En liten uppdatering från mig
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
En liten uppdatering från mig
Hej hopp!
Nu har man varit här på bb i 2 nästan 3 dagar. Började med att min slempropp gick med blod så vi fick fara in klockan 19:00 i måndags. Dom kollade och allt såg lungt ut va bara öppen max 1 cm. Så vi tog vårat pick och pack och for hem igen. När vi kom hem började ja få hemska sammandragningar och efter några timmar hade ja nästan regelbundna som gjorde grymt ont så ja hörde av mig och vi for in igen så vi kom in ca 01:00 då gjorde dom en kontroll igen och ja va öppen 1 och en halv cm. Så vi kämpade på hela natten med förvärkar. När natten gått och dom kollade igen på morgonen hade ja inte öppnat mig något mera så då vart man allmänt deppad och ville ha kejsarsnitt för de va verkligen bara skit. Men fick en sovdos och sov ca 1 och en halv timme och kände fortfarande att man ville ha kejsarsnitt. Läkaren kom in och kände och gjorde vi gjorde en slutgiltig bedömning. Ja hade inte öppnat mig något mera så vi beslutade att ja skulle få en ordentlig sovdos så ja kunde sova inatt (vilket ja gjorde från 9 till halv 5 med ett uppvaknande för toabesök) sen idag ska dom sätta en gel och sen blir de igångsättning och händer de för lite eller att de avstannar kanske man ska säga så kommer ja bli snittad så peppar peppar vi hoppas på att den som e där inne ska komma ut idag så de är klart.
See ya all
Nu har man varit här på bb i 2 nästan 3 dagar. Började med att min slempropp gick med blod så vi fick fara in klockan 19:00 i måndags. Dom kollade och allt såg lungt ut va bara öppen max 1 cm. Så vi tog vårat pick och pack och for hem igen. När vi kom hem började ja få hemska sammandragningar och efter några timmar hade ja nästan regelbundna som gjorde grymt ont så ja hörde av mig och vi for in igen så vi kom in ca 01:00 då gjorde dom en kontroll igen och ja va öppen 1 och en halv cm. Så vi kämpade på hela natten med förvärkar. När natten gått och dom kollade igen på morgonen hade ja inte öppnat mig något mera så då vart man allmänt deppad och ville ha kejsarsnitt för de va verkligen bara skit. Men fick en sovdos och sov ca 1 och en halv timme och kände fortfarande att man ville ha kejsarsnitt. Läkaren kom in och kände och gjorde vi gjorde en slutgiltig bedömning. Ja hade inte öppnat mig något mera så vi beslutade att ja skulle få en ordentlig sovdos så ja kunde sova inatt (vilket ja gjorde från 9 till halv 5 med ett uppvaknande för toabesök) sen idag ska dom sätta en gel och sen blir de igångsättning och händer de för lite eller att de avstannar kanske man ska säga så kommer ja bli snittad så peppar peppar vi hoppas på att den som e där inne ska komma ut idag så de är klart.
See ya all
- Supermamman
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: En liten uppdatering från mig
Glömde skriva de att ja åkte på öroninflammation när ja for in första gången oxå ja va ner på öronmottagningen igår och dom tog hål på min trummhinna vilket va de JÄVLIGASTE ja någonsin varit med om...och så har ja börjat äta penicillin. Men idag (onsdag) har ja inte ont ja har bara som ett litet lock som ja väntar på ska släppa men de har runnit hela kvällen igår och hela natten så de är väl inte så konstigt man har lite lock efteråt skulle ja tro men ja e bara glad att de inte gör ont längre.
- Supermamman

Hoppas att det går bra för er och att ni snart håller i eran lilla bäbis! 
- laisa86
- Alltid online

Fick min gel klockan 11 idag och händer de inget under kvällen får ja en sovdos och blir igångsatt i morgon....så i morgon hoppas vi på bebbe senast
- Supermamman

säger som gellis, få du inte en kur till?.. det skulle jag fått om inte flickan kommit som hon gjorde.
Du kanske ligger och snusa bebis nu.. hoppas
Du kanske ligger och snusa bebis nu.. hoppas
- HärligaTöser
- Alltid online

Hej allihopa nu har våran Lukas Nils Hjalmar kommit
Ja fick en dos gel och de började starta så smått men gick jättelångsamt så ja bestämde mig för att göra ett snitt efter ett dygns jobbigt slit och utplockad blev han 03:31 idag den 14/4-2011 och vägde 3370g och va 51cm lång
Har lyckats vara uppe och gå nu oxå och tagit mig en dusch och ätit middag så man känner sig som en ny människa igen. Kommer med en ordentlig förlossningsberättelse senare. Samt bild den va för stor för att bifogas :S
- Supermamman

Grattis till hela familjen! Ser fram emot både foto och fl-berättelse!
-

Lotta72 - Alltid online

Grattis till lillkillen!!
ska bli jättekul att läsa fl-berättelsen och få se en liten bild på killen! Hoppas att allt går bra med er! 
- laisa86
- Alltid online

Åååå grattis till sonen, jättfint namn!!!
Att picka hål på trummhinnan är verklgien TORTYR!! Det har jag också testat...fy fan vad ont!!!
Att picka hål på trummhinnan är verklgien TORTYR!! Det har jag också testat...fy fan vad ont!!!
- sprallos
Grattis till lillgubben!!
-

ToToRo - Alltid online

tack så mycket allihopa ska se om ja får lite tid över ikväll och sätta mig och skriva min förlossning 
- Supermamman

16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack