Banner Forum Image

FöräldraledigGöteborg2010

Är du ny här på vimedbarn.se? Välkommen! Skriv några rader om dig själv så kommer du snabbt in i gänget!

FöräldraledigGöteborg2010

Inläggav Lillamamman » sön aug 01, 2010 11:39

Hejsan. Jag har en dotter på sju veckor och det är mitt första barn. Nu kommer hösten och min sambo ska återgå till jobbet efter en helt underbar "semester" med vår lilla dotter. Vad skall ni andra göra under hösten? Några som är intresserade av att eventuellt ses på en fika och prata bäbiserfarenheter eller bara helt enkelt umgås? Jag är den första i min umgängeskrets med barn, så det hade varit roligt att träffa fler mammor i göteborg eller i närheten. :)
/Lillamamman med dotter :lol:
Lillamamman
Har vimedbarn.se som startsida

Re: FöräldraledigGöteborg2010

Inläggav Nelia » sön aug 01, 2010 21:43

Välkommen hit! Jag bor i Göteborg, men det var ett tag sen jag var föräldraledig tyvärr då min son är 2,5 år redan :wink: Men det kanske finns fler Göteborgare här med bebis som är lediga om dagarna. :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » mån aug 02, 2010 08:00

hej lillamamman hur gammal är du och vart bor du?? :)
Jag är föräldraledig med min son charlie som precis fyllde 1. nu väntar vi på lillebror som skall komma i november. Jag är 22 år och bor på hisingen, ses gärna!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillamamman » mån aug 02, 2010 08:34

Hejsan!

Nelia: Jag träffas gärna även om man inte är mammaledig. Jag har en hel värld att utforska känns det som det som då jag som sagt är först bland mina vänner och mina syskon. Är du hemma på dagarna trots att lillkillen är över två?

Hellokitty: Jag är 20 men blir 21 nu i oktober. Jag bor i Askim just nu tillsammans med min dotters pappa, men vi försöker hitta något större :). Hur många veckor har du gått? Vad roligt att du gärna ses! Var på Hisingen bor du? Kommer därifrån själv nämligen. Är uppvuxen i Tuve
Lillamamman

Inläggav Nelia » mån aug 02, 2010 11:40

Jag jobbar heltid och livet rullar på för full rulle, men en fika någon gång hade varit trevligt. :) Vi kanske kan slå ihop några goa Göteborgare här och ses nån dag? :)

Är för övrigt 28 år och bor på Hisingen. Håller precis på att flytta från Svartedalen till Hisings Backa så hela augusti är ganska stressig med flytt osv, men sen så. :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » mån aug 02, 2010 12:33

Hej och välkommen!

Jag bor också i Gbg, en bit utanför dock men jag är inne i stan ofta.
Har en tvååring och en på jäsning i magen.
Träffas gärna också, under hösten kommer jag nog vara arbetslös eller jobba lite så det bord gå att knåpa ihop en träff!

Jag tillhör "gamlingarna" här, är 37 år och gift.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » mån aug 02, 2010 12:35

Hej och välkommen!

Jag bor också i Gbg, en bit utanför dock men jag är inne i stan ofta.
Har en tvååring och en på jäsning i magen.
Träffas gärna också, under hösten kommer jag nog vara arbetslös eller jobba lite så det bord gå att knåpa ihop en träff!

Jag tillhör "gamlingarna" här, är 37 år och gift.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillamamman » mån aug 02, 2010 19:02

Nelia: Vad bra att du kan tänka dig att ses iallafall! Jag tycker det låter som en bra idé att slå ihop ett litet gäng och hitta på någonting. Trevligt med sådan bra respons på tråden! Att flytta är lite småjobbigt och stressigt, och med barn kan det nog vara lite tidskrävande, så jag förstår att du känner dig upptagen. Skall vi efterlysa fler göteborgare till någon bestämd träff tycker du?

Fru S: Hejsan! Jasså så du har en liten på G? Vilken vecka är du i? Åt vilket håll utanför göteborg bor du? Att du tillhör "gamlingarna" är bara roligt. :D Ju fler vi blir desto bättre tror jag, och alla har vi ju våra erfarenheter att dela med sig av.. Eftersom det är min första och hon är så liten ännu så är jag bara tacksam om andra mammor vill ses och kan tipsa mig om ditten och datten!
Lillamamman

Inläggav Lillamamman » mån aug 02, 2010 19:09

Man skulle ju alltid kunna ses och promenera i Slottskogen när det är uppehåll? Så får dem små lite frisk luft (vi med såklart)! Har hört att det finns någon såndär power walking grupp i slottskogen med barnvagnar, är det något ni hört något om och när det är isåfall?
Lillamamman

Inläggav hellokitty » mån aug 02, 2010 19:42

okej då är vi ju lika gamla typ :P ja jag har hört något om nån sån där power walk där med men vi hör väl inte till den där hurtiga typen :D vi stannar hellre o kollar djuren eller picknickar på marken :D
just nu bor vi i brunnsbo letar också större vi bor i en tre nu.. men de e ju inte lätt o få en lägenhet!!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » mån aug 02, 2010 19:45

här e min msn om du har de iaf pucken18@hotmail.com eller fejjan Michaela Ridderland
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » mån aug 02, 2010 20:05

Jag bor väst om Gbg. På en ö i Norra skärgården.
Jag är i vecka 9 så det är relativt nytt!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillamamman » mån aug 02, 2010 21:16

Hello Kitty: Nu lade jag till dig både på FB och på MSN. Hoppas att vi ses där åxå! :D Jag är helt med på detdär, att ta det lite lugnt och gotta sig i slottskogen är helt okej det med. Jag tänkte mest om andra hade hört om det så jag kunde traska dit och kolla vad det var för något. :) Nej det är VERKLIGEN inte lätt att få lägenhet i gbg just nu. Eller har det någonsin varit det? :D Vi letade rätt länge innan vi fick denna som vi bor i nu (i askim) samtidigt som jag har en egen liten etta som jag hyr ut i andra hand. Men nu vill vi ha en trea, helst här i närheten eller in mot stan. Men att hoppas på en centralt belägen lägenhet är ju som att köpa trisslott och hoppas på jackpot! Rätt omöjligt.. :) Vad gör du just nu? Jobbar, pluggar eller är du hemma med C?

Fru S: Jasså. Norra skärgården. Jag känner några på Brännö, otroligt fint ställe att bo på! Skulle själv gärna bo i skärgården en dag! Ja v9 är ganska så nytt, men ett stort grattis får man väl säga!
Lillamamman

Inläggav che » mån aug 02, 2010 23:41

Här är en till!

Har också ett större barn, runt ett o ett halvt år men är hemma o ska så vara lääänge till! Ses gärna på promenad i slottsskogen!
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » tis aug 03, 2010 08:24

yees nu är du inlaggd på båda ställena :) nej vi försöker ju byta våran får endel erbjudande då och då men sällan något som känns helt rätt o då kan vi lika gärna bo kvar.. hade en på g som va super i förra veckan men den låg i torslanda och kände att de blev för långt bort i slut ändan.
Jag är hemma med charlie har vart i ett år nu, och kommer inte börja jobba emellan nästa och har väl tänkt va hemma så länge som bara möjligt. ;)
innan jabbade jag på br leksaker. sj då??
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Nykomling