Banner Forum Image

"En gubbe där" - andligt eller fantasi?

Barn är underbara här postar ni roliga kommentarer ni hört ur barnamun

"En gubbe där" - andligt eller fantasi?

Inläggav noodi » mån sep 01, 2008 18:14

Barn har ju den mest livligaste fantasi.
Men jag tror på "spöken" och så, så vet inte om jag har livligare fantasi än ett barn men.. Hehe

Det började när vi målade om EN GÅNG till, så började Julia peka mot ena hörnet av rummet där vi inte målat än o säga att det är en gubbe där, han är farlig och vill ha henne, men ibland är han snäll säger hon.
Jag tycker det är skitläskigt.
Kan det vara nåt hon har drömt tro, eller kan det vara ett "spöke"? :O
BildBild

BildBild
noodi
Har vimedbarn.se som startsida

Re: "En gubbe där" - andligt eller fantasi?

Inläggav miihmeow » mån sep 01, 2008 18:22

fy vad läskigt. Jag tror också på sånt där. Men jag hoppas att det bara är en dröm hon haft!
BildBild

Casper - 25 Mars 08 - 3255g, 49cm - Min stjärna <3
http://clownwhore.blogg.se/
Användarvisningsbild
miihmeow
Alltid online
Alltid online

Inläggav noodi » mån sep 01, 2008 18:24

Min mor sa att jag var likadan som henne när jag var liten och hade den förmågan att se, då hon också tror på sånt här.. Men i detta fallet tror hon att det är en dröm hon drömt..
Tur att min sambo jobbar dag denna veckan så han är hemma med mig på kvällarna.. Haha :P Jag är skitfeg gällande sånt här ^^
BildBild

BildBild
noodi

Inläggav miihmeow » mån sep 01, 2008 18:55

ush jag är lika feg jag! Tycker sånt där är skit läskigt. Jag blir paranoid bara av att läsa sånt.
Blir tvungen att kolla runt om mig heela tiden typ haha
BildBild

Casper - 25 Mars 08 - 3255g, 49cm - Min stjärna <3
http://clownwhore.blogg.se/
Användarvisningsbild
miihmeow
Alltid online
Alltid online

Inläggav noodi » mån sep 01, 2008 19:40

Haha :) vad skönt att jag inte är ensam om det då. :P
BildBild

BildBild
noodi

Inläggav loooolita » mån sep 01, 2008 21:48

vissst e det lite kusligt har själv besök här ibland ska ta hit en sån där synsk tant som gör hembesök å se va hon säger..............
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online
Alltid online

Inläggav zettan » mån sep 01, 2008 22:02

vad häftigt ,, dock inte kul att det verkar vara ett elakt spöke
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav tessgustavsson » tis sep 02, 2008 15:13

det är häftigt att barn ofta "ser" saker inte vi ser...tror inte det bara är fantasier faktiskt. har en moster som har haft en "gubbe med svart hatt och rock" som dom har fått bort nu för inte så länge sen. när hennes barnbarn skulle sova över där ville en av tjejorna alltid ligga mellan dom för hon hade sett "gubben" och min moster eller barnets mamma hade inte sagt ett ljud om gubben. det slutade med att lilltjejen inte ville sova där längre. efter dom hade tagit bort "gubben" (utan att dom sagt nåt till barnet) så sov hon där utan problem. lite coolt!
tessgustavsson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kakan » tis sep 02, 2008 15:22

Kanske det kan vara ett "spöke" och det är ju kul att hon kan se det! Mindre kul dock om hon säger att han är farlig och vill ha henne, det låter otäckt måste jag säga...
Bild

Bild
Kakan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » tis sep 02, 2008 17:41

Men fy vad läskigt!
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Koko » tis sep 02, 2008 22:33

Brrr, fick rysningar i hela kroppen när jag läste...
BildBild
Användarvisningsbild
Koko
Alltid online
Alltid online

Inläggav cornelia19 » ons sep 03, 2008 00:01

Jag tror de kan vara verkligt, har hört att barn ofta har lättare att se sånt. Min syster när hon var ca 2-3 år sa att hon såg min gammelmormor bredvid sängen, hon hade pratat med min syster och sakt jag förlåter er:S Å varför ska ett barn hitta på de?! Jag tror på sånt och har själv kännt sett spöken! Inte för att skrämas men sen beror de ju på om man tror eller inte. Den som tror på sånt ser ofta saker cokså. En kompis till mig hade knäppt kort på sin morfars gravsten i natten, tittade man närmare på de kortet fanns de 3 ansikten med på sidan om graven:S
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online
Alltid online

