey » mån nov 24, 2008 19:51

Jag fick min första mens förra veckan, och jag tyckte att det var mindre än vad den brukade va innan. Så får det gärna fortsätta! Ärnog väldigt individuellt verkar det som!
Bild
Jersey
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav ulrica42 » mån nov 24, 2008 20:32

kopparspiralen kan ge rikligare mens... jag har också en kopparspiral inne, det är inte mer, men oftare!! :shock: andra mensen på 1½ vecka. kul jul. om det beror på den åker min också ut :lol: men jag tänker vänta några månader och se om det håller i sig...
Användarvisningsbild
ulrica42
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » tis nov 25, 2008 00:08

Ingen spiral här dock... Jag gillar inte att leka mer med hormonerna i kroppen än nödvändigt.
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis nov 25, 2008 11:38

Jag har riklig mens, men mindre ont...alltid nåt!
sprallos

Inläggav Liina » tis nov 25, 2008 11:49

jag har fått jättekonstig mens sen förlossningen. Rikligare är den absolut, men istället för att vara rikligast på dag ett så kan den smyga sig på under någon dag eller två och sen forsa som bara sjutton för att sen ta en paus på en dag och sen forsa lite till och sen börja försvinna lite stegvis. Förut hade jag dag ett riklig mens, dag två riklig mens, dag tre avtagande mens, dag fyra i stort sett ingen mens men ändå mens och sen var den borta. Nu kan min mens hålla på i över en vecka, men ta lite pauser och sådär. Helt oberäkneligt.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav ulrica42 » tis nov 25, 2008 13:10

sitamoia: jag har kopparspiralen, av den anledningen till att jag inte vill ha några hormoner! men jag börjat ångra insättningen...
Användarvisningsbild
ulrica42
Alltid online
Alltid online

Inläggav micke0418 » ons sep 23, 2009 00:30

hahaha konstigt jag har inte fått mens än..
micke0418
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav Donnys_matte » ons sep 23, 2009 11:23

Jag fick min mens tillbaka för ett par veckor sen och den var sparsammare än innan, men varade längre (nästan 2 veckor), men äter minipiller så vet inte vilket samband det finns där.
Men ett par år innan jag blev gravid hade jag kopparspiral och det va inte trevligt. Blödde som en stucken gris och fick byta skydd var och varannan timme. Så det kan ju vara orsaken.
Max-plutten född 29 januari 2009, 51 cm och 4075 g

BildBild
Användarvisningsbild
Donnys_matte
Alltid online
Alltid online

Återgå till Relationssnack