Fans j#&%a skit!!
26 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Fans j#&%a skit!!
Jag vet inte vart jag ska ta vägen med all den här ilskan. Fan fan fan för honom alltså! Fy faaaaan!
Han sket ju i oss som jag skrev tidigare och åkte till Sthlm och lämnade mig ensam med hans släkt.. Hade inte ens mage att höra av sig sen. Så igår fick jag ett sms där det stod ungefär Förlåt för i helgen, det blev lite dumt, öh, JA?! Sen inga fler livstecken från honom. Teodor är sjuk men tror ni att hans ens hör efter hur det är eller kommer förbi för att fråga om vi behöver något eller om jag behöver hjälp?! NEJ. (Det tar 20 min att GÅ hit, 5 min med buss).. Så idag ber jag honom att ta Teodor i helgen för att jag måste ut ur huset jag känner mig så förbannat låst.. Men då ska ha åka och FISKA (han fiskar inte ens) torsdag-söndag. Och det hade inte han tyckt att han behövt berätta ens en gång. Jag blir så ledsen, han skiter fullkomligt i oss båda. Fan fan fan! Jag är så ledsen att det ska behöva vara såhär... Jag ORKAR inte mer!!
Han sket ju i oss som jag skrev tidigare och åkte till Sthlm och lämnade mig ensam med hans släkt.. Hade inte ens mage att höra av sig sen. Så igår fick jag ett sms där det stod ungefär Förlåt för i helgen, det blev lite dumt, öh, JA?! Sen inga fler livstecken från honom. Teodor är sjuk men tror ni att hans ens hör efter hur det är eller kommer förbi för att fråga om vi behöver något eller om jag behöver hjälp?! NEJ. (Det tar 20 min att GÅ hit, 5 min med buss).. Så idag ber jag honom att ta Teodor i helgen för att jag måste ut ur huset jag känner mig så förbannat låst.. Men då ska ha åka och FISKA (han fiskar inte ens) torsdag-söndag. Och det hade inte han tyckt att han behövt berätta ens en gång. Jag blir så ledsen, han skiter fullkomligt i oss båda. Fan fan fan! Jag är så ledsen att det ska behöva vara såhär... Jag ORKAR inte mer!!
- TeodorsMamma
Re: Fans j#&%a skit!!
herregud, vad ska man säga om den mannen? Jag hoppas att du inte misstycker att jag ärligt säger hur det känns, men det känns som att du klarar dig mycket bättre utan honom helt. Nu går det ju inte att utesluta honom helt eftersom han är Teodors pappa, men det känns bara som att han drar ner dig. Jag var tillsammans med en kille för några år sedan som var liknande, han tog inte ansvar för sin son och valde till exempel att sitta hemma med mig istället för att passa sin son då sonens mamma bett honom långt i förväg. (inget jag kunde påverka heller tyvärr, tyckte då och tycker nu att han uppförde sig bedrövligt).
På något sätt känns det som att du måste låtsas att han är helt ute ur bilden, fast på något sätt ha kvar honom för Teodors skull. Typ låtsas att han är Teodors brorsa eller något och inte en vuxen människa man kan lita på. Känns som att han låter dig gå på så många nitar när du förlitar dig i hans vuxna sida.
Hoppas det känns bättre snart, eller att någon annan kan ta Teddan lite så att du kan få tid för dig själv!!!
På något sätt känns det som att du måste låtsas att han är helt ute ur bilden, fast på något sätt ha kvar honom för Teodors skull. Typ låtsas att han är Teodors brorsa eller något och inte en vuxen människa man kan lita på. Känns som att han låter dig gå på så många nitar när du förlitar dig i hans vuxna sida.
Hoppas det känns bättre snart, eller att någon annan kan ta Teddan lite så att du kan få tid för dig själv!!!
- Liina
- Alltid online

Hm. Kan du inte ställa ultimatum till honom, om han inte ställer upp så får han inte träffa Teodor? Förstår ju så klart att du vill att T ska ha en relation till sin pappa och allt sånt, men det kan ni kanske ta tag i senare. Eller är det så att N egentligen inte har något intresse av att vara pappa? Ett annat alternativ är att ni går i familjeterapi men det kanske inte går att få honom dit heller? Jag menar det måste finnas nåt du kan göra som lagen stödjer som gör att han inser allvaret.
Hur har ni det i din kommun, jag vet om en tjej här där jag bor som var ensam med sin son. Hon fick nån typ av stödfamilj som sonen bodde hos ibland över en helg eller så. Kan det vara ett alternativ, när ingen annan finns som kan hjälpa dig?
Hur har ni det i din kommun, jag vet om en tjej här där jag bor som var ensam med sin son. Hon fick nån typ av stödfamilj som sonen bodde hos ibland över en helg eller så. Kan det vara ett alternativ, när ingen annan finns som kan hjälpa dig?
- Kakan
- Alltid online