Inläggav noodi » tor sep 04, 2008 11:53

Jag ryser bara så fort jag disskuterar om spöken och så. :) När jag var mindre såg jag själv ett i mitt sovrum, och det har väl skrämt upp mig antar jag :P
Men när julia säger detta, så känner jag inte alls av att han finns.. Men nu verkar han förflytta sig också.. Hon sa ingenting om att gubben var i vardagsrummet längre, utan nu var han på hennes rum, uppe i taket vid lampan?
Och igår var gubben inne hos morfar ( vi bor grannar ).. Nej, jag vet inte vad jag ska göra.. jag hoppas bara det "går över".

Det är verkligen märkligt hur barn kan ha den kontakten med det andliga. Men det måste väl vara för att dom är så öppensinniga?
BildBild

BildBild
noodi

Inläggav ashe2 » tor sep 04, 2008 12:10

Barn har ju inte fått lära sig att "spöken finns inte" och ser därför mer än många vuxna. Vi har haft mycket liknande problem... Som tur är är jag bekant med en väldigt medial kvinna som hjälpt oss mycket, senast i måndags faktiskt var hon här :wink: Ronja har ett tag varit väldigt rädd, helt plötsligt har hon börjat klättra på mig och gråtandes säga att hon är rädd.. Hon har också plötsligt börjat skrika "låt bbli mig! Sluta med det där" och HOPPAT upp i mitt eller pappans knä. Hon tycker inte om att sova, gråter hysteriskt vissa kvällar och vaknar gråtandes varje natt... Hon vill inte berätta vad hon är rädd för, vem det är utan bara att det är nån där som är läskig.

Tillslut ringde vi den här kvinnan för ett par veckor sedan eftersom det känns hemskt att Ronja ska behöva vara rädd i sitt eget hus! Hon sa att hon skulle komma men att hon så länge skulle skicka ljus till oss. Tro det eller ej men den kvällen var det inget problem att natta stumpan och hon sov HELA natten i sin säng utan att vi hörde ett ljud där inifrån, nästa natt samma sak men så blev det oroligare igen...

I måndags kom hon tillslut hit, hon var här i 2 timmar och berättade att Ronja har en kvinna med sig, en vägledare som alltså inte vill något illa men hon är väldigt bestämd och ser likgiltig ut och det är därför Ronja tycker att hon är läskig, + att hon är medveten om att det bara är hon som ser henne. Vanligtvis brukar hon "ta bort" andarna som stör oss men vägledaren är ju här för Ronjas skull och vill bara väl så hon bara förklarade för henne att hon måste vara mildare mot Ronja eftersom hon blir rädd. Nattningarna funkar nu men hon är fortfarande lite orolig på natten, men inatt var det bättre än vanligt så antagligen har det hjälpt :)

Jag tror som ni nog förstår på sånt här, känner själv av dom fast jag inte kan se.. Så jag tror absolut att det kan vara verkligt det Julia ser också.. Prova att säga åt "spöket" att ni inte vill ha honom där och tänk er en ljusbubbla runt huset. Hoppas det blir bättre!
060621
BildBild

080617
BildBild
Användarvisningsbild
ashe2
Alltid online
Alltid online

Inläggav noodi » tor sep 04, 2008 12:18

Usch då.. Ja, det är klart att det känns hemskt när man är ensam om att se det man ser.
Julia är dock inte rädd för denne.

jag har tänkt tanken att det kan vara en skyddsängel eller en vägledare, då hon inte är rädd för honom. För hon sover jättebra, äter bra och är precis som vanligt - förutom att hon nämner att han är i närheten.
Min mor känner en dam som hjälper folk med spöken och som har en bra kontakt med det andliga, men dock är dom inte vänner längre. Men jag hade så gärna tagit hit henne för att få bort honom så Julia slipper det här, och vi med..
BildBild

BildBild
noodi

Nästa

Återgå till Ur barnamun