Familjerätten idag... *hoppas, hoppas*
12 inlägg • Sida 1 av 1
Familjerätten idag... *hoppas, hoppas*
Att jag har fått tag i en bättre människa där inne som inte går på på pappans snack!! Nu gäller det ju mina stora barn och inte Nova.
I hans värld handlar allt om pengar och egentid, likt förbannat vill han inte ge mig barnen på heltid. Jag gav honom förslaget att ta ett barn var då Kimmen inte mår väl, men fick till svar att han inte har råd eller tid till att ta nån av dem på heltid... Nehe, vad bra då kan jag ta båda på heltid sa jag
(de bor växelvis sen -04)
Men icke, då får han ju betala underhåll och det vill han inte. Så jag beställde ny tid hos familjerätten och messade honom dag + tid. Får till svar: "vad ska vi prata om där? " Om han inte dyker upp tycker jag att han visat hur intresserad han egentligen är...
Kimmen bodde hos pappa i höstas då hon ville det och jag tycker att det viktigaste är att barnen mår bra så det var ingen tvekan från min sida att hon skulle få göra det. Men efter nyår ville pappa att hon skulle gå tillbaka till vv då han inte fick nån "egentid" ... Familjerätten (tanten vi hade då) höll med om att han som ensamstående pappa behövde ju egentid så det var klart att jag skulle ta henne på halvtid igen
jag blev så paff av hennes kommentar att jag inte kom mig för att säga nåt!!!
Men under tiden hos pappa har min lilla tös fått magkatarr, ont i stort sett varenda dag. Läkarna säger att det är sånt som tjejer får.. VA!? Inte utan anledning enligt mig.
Nu till dagens egentliga problem... Hon vill flytta till mig på heltid, men vågar inget säga till pappa då han blir arg på henne och snackar en massa skit om mig. Hon orkar inte ta det, vilket jag förstår!!
Min lilla höna fyller 12 om två veckor och då får hon väl bestämma själv? Eller är det sanning med modifikation??
Klart att jag vill få hem båda på heltid, men han köper barnen genom att ge dem allt de pekar på vilket jag varken kan eller vill. Kimmen har förstått detta men inte Emil som bara ser sakerna. Jag vill bara att mina älskade huliganer ska må bra!!!
I hans värld handlar allt om pengar och egentid, likt förbannat vill han inte ge mig barnen på heltid. Jag gav honom förslaget att ta ett barn var då Kimmen inte mår väl, men fick till svar att han inte har råd eller tid till att ta nån av dem på heltid... Nehe, vad bra då kan jag ta båda på heltid sa jag
Men icke, då får han ju betala underhåll och det vill han inte. Så jag beställde ny tid hos familjerätten och messade honom dag + tid. Får till svar: "vad ska vi prata om där? " Om han inte dyker upp tycker jag att han visat hur intresserad han egentligen är...
Kimmen bodde hos pappa i höstas då hon ville det och jag tycker att det viktigaste är att barnen mår bra så det var ingen tvekan från min sida att hon skulle få göra det. Men efter nyår ville pappa att hon skulle gå tillbaka till vv då han inte fick nån "egentid" ... Familjerätten (tanten vi hade då) höll med om att han som ensamstående pappa behövde ju egentid så det var klart att jag skulle ta henne på halvtid igen
jag blev så paff av hennes kommentar att jag inte kom mig för att säga nåt!!! Men under tiden hos pappa har min lilla tös fått magkatarr, ont i stort sett varenda dag. Läkarna säger att det är sånt som tjejer får.. VA!? Inte utan anledning enligt mig.
Nu till dagens egentliga problem... Hon vill flytta till mig på heltid, men vågar inget säga till pappa då han blir arg på henne och snackar en massa skit om mig. Hon orkar inte ta det, vilket jag förstår!!
Min lilla höna fyller 12 om två veckor och då får hon väl bestämma själv? Eller är det sanning med modifikation??
Klart att jag vill få hem båda på heltid, men han köper barnen genom att ge dem allt de pekar på vilket jag varken kan eller vill. Kimmen har förstått detta men inte Emil som bara ser sakerna. Jag vill bara att mina älskade huliganer ska må bra!!!
Senast redigerad av netty78 mån jun 08, 2009 13:28, redigerad totalt 1 gång.
-

netty78 - Galen i vimedbarn.se

Re: Fmimiljerätten idag... *hoppas, hoppas*
Åh, jag hoppas verkligen att det går vägen så att dina barn får må så bra som möjligt! Håller tummarna.
-

