Fler ensamstående?
11 inlägg • Sida 1 av 1
Fler ensamstående?
Jag är ensamstående med min son, Liam. Nu undrar jag om det finns fler här som är själva med barn? Tänkte skapa en tråd där man kan prata om motgångar & framgångar, ge varandra tips & pepp! 
-

Shelly - Alltid online

Re: Fler ensamstående?
Ok, samma här. Pappan stack också i tredje graviditetsmånaden! Han har ännu inte träffat sin son.
Mjo det är lite kämpigt ibland, spec när jag bor 17 mil ifrån familj och vänner och bor för första gången i mitt liv ensam, med liam då
. Helt ny stad, helt nya människor och ett helt nytt liv !
Men det funkar, man klarar det
!
Hur har du det? Har pappan träffat din Teodor? Som btw är urgullig!!
Mjo det är lite kämpigt ibland, spec när jag bor 17 mil ifrån familj och vänner och bor för första gången i mitt liv ensam, med liam då
Hur har du det? Har pappan träffat din Teodor? Som btw är urgullig!!
-

Shelly - Alltid online

Men vad skönt att han träffar sin pappa! Det är så det ska vara, synd att det strular lite just nu.
Liams pappa är lika gammal som jag, så det kanske förklarar en hel del.. Men dock tycker jag inte att det ursäktar hans betéende. Han bor kvar i Malmö, där jag har släkt och vänner. Det känns faktiskt helt okej att bo själv, Liam är ju här
. Visst saknar jag mina föräldrar, men nu är jag ju själv förälder lixom. Känns som att man måste avskärma sig lite. 
Hehe tack =)
Liams pappa är lika gammal som jag, så det kanske förklarar en hel del.. Men dock tycker jag inte att det ursäktar hans betéende. Han bor kvar i Malmö, där jag har släkt och vänner. Det känns faktiskt helt okej att bo själv, Liam är ju här
Hehe tack =)
-

Shelly - Alltid online

Måste bara börja med att säga att jag ser verkligen upp till er som är ensamstående och som har barn! Ni är så jäkla starka! Undrar om jag skulle klarat det så bra... (hopppas jag slipper få reda på det).
Samtidigt undrar jag med Shelly precis som mini-mamman hur det kommer sig att du flyttade så långt bort? Alltså inte för att döma utan för nyfikenhets skull. Själv är jag väldigt hemma- och familjekär och sedan jag fick barn så har jag fått ännu starkare band till både min mamma och min svärmor. Jag får väldigt mycket hjälp och stöd av dem, och du som ensamstående mamma behöver ju säkert det med...
Samtidigt undrar jag med Shelly precis som mini-mamman hur det kommer sig att du flyttade så långt bort? Alltså inte för att döma utan för nyfikenhets skull. Själv är jag väldigt hemma- och familjekär och sedan jag fick barn så har jag fått ännu starkare band till både min mamma och min svärmor. Jag får väldigt mycket hjälp och stöd av dem, och du som ensamstående mamma behöver ju säkert det med...
-

fru Wahlström - Alltid online

Mjo, det är många som undrar det. Vi sökte ju lägenhet i Malmö först och främst, men vi fick ingen (det är JÄTTESVÅRT att få lägenhet i Malmö) och mitt BF bara kom närmre och närmre så fick vi höra att i ronneby var det jättelätt att få lägenhet, och så blev det bara så. Det var ett förhastat beslut som jag faktiskt ångrat många gånger.. Men just då kändes det som enda utvägen.. =/
-

Shelly - Alltid online

minimamman - jo det är ju så, allt går om det måste! bra tips till shelly om bostadsförtur mm. Det är mycket att hålla reda på i bostadsdjungeln och så lite man får info om... Sen tillkommer ju bostadsbidrag och sånt med...
Shelly - okej då förstår jag helt. Men det går ju flytta tillbaka, inget fel i det!
Ronneby är ju onekligen en bit ifrån Malmö, särskilt när man inte känner så många.
Shelly - okej då förstår jag helt. Men det går ju flytta tillbaka, inget fel i det!
-

fru Wahlström - Alltid online

Javisst kan jag flytta tillbaka senare, det har jag planerat att göra. Efter mammaledigheten ska jag fortsätta plugga, skaffa mig en ordentlig utbildning så jag kan försörja Liam på bästa sätt.
Detdär med bostadsförtur lät intressant.. Ska kolla upp om det
.
Detdär med bostadsförtur lät intressant.. Ska kolla upp om det
-

Shelly - Alltid online

Men vad bra!
Jag ska gå in och kolla. Gäller det även folk som är under 18 år?
-

Shelly - Alltid online

Jag vill oxå säga hur bra jag tycker ni är,ensammammorna,helt otroliga! Jag undrar ibland när jag o min kille klagar lite smått över att det e jobbigt att storhandla,hur det e för er,som ensamma ska ta hem all mat,speciellt ibörjan när man knappt vågar sig ut genom porten med sitt nyfödda guldgryn. Jag grät mycket över hur rädd jag va att Alexander skulle dö o lämna mig ensam,när mjölken rann till o jag va hormon-tokig. Vill bara säga att ni e super bra!
Shelly: Din lille påg e så himla söt!
Shelly: Din lille påg e så himla söt!
-

MollyAlex - Alltid online

hej jag e också nybliven ensamstående, behöver tips om bostad, dagis i göteborg, har precis flyttat dit.
tack
tack
-

Sann123 - Gillar vimedbarn.se

11 inlägg • Sida 1 av 1