Banner Forum Image

Emilia vill inte sova...

Diskutera barns sömnrutiner, sömnproblem och hur ni själva gör

Emilia vill inte sova...

Inläggav 1tove » ons dec 09, 2009 14:56

Emilia e 6 månader nu och hon har alltid somnat vid 8 tiden på kvällen när hon får sin välling. Men nu har hon börjat vakna efter 30 min, 1 timme och vägrar då att somna om, utan somnar inte fören vid 12 oftast efter massa gnäll.
På dagen så lägger jag ner henne i sin säng när hon e trött och hon gråter i kanske 3 min sen går jag in och stoppar in nappen igen och så somnar hon.. Men det funkar inte att göra på kvällen utan då GALLSKRIKER hon och somnar inte utan då blir allt bara 10 gången värre. :( Jag går upp varje morgon vid 7-8 så det är ju inte det. :S

Någon som känner igen sig eller har något tips?
1tove
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Re: Emilia vill inte sova...

Inläggav Redhotwera » lör dec 12, 2009 23:07

Sömn är en av de saker där barnen kan ställa till det för en. Man tror att man fått in en rutin sen ändras det och man vet inte alls vad som hänt.
Det kan vara så att hon behöver kolla att ni är där. Försök att göra på samma sätt varje kväll så hon vet att det är nattning nu. Inge prat, ingen lampa på, ta inte ut henne ur sovrummet. Ta upp henne och håll om tills hon är lugn. Lägg ner, sitt kvar vald tid. Välj hur många gånger ni vill plocka upp henne.

Lycka till!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barn och sömn