FInnar? Utslag? Vad kan det vara?
7 inlägg • Sida 1 av 1
FInnar? Utslag? Vad kan det vara?
Imorse märkte jag två prickar i Olivers ansikte som jag först trodde var små myggbett men sen märkte jag att det inte var det, tänkte att det kanske var värmeutslag då han haft solen ganska mycket på sig i bilen på väg ner.
Jag har letat bilder på värmeutslag och det liknar inte det jag har sett utan det han har ser mer ut som finnar för några timmar senare på dagen såg det ut som att det var lite gult i mitten, inte mogna finnar som man kan klämma utan problem utan halv-mogna finnar snarare.
Försökte ta bilder på dem men det syns inte lika bra hur de ser ut, det är även ca 5 stycken som döljs av håret. Är det någon som vet vad det kan vara?
(Jo jag hönsmamman kan direkt tänka att det är något super-allvarligt och blir livrädd även fast jag tänker logiskt och fattar att det inte är det..
)
Jag har letat bilder på värmeutslag och det liknar inte det jag har sett utan det han har ser mer ut som finnar för några timmar senare på dagen såg det ut som att det var lite gult i mitten, inte mogna finnar som man kan klämma utan problem utan halv-mogna finnar snarare.
Försökte ta bilder på dem men det syns inte lika bra hur de ser ut, det är även ca 5 stycken som döljs av håret. Är det någon som vet vad det kan vara?
(Jo jag hönsmamman kan direkt tänka att det är något super-allvarligt och blir livrädd även fast jag tänker logiskt och fattar att det inte är det..
- Danem
- Alltid online

Re: FInnar? Utslag? Vad kan det vara?
Antingen så är de Mollusker som läkarna säger försvinner av sig självt eller så kan de vara svinkoppor. Kolla upp de för svinkoppor smittar nåt otroligt :/ även vuxna kan få de.
- Caroliinen
- Alltid online

Nej mollusker är det inte, det vet jag hur det ser ut och det är inte så. Svinkoppor ser inte heller ut så.
Men jag tänkte på det där med typ värmefinnar, kan man få det? Att det kanske är det istället för vanliga värmeutslag?
Prickarna är kvar idag men har som plattats ut..
Vi är i Stockholm nu, hur gör jag då om jag vill att en läkare ska titta på det om det blir värre?
Bara försöka få tag på en vårdcentral eller ringa ett sjukhus?
Men jag tänkte på det där med typ värmefinnar, kan man få det? Att det kanske är det istället för vanliga värmeutslag?
Prickarna är kvar idag men har som plattats ut..
Vi är i Stockholm nu, hur gör jag då om jag vill att en läkare ska titta på det om det blir värre?
Bara försöka få tag på en vårdcentral eller ringa ett sjukhus?
- Danem
- Alltid online

Julian fick massor av såna där för nån vecka sen. Trodde också det var bett, typ bedbugs eller nåt, men nu har de lagt sig. En del var rätt röda runt om själva pricken. Han hade flera i ansiktet, några på benen coh armarna. De har försvunnit av sig själv och jag vet faktiskt inte vad det var. Vänta några dagar och se, så resonerade jag och de försvann mer och mer för varje dag så då gjorde jag inget åt det.
- Aurora
- Alltid online

Har ni badat i en insjö eller så på sistone?? Ser lite ut som vattenloppe bett. Men svårt att avgöra på skärmen.
- lime95
- Alltid online

Tack för numret, det är bra att ha om det skulle behövas när vi är här 
Idag ser det ännu bättre ut och det är inte mycket kvar så vettitusan vad det var egentligen, han har då inte haft besvär med dem så jag/vi har knappt tänkt på att de var där. Nu är det mest en liten prick kvar på varje ställe så vi lär ju aldrig få veta vad det var.
Badat har vi inte gjort och vattenloppsbett blir väl aldrig som finnar med gul/vitt i mitten?
Hela jag var täckt av såna bett för några år sedan och de kliade så inni helvetes mycket så jag är glad att det inte var såna han hade fått
Idag ser det ännu bättre ut och det är inte mycket kvar så vettitusan vad det var egentligen, han har då inte haft besvär med dem så jag/vi har knappt tänkt på att de var där. Nu är det mest en liten prick kvar på varje ställe så vi lär ju aldrig få veta vad det var.
Badat har vi inte gjort och vattenloppsbett blir väl aldrig som finnar med gul/vitt i mitten?
Hela jag var täckt av såna bett för några år sedan och de kliade så inni helvetes mycket så jag är glad att det inte var såna han hade fått
- Danem
- Alltid online

Kan det vara virus prickar? Elise hade jätte mycket prickar och då googlade jag och var nog det + att hon blev förkyld någon dag efter prickarn dök upp. hon hade över nästan hela kroppen, men nu börjar dom försvinna.
-

Malin87 - vimedbarn.se skribent

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Allmänna trådar om barn