Fika lugnt?
14 inlägg • Sida 1 av 1
Fika lugnt?
hur funkar det att gå å fika med barnet?
Jag undviker det så mkt det bara går. Man får ju hjärtattack. Ungen hoppar upp o ner i stolen, blir uttråkad efter en minut, skriker ålar sej och vill gå runt och springa själv. *puh*
Jag undviker det så mkt det bara går. Man får ju hjärtattack. Ungen hoppar upp o ner i stolen, blir uttråkad efter en minut, skriker ålar sej och vill gå runt och springa själv. *puh*
-

acko - Alltid online

Här går det bra allt blir vad man gör det till,tror att de känner av den där "ängslan" som vi vuxna har för att de inte ska "uppföra sig"? Ja det lär ju dröja tills de uppför sig som "vi" vill,man får ta de lungt och inte göra så stor sak av det annars förstör man bara för sig själv och dem.Kram
-

Xena66 - Alltid online

Menar du fika ute på café? Eller hemma hos nån?
På café går det definitivt inte, då får det bli i samband med att Kalle ska äta i så fall. Då kan han sitta stilla i nån kvart i alla fall....
Är vi hemma hos nån och fikar, som inte har egna barn, brukar det bli en hel del spring för att rädda diverse prydnadsföremål, cd-skivor, vinställ osv.. men, man får ju motion. Jag brukar föredra att bjuda hem folk hit på fika. Då vet man att huset är Kalle-säkert och då kan han härja fritt. Då funkar det bra!
På café går det definitivt inte, då får det bli i samband med att Kalle ska äta i så fall. Då kan han sitta stilla i nån kvart i alla fall....
Är vi hemma hos nån och fikar, som inte har egna barn, brukar det bli en hel del spring för att rädda diverse prydnadsföremål, cd-skivor, vinställ osv.. men, man får ju motion. Jag brukar föredra att bjuda hem folk hit på fika. Då vet man att huset är Kalle-säkert och då kan han härja fritt. Då funkar det bra!
-

HelenaS - Alltid online

Det tar ju en stund innan huset är barn säkert...det kommer liksom undan för undan när barnet växer! Men våra vänner som har en son på 1 år & 3 mån tycker säkert att det är jätte jobbigt att komma hit! Det blir mycket vaktande och "ajaj"!
Med bebis är det ju heller inte alltid lätt att gå på café! Jag har varit en gång hittills och det gick bra, men usch vad nervös jag var!
Visste inte vad jag skulle förvänta mig!
Med bebis är det ju heller inte alltid lätt att gå på café! Jag har varit en gång hittills och det gick bra, men usch vad nervös jag var!
-

Asa - Alltid online

Man får ju ta det lite för vad det är, barn är ju barn.
Ett bra tips om man vill sitta ostörd och fika och samtidigt komma ut på "lokal" är ju att man träffas på ett sånt där lekland, typ Barnadiset eller Lekslottet eller nåt. Då kan ungarna springa omkring och leka samtidigt som man får nån timme med sin väninna. Men det förutsätter förstås att barnet är lite större, eller att de har en bra småbarnsavdelning som man kan sitta nära.
Ett bra tips om man vill sitta ostörd och fika och samtidigt komma ut på "lokal" är ju att man träffas på ett sånt där lekland, typ Barnadiset eller Lekslottet eller nåt. Då kan ungarna springa omkring och leka samtidigt som man får nån timme med sin väninna. Men det förutsätter förstås att barnet är lite större, eller att de har en bra småbarnsavdelning som man kan sitta nära.
-

HelenaS - Alltid online

Öppna förskolan är ett bra fikaställe
Där vill Ronja också fika lite och n'är hon är färdig springer hon iväg och leker! På café är det inte lika lätt men hemma hos oss eller andra som har barn funkar!
-

ashe2 - Alltid online

ashe2 skrev:Öppna förskolan är ett bra fikaställeDär vill Ronja också fika lite och n'är hon är färdig springer hon iväg och leker! På café är det inte lika lätt men hemma hos oss eller andra som har barn funkar!
Öppnaförskolan är superbra!!
Har inte testat öppnis
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
14 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas