Banner Forum Image

Ensam hemma för första gången på 7 månader...

Här träffas föräldrar som har barn mellan 1 och 5 år.

Ensam hemma för första gången på 7 månader...

Inläggav TeodorsMamma » lör jul 12, 2008 10:23

Jag har så ont i magen att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Såhär nervös har jag nog aldrig varit förut. N ska komma (närsomhelst nu) och hämta Teodor. Sen ska dom 10 mil bort.... Det är riktigt jobbigt. N och hans tjej ska ha Teodor hela dagen idag. Leka lycklig familj eller nåt. Ja, jag är cynisk och förbannad men jag vet att det här är det rätta att göra och jag måste få vara lite egoistisk... Jag har ingen aning om vad jag ska göra idag. Städa kanske?
Jag återkommer lite senare...
TeodorsMamma

Re: Ensam hemma för första gången på 7 månader...

Inläggav Lollo_80 » lör jul 12, 2008 10:31

du fixar detta..... teddan har världens bästa mamma....och han kommer att sakna sin mamma och bli så glad när han kommer hem..... unna dig en ledig dag... sitta på uteplatsen och dricka kaffe och skriva i kapp på vimedbarn :)
Bild
Bild

Bild
Lollo_80
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » lör jul 12, 2008 10:42

Förstår att det känns konstigt! Jag tycker det tom känns konstigt att GÅ utan barnvagnen, vet som inte vad jag ska göra med händerna!

Men det kommer att gå bra :) Och det är bra för Teodor att vara med sin pappa :)

Gör inte en massa tråkiga, nyttiga sak utan gör nått roligt och lite lyxigt! Gå på bio tex! :D
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav TeodorsMamma » lör jul 12, 2008 10:47

Ja nu har de åkt! Det jobbigaste är nog att de är så långt borta! Men de kommer att vara tillbaka igen ca 18, så det är ju inte så lång tid, men det är som sagt avståndet och att HON är med, jag tycker verkligen inte om henne alls! Hon är så himla falsk och irriterande och vill bara ta över min son hela tiden. Vet att hon inte kan det, men jag tycker att hon borde hålla sig undan. Jag litar på N (haha, konstigt nog) men jag litar INTE på henne.... Men nu ska jag... Ja? Vad.. Jag borde i alla fall börja med att duscha. Gissa om jag grinade när jag hade stängt dörren och barnvagnen var borta?! ;)
TeodorsMamma

Inläggav HelenaHbg » lör jul 12, 2008 11:19

Vad jobbigt... Skönt han kommer hem ikväll iaf. Ta dagen och gör något för dig själv, nått du inte gjort på länge, bara försök att njuta (säkert svårt men man måste nog försöka :) )Städa INTE, kan du gör någon annan dag *ler*
Hoppas du får en fin dag!
Bild
Bild
HelenaHbg
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » lör jul 12, 2008 11:25

Förslag på aktiviter:

*Måla naglarna- alla 20.
*Läs en bok
*Ta ett bad alt. en lååååång dusch. Skrubba och smörj in dig ordentligt.
*Kolla hur snabbt du kan äta upp en chokladkaka. (Det är nyttigt med choklad ibland...)
*Ring nån du inte pratat med på länge.
*Kolla om du kan slicka dig på näsan. Om inte: stretcha tungan och kolla om du kan nå den efter ett tag....

Teodor kommer bli så glad ikväll när han får komma hem till mamsen.
Hon den andra är ingenting jämfört med dig. Om du har riktigt tur så kanske han kräks och bajsar på henne....=)

Kram på dig!
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör jul 12, 2008 12:53

JA uscha....jag förstår att det var tungt att stänga dörren och se honom åka iväg. Men jag säger som övriga, försök unna dig en dag för dig själv och bara mys.
sprallos

Inläggav Lollo_80 » lör jul 12, 2008 17:30

nu är det inte långt kvar till teddan är hemma igen hoppas dagen har varit lite skön iallafall :)
Bild
Bild

Bild
Lollo_80
Alltid online
Alltid online

Inläggav TeodorsMamma » lör jul 12, 2008 17:57

Nu är han hemma igen! Det hade gått bra för dom, men som vanligt hade han sovvägrat.. Jag har mest suttit framför datorn och skrivit och så gick jag på långpromenad och handlade lite. Inte så många roliga grejer alltså. Jag duschade också, men det blev ingen långdusch, det var jag alltför stressad för..

men det kommer ju komma fler dagar, och helger.. och veckor... som jag kommer vara utan honom i framtiden så det är ju bara att bita i det sura äpplet.. Skönt att den här dagen är över i alla fall. Han kom hem hel och ren.
TeodorsMamma

Inläggav shoegal » lör jul 12, 2008 21:26

Mysigt att ha honom hemma igen :)
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav ToToRo » sön jul 13, 2008 00:19

försök o se det positivt. dels får han träffa sin pappa o sen så får du ju lite tid för dig själv
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lollo_80 » sön jul 13, 2008 07:35

skönt att allting har gått bra.....och att sonen kom hem hel och ren:)
Bild
Bild

Bild
Lollo_80
Alltid online
Alltid online

Inläggav HelenaS » sön jul 13, 2008 12:15

Åh, tjejen.... Vad skönt att det gick bra, även om du tyckte det var skitjobbigt.. Nästa gång kanske det går lite lättare. Och hur mycket hon än gullar och tramsar med Teddan så är det ju ändå DU som är hans MAMMA, det kan hon aldrig ta ifrån dig. Du är den viktigaste personen i hans liv, ingen annan kommer ens i närheten!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
HelenaS
Alltid online
Alltid online

Återgå till Snack om små barn