Tossy - Alltid online

Hoppas att det går bra så att dina barn får en så bra situation som möjligt. Det ska inte behöva må dåligt för att han inte orkar/vill ta sitt ansvar.
- Taweret
- Alltid online

Jag hoppas oxå att de lyssnar på mig på familjerätten den här gången. Barnen har ju rätt att må bra
-

Vi har de likadant här med min sambos barn. Dom bor där på heltid o hon e bara ute efter pengar... O om barnen skulle säga att dom vill bo här skulle hon lipa o ge barnen dåligt samvete. Hon ljuger som fan för familjerätten men som tur e så har dom genomskådat henne fast de hjälper ju inte oss tyvärr då dom inte bestämmer vart barnen ska bo utan bara funkar som "medlare". Istället för att ringa oss o fråga om barnen kan komma hit om dom ska ut ( vilket dom gör nästan varje helg) så provar hon alla andra möjliga bara för att vi inte ska få träffa dom.
-

anettejohansson - Alltid online

Fick precis mess från fadern "jag fick inte ledigt" Hm och jag som är helt säker på att barnen är ett giltigt skäl till ledighet, speciellt om man vetat om det i två veckor... Tror det handlar om ett försök från hans sida att visa maten. Men han ska få se.... Jag kan jag oxå
när det gäller barnen
-

Att läsa ditt inlägg var som att läsa om mitt egna liv i den åldern. Har upplevt precis samma sak som Kimmen gör nu, med en pappa som pratar skit om ens mamma, blir arg för att man inte vill bo där längre o som sen köper tillbaka en med en massa struntsaker. Ja hoppas verkligen att de löser sig för er och att de kommit in något vettigt folk till familjerätten som faktiskt bryr sig om barnens välmående och inte föräldrarna!
Massa kramar
Massa kramar
-

Lillfisen - Alltid online

Re: Familjerätten idag... *hoppas, hoppas*
Han kom ju som sagt inte... Det var vad jag hade väntat mig. Men vi bestämde en ny tid och om han inte kommer på den måste jag gå vidare, kan inte se mina barn fara illa.
Hon på fr sa inte så mycket mera än att de är ju bara medlare för att vi ska komma överrens och utan honom där kan vi inget bestämma. Jag tycker ändå att han har visat sitt icke existerande intresse för barnen genom att inte komma, då detta inte är första gången han uteblir.
Hon på fr sa inte så mycket mera än att de är ju bara medlare för att vi ska komma överrens och utan honom där kan vi inget bestämma. Jag tycker ändå att han har visat sitt icke existerande intresse för barnen genom att inte komma, då detta inte är första gången han uteblir.
-

Men fy vad jobbigt Netty! Vilken jobbig barnrumpa han verkar vara, usch!!
Jag hoppas verkligen att det fixar sig så att Kimm och Emil kan bo hos er hela tiden.
Korkad jäkla kommentar av fr-tanten btw....
Jag hoppas verkligen att det fixar sig så att Kimm och Emil kan bo hos er hela tiden.
Korkad jäkla kommentar av fr-tanten btw....
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Usch vad jobbigt för er! Jag hoppas att det löser sig till det bästa så barnen slipper må dåligt.
-

thepal - Alltid online

Det hoppas jag oxå, snart dessutom. Det skär i mammas hjärta att se henne må så dåligt utan att kunna göra nåt för att han inte vill.. jag är mest rädd för att tonårstiden är i antågande med stormsteg och drar det ut på tiden fasar jag för att hon skadar sig själv (tack o lov har Kimmen typ ingen smärtgräns, men det är en klen tröst)
-

12 inlägg • Sida 1 av 1