Banner Forum Image

Fler svenska mammor som bor utomlands?

Diskutera motgångar, framgång och ansvaret som förälder

Re: Fler svenska mammor som bor utomlands?

Inläggav JimmysMamma » lör jan 17, 2009 21:23

Jag har bott i Greenwich England sedan 7 år tillbaka, flyttade hit med mina föräldrar, träffade Steven, mamma o pappa flyttade tillbaka till Sverige och jag stannade kvar i England och jag ångrar det inte alls
JimmysMamma

Inläggav lisap » sön jan 18, 2009 12:57

Jimmysmamma: Välkommen hit! Oj vilken julklapp du fick! Har allt gått bra med lilla Rose? Vilka fina bilder på dina barn!!
BildBild
Användarvisningsbild
lisap
Alltid online
Alltid online

Inläggav lisap » sön jan 18, 2009 13:04

Jimmysmamma: nu såg jag den andra tråden...)))-:
Herregud vad ska man säga, så fruktansvärt hemskt, jag saknar ord!
Vilken tur att du har en sån fin Jimmy iallafall att fokusera på, och du verkar vara en väldigt stark person, så jag hoppas att du och din man kan finna den styrka ni behöver för att ta er igenom det här, även för Jimmys skull.
Stora stora kramar till dig och din familj!
BildBild
Användarvisningsbild
lisap
Alltid online
Alltid online

Inläggav JimmysMamma » sön jan 18, 2009 15:51

Tack så mycket.

Försöker att vara stark men det är svårt. Det ända man kan göra är att ta en dag it taget.
JimmysMamma

Inläggav mammaiperth » sön jun 06, 2010 10:44

Hej ville bara saga att det finns en svensk mammagrupp / lekgrupp i Perth, Australien. Vi har en liten websida nu med kontakt information om nagon vill veta mer:

http://www.swedishmumsperth.co.cc/
mammaiperth
Nykomling
Nykomling

Inläggav matildab » sön jun 06, 2010 11:17

hej !gud vilken bra tråd!!!
nu bor jag i sverige för tillfället(ville få våra barn med svensk föräldra penning)
men har bott 8 år i australien och london( 4 år vardera-)min parner kommer från australien så vi ska tillbaka dit en dag
har en 3 månaders tjej som heter ruby!

min partner jobbar för ett norskt företag och jobbar i oslo, men är ofta på projekt i tex dubai där vi hälsar på honom nu!kommer ev flytta hit om ett par år och innan dess blir det antagligen norge i korta perioder.
så hakar gärna på er tråd!
jag har arbetat inom barnomsorgen i både australien o london å har erfarenheter av barnlivet utomlands och tycker det mesta är bättre utomlands när det gäller barn utom just föräldrapenningen!!

matilda

hoppas alla har det bra därute i världen!
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Karin jo » sön jun 06, 2010 11:45

Hej!
Matildab: Är du i Dubai nu? Hur trivs du? Hur är det att ha barn där? Vore kul att höra lite vad du tycker. Jag bodde där förra året ( först ett år i Abu Dhabi sedan ett år i Dubai) men åkte av olika anledningar hem till Sverige för att föda min son. Nu bor vi i Bahrain istället. Jag lider i värmen nu!
Hoppas ni har det bra!
Karin
Karin jo
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Inläggav matildab » sön jun 06, 2010 12:14

Karin jo skrev:Hej!
Matildab: Är du i Dubai nu? Hur trivs du? Hur är det att ha barn där? Vore kul att höra lite vad du tycker. Jag bodde där förra året ( först ett år i Abu Dhabi sedan ett år i Dubai) men åkte av olika anledningar hem till Sverige för att föda min son. Nu bor vi i Bahrain istället. Jag lider i värmen nu!
Hoppas ni har det bra!
Karin

vi bor inte här nu utan "kollar läget" bara.så kan inte uttala mig så mycket än då vi bara varit här 10 dagar!
Min partner jobbar här tillfälligt och ville kolla upp möjligheten att bo här i ca ett år.

gillar kulturen här, satt på stranden i går kväll o lyssnade på böneutropen!
lite knivigt är dock att jag inte har körkort, vi bor i en hotell lägenhet och jag kommer ingenstans utan taxi så om vi flyttar hit måste det finnas lite mer runtomkring, tex cafe, restauranger, parker etc,
och just nu kan man ju inte gärna promenera i värmen!fy tusan!
är van vid 40 grader från australien men det är ändå lite mer promenad vänligt än här.men vi har pool här som Ruby älslkar att bada i!
vi är kvar 1 el 2 veckor till men kommer gärna tillbaka!

hur har ni det???berätta din historia!
Bild
matildab
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Karin jo » sön jun 06, 2010 18:57

Matildab
Att du satt på stranden! Jag tycker redan det är för jobbigt. Var bor ni nu då? Medan ni är där alltså? Jag hade och har samma problem som du med körkort. Vi bodde i Dubai Marina, Jumeriah Beach Residence, den sista tiden och det hade jag nog kunnat rekommendera. Du kanske har varit där? Det ligger ju några köpcenter hyfsat nära ocksa, dock inte gångavstånd.

Min man och jag träffades i Saudiarabien när vi båda jobbade där. Han är från Spanien och när hans kontrakt tog slut ville vi flytta någonstans där båda kunde jobba och kunde språket så vi satsade på Dubai. Jag fick sedan jobb i Al Ain i Abu Dhabi så jag pendlade men när jag blev gravid förra året var jag tvungen att säga upp mig. Det var värsta dramatiken för vi hade inte hunnit gifta oss och jag jobbade på ett statligt sjukhus. Du kan ju tänka dig komplikationerna om det hade kommit fram. Fick smyga med det till v 17 då jag slutade jobba. På grund av en massa stru l kändes det ändå bäst att föda i Sverige. Vi trodde dessutom att min mans företag skulle lägga ner verksamheten i Dubai, vilket vi eg hoppats på så vi hade kunnat flytta hem till Europa. Istället ville de ha honom i Bahrain! Så vi kom hit i januari då vår son var 6 v. Har varit jobbigt emellanåt att vara så långt bort utan kontaktnät med en nyfödd. Här är man ännu mer beroende av bil så jag har känt mig ganska isolerad och längtar hem. Detta är vårt femte år i mellanöstern så vi känner oss ganska färdiga med den här regionen. Men visst kan det vara en kul erfarenhet för ett år eller så. Det bästa tycker jag är att det är så internationellt, man träffar verkligen folk från hela världen! Och många månader är det ju härligt väder men tycker somrarna är rätt jobbiga. Men visst är poolen en räddning!
Ha det så bra de här veckorna ni är kvar. Hör gärna av dig om du undrar något!
Karin jo
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Föregående

Återgå till Livet som förälder