Men nu får det vara nog med bedrövligheter från hans sida... Förstår att du är förbannad, ledsen och besviken för han beter sej som ett arsle.
Tyvärr verkar det inte vara nåt som går in i skallen på han men han förstör ju för er alla tre... Tycker som Kakan att du ska ställa ultimatum till honom eller iaf sluta att räkna med honom för bevisligen så struntar han ju i det ni bestämt. Och så ska det INTE vara! Då klarar du dej utan han helt och hållet, det vet jag att du gör.
Finns det ingen annan som du kan få lite avlastning från?
Stor kram till dej!
Tyvärr verkar det inte vara nåt som går in i skallen på han men han förstör ju för er alla tre... Tycker som Kakan att du ska ställa ultimatum till honom eller iaf sluta att räkna med honom för bevisligen så struntar han ju i det ni bestämt. Och så ska det INTE vara! Då klarar du dej utan han helt och hållet, det vet jag att du gör.
Finns det ingen annan som du kan få lite avlastning från?
Stor kram till dej!
-

soltrollet - Alltid online

Bamsekram till dig!!!! Jag tycker att du gör det väldigt bra. Jag är heeeeelt slut trots att min sambo har mycket bra tider på jobbet så han är hemma mycket och så tar han hand om Lucas nästan jämt.
- Lejonella
- Alltid online

Gud vad jobbigt du har det! Har läst allt du skrivit.
Många styrke kramar från Anton och mig!
Många styrke kramar från Anton och mig!
-

Chobb88 - Alltid online

Herre gud har han bestämt något innan du frågar så får du ju skylla dig själv... Man är låst med barn....
- Carola_Carro
- Alltid online

Stor kram till dig...Försök vända honom ryggen, släpp det och gå vidare. Du kan tyvärr inte styra honom och därför kommer det bara äta upp dig innifrån, sakta men säkert.
Det är hans förlust, både dig och Teodor...ta inte ansvar för det, det är hans val.
Ha kul istället och släpp honom. KRAM IGEN!
Carola_Carro: Och det har inte han då eller?
Det är hans förlust, både dig och Teodor...ta inte ansvar för det, det är hans val.
Ha kul istället och släpp honom. KRAM IGEN!
Carola_Carro: Och det har inte han då eller?
Senast redigerad av sprallos tis sep 02, 2008 18:05, redigerad totalt 1 gång.
- sprallos
Carola_Carro: Ja tack för den.. Tror du inte jag vet det? Men han kanske skulle ta lite ansvar och umgås med sin son en gång. Om du inte har någonting positivt att skriva så behöver du inte skriva alls, skit i att läsa mina inlägg bara.
- TeodorsMamma
TeodorsMamma skrev:Carola_Carro: Ja tack för den.. Tror du inte jag vet det? Men han kanske skulle ta lite ansvar och umgås med sin son en gång. Om du inte har någonting positivt att skriva så behöver du inte skriva alls, skit i att läsa mina inlägg bara.
Men herregud han har ju aldrig fått lärt sig och ta ansvar för sin son.. Och nu skall han helt plötsligt börja???
- Carola_Carro
- Alltid online

du bor alldeles för långt bort! hade du bott här hade jag o jakob lånat teo en dag så kunde han lära ut lite bus!
jag tror inte jag ska skriva nåt om N för jag har inget att säga som du inte redan vet
men jag undrar hur är det med teos farmor? var inte hon gullig o hjälpsam? kan ju inte kräva att hon tar nåt ansvar men hon skulle kanske kunna tycka det var roligt att ha hand om honom någon dag på helgen eller så?
kramar till dig, du är sååååååå tuff o duktig som orkar o kämpar!
jag tror inte jag ska skriva nåt om N för jag har inget att säga som du inte redan vet
kramar till dig, du är sååååååå tuff o duktig som orkar o kämpar!
-

Kali - Alltid online

Jag ger dig massor med styrke kramar å usch för en sån karl !!!
Det e tufft att vara mamma men han borde ju vilja ha sin son tycker man !
Vill han inte det är det hans förlust ! För när T blir större kommer han inte vilja vara med pappa ändå !
Hoppas han blir kry fort så du får lite mer tid för dig själv det e du värd !
Säger som Kali DU E EN SUPER MAMMA SOM ORKAR SJÄLV!!!
Massor med kramar
Det e tufft att vara mamma men han borde ju vilja ha sin son tycker man !
Vill han inte det är det hans förlust ! För när T blir större kommer han inte vilja vara med pappa ändå !
Hoppas han blir kry fort så du får lite mer tid för dig själv det e du värd !
Säger som Kali DU E EN SUPER MAMMA SOM ORKAR SJÄLV!!!
Massor med kramar
- Isan
- Alltid online

