Finns det någon här som scrapbookar?
9 inlägg • Sida 1 av 1
Finns det någon här som scrapbookar?
Hej allesammans!
Vad är scrapbooking? Jag vet hur det ser ut och tycker det är fint. Är det töntigt?
Min dotter fyller snart 2 år, jag skulle vilja göra ett album om henne och hennes 2 första år. Hur gör jag? Var kan jag köpa grejer? Det finns ju så mycket på nätet men det är svårt att få en helhet på det och hur det ser ut.
Jag vill inte ha ett digitalt album utan ett 'riktigt'. Jag tänkte framkalla foton som jag sedan vill skriva lite till osv.
Tips tips tips tack!

Vad är scrapbooking? Jag vet hur det ser ut och tycker det är fint. Är det töntigt?
Min dotter fyller snart 2 år, jag skulle vilja göra ett album om henne och hennes 2 första år. Hur gör jag? Var kan jag köpa grejer? Det finns ju så mycket på nätet men det är svårt att få en helhet på det och hur det ser ut.
Jag vill inte ha ett digitalt album utan ett 'riktigt'. Jag tänkte framkalla foton som jag sedan vill skriva lite till osv.
Tips tips tips tack!

-

Golli - Alltid online

Re: Finns det någon här som scrapbookar?
Jag köper det jag vill ha på tradera 
Började med det för 1 år sen när Öppna Förskolan hade en scrapbooking kurs. Grymt roligt är det tycker jag.
Och NEJ, det är inte ett dugg töntigt. Noel älskar att bläddra i "sina" fotoalbum. Jag är inne på mitt fjärde, ett "tittut" album där man kan lyfta på flikar och så
Man måste bara ha han under uppsikt då han gärna är lite hårdhänt annars.
För att få inspiration så googlar jag för att se vad andra har gjort
Började med det för 1 år sen när Öppna Förskolan hade en scrapbooking kurs. Grymt roligt är det tycker jag.
Och NEJ, det är inte ett dugg töntigt. Noel älskar att bläddra i "sina" fotoalbum. Jag är inne på mitt fjärde, ett "tittut" album där man kan lyfta på flikar och så
Man måste bara ha han under uppsikt då han gärna är lite hårdhänt annars.
För att få inspiration så googlar jag för att se vad andra har gjort
-

MinisMamma - Alltid online

inte töntigt
men snuskigt roligt. Jag började med ett album till liam och sen blev ja fast.. men måste erkänna att man utvecklas och de första alstrena jag gjorde inte e lika snygga och välgjorda som nu
men tror inte liam bryr sig 
snart ska jag börja på ett till liam samt sätta ihop ett ifrån vårt bröllop för dryga året sedan
snart ska jag börja på ett till liam samt sätta ihop ett ifrån vårt bröllop för dryga året sedan
-

ToToRo - Alltid online

Jag har bara gjort kort och skulle gärna vilja göra ett album jag med, kan inte ni tjejer som redan har gjort lite visa era kreationer 
-

gellis - Alltid online

De mesta av mina gjorde jag innan min riktiga scrapbookimani började. All dekor hitta jag på tradera och lilla scrapaffären här i stan.
-

ToToRo - Alltid online

nu efter en massa inspiration så har jag tagit tag i mitt scrapp album och gjort första sidan 
- Bilagor
-
- scrap collage.jpg (79.26 KB) Visad 198 gånger
-

gellis - Alltid online

Waoo, va fint Gellis o Totoro!!
Inte töntigt, hihi!
Jag har köpt material på Åhléns o hobbybutiker typ. Hittade massa kul grejjor på rea i den lilla pappersbutiken inne i femmanhuset i Gbg för nått år sen, de hade massor a skoj!
Har nu äääntligen tagit papperskopior på Leons första år, jobbigt att välja bland tusen bilder men.. lyckades iaf plocka ut typ 100 bilder...
Så nu kan jag ju faktiskt sätta igång jag med.. väntar nog till nästa vecka då sambon är bortrest, så kan jag ha allt framme på bordet hela tiden o bara hugga in på kvällarna!
Födelsedagskort mm har jag gjort i hela mitt liv till höger o vänster, fast inte direkt scrap utan mer ritat o målat
Inte töntigt, hihi!
Jag har köpt material på Åhléns o hobbybutiker typ. Hittade massa kul grejjor på rea i den lilla pappersbutiken inne i femmanhuset i Gbg för nått år sen, de hade massor a skoj!
Har nu äääntligen tagit papperskopior på Leons första år, jobbigt att välja bland tusen bilder men.. lyckades iaf plocka ut typ 100 bilder...
Så nu kan jag ju faktiskt sätta igång jag med.. väntar nog till nästa vecka då sambon är bortrest, så kan jag ha allt framme på bordet hela tiden o bara hugga in på kvällarna!
Födelsedagskort mm har jag gjort i hela mitt liv till höger o vänster, fast inte direkt scrap utan mer ritat o målat
- Ki27
- Alltid online

ToToRo ledde in mig i frestelse...som man bör, så jag väntar på mina grejer nu.
Ska bli grymt roligt och jag tror att jag kommer vara ganska bra på det, men huvudsaken är ju att man tycker att det är roligt.
Istället för Gellis underbart vackra scrappande med "Prinsesstitel" så ska jag ha Draktema med Draken, givetvis.
Ska bli grymt roligt och jag tror att jag kommer vara ganska bra på det, men huvudsaken är ju att man tycker att det är roligt.
Istället för Gellis underbart vackra scrappande med "Prinsesstitel" så ska jag ha Draktema med Draken, givetvis.
-

Medea - Alltid online

hihi.. jag kommer då att ha lite lejontema är jag rädd för 
- Ki27
- Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Foto & scrapbooking