Ensam hemma! :D
11 inlägg • Sida 1 av 1
Ensam hemma! :D
Min sambo har just, på min begäran, åkt hem till sina föräldrar med vår dotter. Där ska de stanna till i morgon. Jag är med andra ord ensam hemma! 
Jag var 34 när sambon och jag träffades och hade varit singel i större delen av mitt liv. Med andra ord har jag varit van vid ganska mycket ensamtid på hemmaplan. Men sedan dottern föddes har det bara handlat om någon halvtimma här och där som jag har varit ensam i huset. Jag har sedan i våras längtat efter att få egentid hemma och bett sambon att åka någonstans med dottern. Och bett och bett och bett... Men inte känt att jag fått någon respons. Till slut mer eller mindre "beordrade" jag honom att åka, men sambon var inte direkt tydlig med att han skulle åka i alla fall, och i förrgår rann bägaren över. Jag kände mig så besviken att han inte har verkat ta mig på allvar, hur mycket jag verkligen behöver få lite tid för mig själv, hemma. Jag älskar min dotter, hon är mycket efterlängtad, och nu försöker vi även få ett syskon till henne, men för att jag ska kunna vara en bra mamma måste mina behov också vara hyfsat uppfyllda. På senaste tiden har jag känt att mitt tålamod tryter snabbare när det gäller dottern. Jag försöker att inte agera utifrån det, men det är inte alltid lätt. Sambon och jag pratade i förrgår och det blev ett bra samtal. Redan efter samtalet blev mitt tålamod med A bättre. Nu skulle jag ju äntligen få rå om mig själv ett par dagar!
Så nu har jag en massa timmar framför mig då jag ska göra precis det som faller mig in: Sova, plantera om en blomma, ta en cykeltur, titta på en film, spela dataspel, läsa en bok, ta ett bad, scrappa, eller bara stirra in i en vägg om det är så... Men framför allt, få lite tid att få längta efter min lilla familj och kunna ta mig an framför allt min dotter, men även min sambo, med nyuppladdade batterier, när de kommer hem i morgon igen!
Jag var 34 när sambon och jag träffades och hade varit singel i större delen av mitt liv. Med andra ord har jag varit van vid ganska mycket ensamtid på hemmaplan. Men sedan dottern föddes har det bara handlat om någon halvtimma här och där som jag har varit ensam i huset. Jag har sedan i våras längtat efter att få egentid hemma och bett sambon att åka någonstans med dottern. Och bett och bett och bett... Men inte känt att jag fått någon respons. Till slut mer eller mindre "beordrade" jag honom att åka, men sambon var inte direkt tydlig med att han skulle åka i alla fall, och i förrgår rann bägaren över. Jag kände mig så besviken att han inte har verkat ta mig på allvar, hur mycket jag verkligen behöver få lite tid för mig själv, hemma. Jag älskar min dotter, hon är mycket efterlängtad, och nu försöker vi även få ett syskon till henne, men för att jag ska kunna vara en bra mamma måste mina behov också vara hyfsat uppfyllda. På senaste tiden har jag känt att mitt tålamod tryter snabbare när det gäller dottern. Jag försöker att inte agera utifrån det, men det är inte alltid lätt. Sambon och jag pratade i förrgår och det blev ett bra samtal. Redan efter samtalet blev mitt tålamod med A bättre. Nu skulle jag ju äntligen få rå om mig själv ett par dagar!
Så nu har jag en massa timmar framför mig då jag ska göra precis det som faller mig in: Sova, plantera om en blomma, ta en cykeltur, titta på en film, spela dataspel, läsa en bok, ta ett bad, scrappa, eller bara stirra in i en vägg om det är så... Men framför allt, få lite tid att få längta efter min lilla familj och kunna ta mig an framför allt min dotter, men även min sambo, med nyuppladdade batterier, när de kommer hem i morgon igen!
-

Lotta72 - Alltid online

Re: Ensam hemma! :D
hihihi försöker oxå få gubben att åka hemmifrån ibland men det e lite svårt
oftast e det ja som tar barnen och drar nån stans
Passa på att njut och gör sånt som du tycker om (inte städa m.m)
Tror man aldrig uppskattar sin egna fritid så mycket som när man har barn
och så underbart när de kommer hem igen.
Tror man aldrig uppskattar sin egna fritid så mycket som när man har barn
-

ToToRo - Alltid online

Jo, här är det jag som åker iväg med A. Vi har varit ganska mycket hos mina föräldrar som bor 20 mil bort. Då får ju sambon sin egentid. Och jag får mycket avlastning med A, men det är inte riktigt samma sak att ha egentid på bortaplan....
-

Lotta72 - Alltid online

Åh va mysigt! Njut nu och gör precis vad du känner för 
- milla
- Alltid online

vad skönt.. jag tror det är viktigt att man med jämna mellanrum försöker att ge varandra egentid genom att ta barnen själv OCH att man ser till att få egentid tilslammans också. Nu är min dotter bara 5 veckor så jag har inte kommit så långt att jag vill vara utan henne än men jag kommer att jobba efter den pricipen framöver. En kompis till mig har två barn och de har allitd kört med att varannan fredag har hon en egen kväll och varannan fredag har han en egen kväll. Sen har de en dag i månaden då någon annan tar barnen så de får en kväll med gemensam egentid. Hoppas hoppas att jag kan hålla fast vid det 
- helenaeg
- Har vimedbarn.se som startsida

Vet du vad jag brukar göra ibland?
*viskar*
När svärmor bjuder på middag så brukar jag ibland vägra följa med.....
Då blir det soffan , mina bästa kompisar Ben&Jerry och nån bra film eller serie.
Ha en underbar dag!
*viskar*
Då blir det soffan , mina bästa kompisar Ben&Jerry och nån bra film eller serie.
Ha en underbar dag!
- Fru S.
- Alltid online

Skönt att höra att jag inte är ensam! Och tack för matnyttiga tips! Någon som har fler av den varan?
-

Lotta72 - Alltid online

Fru S. skrev:Vet du vad jag brukar göra ibland?
*viskar*
Ha en underbar dag!
mmmm e det så man ska göra... har inte kommit på den brilianta idén
vi har bokat in i slutet av oktober så ska vi låta leiha sova borta för första gången. Ser fram emot det. Då ska vi ha myspys i storklass!
-

ToToRo - Alltid online

Haha, I know the feeling! Såå skönt! Ska vara ensam denna lördag, ser fram mot en hel dag med bara ensammyys...... 
- karrie21
- Nykomling

Åh, så skönt! Njuut.
Om jag inte tyckte så mycket om att äta hos svärföräldrarna skulle jag använda det jag med.
Jag har nyligen fått ca 30 min varje dag, då jag går en rask promenad. Jätteskönt att få vara själv, samtidigt som jag får motion. Tyvärr funkar det inte så varje gång, ibland får jag ta Edwin med mig i vagn men motionen får jag i alla fall varje dag!
Om jag inte tyckte så mycket om att äta hos svärföräldrarna skulle jag använda det jag med.
Jag har nyligen fått ca 30 min varje dag, då jag går en rask promenad. Jätteskönt att få vara själv, samtidigt som jag får motion. Tyvärr funkar det inte så varje gång, ibland får jag ta Edwin med mig i vagn men motionen får jag i alla fall varje dag!

-

Redhotwera - Alltid online

11 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Livet som förälder

[/url