familjerätten imorgon . .
12 inlägg • Sida 1 av 1
Re: familjerätten imorgon . .
Nej, bara för att skriva på faderskapspappren m Lucas pappa. Vi är inte gifta.... Vad ska du göra där?? Är det om hur umgänget ska se ut mellan Edvin och hans pappa?? Förstår om du är nervös, det skulle jag åxå ha varit!!!!
- Lejonella
- Alltid online

Oui jag har varit där! Gällande DNA test, Faderskaps "godkännande" (vet inte va de heter riktigt) samt samtal om deladvårdnad. Efter att jag nekade pappan delad vårdnad så har jag inte varit där. men de kommer väl snart.
Vad ska du göra där om jag får fråga?
Jag tyckte att dom var super bra första gången när jag var där och uttyckte m in rädsla inför att berätta vem pappan var. efter ett löfte om att jag skulle hinna ta mig från stan innan hon ringde upp pappan så kändes de bättre. men jag han inte längre än utanför kommunhuset innan pappan helt hysteriskt ringer upp och frågar varör familjerätter ringer han. efter det tappade jag förtroendet för dom. När vi senare skulle diskutera vårdnaden och Noas pappa alltid har sagt att han inte ville veta av oss så kom de som en chock när han plötsligt säger jag ska ha delad vårdnad. Varpå jag svarar nej inte nu då får du visa ett intresse först, varpå soc tanten säger Jooo men du det är lika bra att du bjuder till nu. det är onödigt att göra sig osams om en sådan sak så skriv på nu...
ööö va? hell no. ska inte du stå på bådas sida? men i detta fall så stod hon verkligen på pappans sida... så... nää jag har ganska svårt för dom men det är långt ifrån alla som beter sig illa! och vad jag har fått höra så är dom flesta nöjda.
Du ska se att de kommer att gå bra
Kram
Vad ska du göra där om jag får fråga?
Jag tyckte att dom var super bra första gången när jag var där och uttyckte m in rädsla inför att berätta vem pappan var. efter ett löfte om att jag skulle hinna ta mig från stan innan hon ringde upp pappan så kändes de bättre. men jag han inte längre än utanför kommunhuset innan pappan helt hysteriskt ringer upp och frågar varör familjerätter ringer han. efter det tappade jag förtroendet för dom. När vi senare skulle diskutera vårdnaden och Noas pappa alltid har sagt att han inte ville veta av oss så kom de som en chock när han plötsligt säger jag ska ha delad vårdnad. Varpå jag svarar nej inte nu då får du visa ett intresse först, varpå soc tanten säger Jooo men du det är lika bra att du bjuder till nu. det är onödigt att göra sig osams om en sådan sak så skriv på nu...
Du ska se att de kommer att gå bra
Kram
- Angie1
- Alltid online

nix.. bara för o skriva på faderskap.
angie1: inge kul o bli bemött på det sättet. Ush men jag har hört bra historier oxå om dem, liksom dåliga. självklart ska de stå på bådas sidor, men mestadels på Noas.
angie1: inge kul o bli bemött på det sättet. Ush men jag har hört bra historier oxå om dem, liksom dåliga. självklart ska de stå på bådas sidor, men mestadels på Noas.
-

ToToRo - Alltid online

Angi1 : hej . . jag ska dit för at kägga upp ett chema om umgände mellan edvin och hans pappa. . vi har gemensam vårdnad och de vill jag fortsätta ha . .
Hur gör ni nu då , då du neka delad vårdnad ? hade ni gemensam innan eller hur funkar de då?
Hur gör ni nu då , då du neka delad vårdnad ? hade ni gemensam innan eller hur funkar de då?
- Joppy
- Alltid online

Antingen så får man komma överrens om ett avtal som familjerätten godkänner eller så får man gå till domstol.
-

anettejohansson - Alltid online

Joppy, Noas pappa har inte varit med alls då han själv valde att inte finnas. Han ville inte ens att jag skulle säga att de va han som va pappan. så jag har alltid haft ensam vårdnad. Jag kan absolut tänka mig att ge honom deladvårdnad om han verkligen vill ha det och bevisar innan att han kommer att finnas för Noa. Med tanke på att han hela tiden sagt att han inte ville veta av Noa så blev jag väldigt förvånad när han plötsligt säger att han vill ha delad. Vi pratade senast igår. och han har fortfarande inte berättat för hans familj (mamma syskon och hans dotter) att han har en son så... så intressant va de att vara pappa till Noa
Men om han vill och försöker så kommer jag inte stå i vägen för honom att träffa sin son! men just nu så har han inget intresse. Jag erbjöd han även att gå på ett sånt samtal som ni skulle på i dag men dte ville han absolut inte.
Jag hoppas att det gick bra för dig i dag och att ni kom fram till något som gjorde er båda nöjda
Kram
Jag hoppas att det gick bra för dig i dag och att ni kom fram till något som gjorde er båda nöjda
Kram
- Angie1
- Alltid online

Angie1 va tråkigt för dig . . man undrar hur man bara kan blunda för att man har ett barn . . men men . .
var ni tillsammans innan så de tog slut under grav ? du behöver så klart inte svara om du tycker jag frågar för privata saker . .
de gick väldigt bra idag . . hon vi prata med stod enbart på ens sida . . å de va Edvins . . vilket var toppen . . vi kom överäns å edvins pappa ska ha edvin två gånger i veckan . . ena gången träffas dem hemma hos mig i 2 timmar andra gången i 5 timmar hemma hos han . . nu får man bara hoppas de inte rinner ut sanden . .
var ni tillsammans innan så de tog slut under grav ? du behöver så klart inte svara om du tycker jag frågar för privata saker . .
de gick väldigt bra idag . . hon vi prata med stod enbart på ens sida . . å de va Edvins . . vilket var toppen . . vi kom överäns å edvins pappa ska ha edvin två gånger i veckan . . ena gången träffas dem hemma hos mig i 2 timmar andra gången i 5 timmar hemma hos han . . nu får man bara hoppas de inte rinner ut sanden . .
- Joppy
- Alltid online

Underbart att det gick bra
de e lungt jag är ganska van vid att prata om vad som har hänt med hans pappa
Vi var tillsammans till och från under nästan 3 år tid. men så fort han fick veta att jag var gravid så valde han att gå.
Det är bara han som förlorar på det. men jag tror och hoppas att han snart kommer att fatta och inse vad han går miste om. jag tycker dock mest synd om Noas stora syster som förlorar värdefull tid med sin lillebror. Men han har pratat om att berätta för henne så... det är iallafall på väg i rätt riktning
de e lungt jag är ganska van vid att prata om vad som har hänt med hans pappa
Det är bara han som förlorar på det. men jag tror och hoppas att han snart kommer att fatta och inse vad han går miste om. jag tycker dock mest synd om Noas stora syster som förlorar värdefull tid med sin lillebror. Men han har pratat om att berätta för henne så... det är iallafall på väg i rätt riktning
- Angie1
- Alltid online

om han nu vill ha delad vårdnad så är det ett bevis på att han försöker.. det är ju bra.. försök att inte bråka om skitsaker och gå vidare det är inte ditt barn.. har han struntat i barnet innan så får han ju prova först ett par tim lite då och då.. typ 2mån ?? sen låt han prova.. om ni slutar bråka så ska ni se att allt går bra..
- micke0418
- Gillar vimedbarn.se

12 inlägg • Sida 1 av 1