TeodorsMamma: Tycker att N kunde underrättat dig om sina fiskeplaner, så du har all rätt i världen att vara förbannad på honom. Han borde ta mer ansvar för sin son, punkt slut! Du vet att om vi hade bott nära varandra så hade Teodor fått vara hos oss också nån gång, så du får lite ledigt och han får en kompis
Många kramar till dig!!
Carola_Carro: Detta är ett forum där många skriver av sig om sina känslor och tankar, vare sig de är glada eller ledsna och besvikna. Kan inte TeodorsMamma få skriva det hon känner utan att bli påhoppad? Och vem säger att inte N också ska ta ansvar för sin son? Han ska väl vara lika låst han med då och inte bara kunna ge sig av på en lång fiskar-helg?
Carola_Carro: Detta är ett forum där många skriver av sig om sina känslor och tankar, vare sig de är glada eller ledsna och besvikna. Kan inte TeodorsMamma få skriva det hon känner utan att bli påhoppad? Och vem säger att inte N också ska ta ansvar för sin son? Han ska väl vara lika låst han med då och inte bara kunna ge sig av på en lång fiskar-helg?
-

Nelia - Alltid online

Stå på dig gumman!
Han förtjänar inte er!!!
Carola_Carro Jag undrar bara, ska hon enligt dig nu alltså fortsätta att ta skit för att det alltid har varit så? Lite väl konservativt tänkande för min smak.
Han förtjänar inte er!!!
Carola_Carro Jag undrar bara, ska hon enligt dig nu alltså fortsätta att ta skit för att det alltid har varit så? Lite väl konservativt tänkande för min smak.
-

Koko - Alltid online

Tack tjejer! Det känns lite bättre nu!
Jag vill bara skriva att jag absolut inte ber honom att ställa in sina planer för min skull, det har jag aldrig gjort och JA jag kanske skulle ställa större krav på honom än vad jag har gjort. Jag har mer låtit honom ta allt i sin egen takt.
Självklart begär jag inte att han ska låta bli att åka iväg bara för att jag vill få lite tid för mig själv. Men saken är den att det ALLTID är såhär. Så fort jag ber om någonting så har han bekvämt nog alltid "planer" på saker han ska göra som är viktigare än hans barn; supa, åka på resa, umgås med kompisar, spela poker, jobba, äta mat... you name it, han är alltid upptagen om det inte är helt och hållet på hans eget initiativ.
Det jag är ledsen på är hela situationen, inte bara på just denna enda sak att han skulle på fisketur. Och det ligger mycket bakom... Och jag tycker att det ska vara en självklarhet att han ska ta lika mycket ansvar som mig, i den mån det går och är möjligt! Han skaffade barn med mig när han var i sina sinnes fulla bruk, han visste hur barn blir till och han ville ha barnet. Hur det blev sedan är en annan historia, men ja. Det jag ville med mitt inlägg från första början var att skriva av mig min känsla av otacksamhet gentemot mig och ilskan jag känner iom att jag känner mig så maktlös. I stunder då jag känner att jag inte orkar det här själv så skulle jag vilja kunna ringa honom och han kommer, då han har möjlighet, hit och hjälper mig! Men det gör han aldrig, med eller utan fisketur.
Nu har jag svamlat klart.. Det känns i alla fall bättre nu! Kram på er!
Jag vill bara skriva att jag absolut inte ber honom att ställa in sina planer för min skull, det har jag aldrig gjort och JA jag kanske skulle ställa större krav på honom än vad jag har gjort. Jag har mer låtit honom ta allt i sin egen takt.
Självklart begär jag inte att han ska låta bli att åka iväg bara för att jag vill få lite tid för mig själv. Men saken är den att det ALLTID är såhär. Så fort jag ber om någonting så har han bekvämt nog alltid "planer" på saker han ska göra som är viktigare än hans barn; supa, åka på resa, umgås med kompisar, spela poker, jobba, äta mat... you name it, han är alltid upptagen om det inte är helt och hållet på hans eget initiativ.
Det jag är ledsen på är hela situationen, inte bara på just denna enda sak att han skulle på fisketur. Och det ligger mycket bakom... Och jag tycker att det ska vara en självklarhet att han ska ta lika mycket ansvar som mig, i den mån det går och är möjligt! Han skaffade barn med mig när han var i sina sinnes fulla bruk, han visste hur barn blir till och han ville ha barnet. Hur det blev sedan är en annan historia, men ja. Det jag ville med mitt inlägg från första början var att skriva av mig min känsla av otacksamhet gentemot mig och ilskan jag känner iom att jag känner mig så maktlös. I stunder då jag känner att jag inte orkar det här själv så skulle jag vilja kunna ringa honom och han kommer, då han har möjlighet, hit och hjälper mig! Men det gör han aldrig, med eller utan fisketur.
Nu har jag svamlat klart.. Det känns i alla fall bättre nu! Kram på er!
- TeodorsMamma
26 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2