Banner Forum Image

Ellas kusin mm.

Re: Ellas kusin mm.

Inläggav sprallos » fre okt 17, 2008 18:39

Ååå vad skönt det känns att ni tar emot bebisen med öppna armar, stor kram för det...det är alltså din sambos syster som mår dåligt eller hur blir det?

Man får ju hoppas att hon tar sig ur det och är starkare efter...men det kan säker dröja, bra att ni har en plan för detta. Klart det är bättre för flickan att få växa upp hos sin morbror med fam om det nu skulle bli så. Jag har en nära vän vars mamma fick en förlossningspsykos. Den behandlades inte och 2 år efter så tog hon sitt liv...men vän minns inte sin mamma och har vuxit upp med sin pappa och farmor/farfar. Nu får vi verkligen hoppas att det inte kommer bli så, det är ju jättebra att hon får vård nu på en gång.

Det är helt sjukt att FK inte gör ett undantag med tanke på rådande omständigheter. Hennes läkare bör ju kunna skriva ihop nåt tycker man ju!! Det kan ju som sagt ta tid det där och dina dagar du har för Ella är ju också begränsade...+ de utgifter för blöjor, ersättning osv osv osv som tillkommer måste ni ju få nåt för!

Stor kram igen!!
sprallos

Inläggav Mickis » fre okt 17, 2008 18:45

Jag vet att man kan skriva över vård av barn på en släkting om ingen kan ta hand om barnet.. Skulle själv fått dagar överskrivna till mig för min lillebror då ingen av mina föräldrar kunde ta hand om honom.
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Mickis
Alltid online
Alltid online

Inläggav sandraa86 » fre okt 17, 2008 18:53

usch va jobbit för er ..
dårligt av fk men hoppas hon blir bättre snart
skickar massor stöttnings kramar från mej o neo..
Bild
Bild
Användarvisningsbild
sandraa86
Alltid online
Alltid online

Inläggav KarinE » fre okt 17, 2008 20:55

Sprallos: Ja det det är min mans syster som är dålig.

Mickis: Det var den infon vi och dom hade fått också men när svärmor pratade med fk så sa dom att det gick inte å så slussade dom runt henne en timma...

Liina: Jag förstår att det inte var meningen att låta så barsk, skönt att du verkar lite insatt och kan förklara. Jag ska säga till svärmor att hon ska ringa soc på måndag. Just nu hade hon tydligen tagit av sina semesterdagar.

Svägerskan mådde lite bättre idag, hon hade frågat efter sin dotter och hur det var med oss. Skönt att det verkar gå åt rätt håll. Läkarna hade sagt att det är väldigt vanligt och att den dom hade haft inne längst var inne under en månad. Hon hade varit lite ledsen när svärfar var där ikväll och trodde att alla hatade henne eftersom allt hade blivit såhär.
Vi flyttar till en större lägenhet i januari och där finns det ett rum extra om hon behöver lite avlastning ibland. Finns även flera mindre lägenheter i husen brevid som är lediga så vi ska tipsa om att hon kan ta någon av dom, hon har just nu en rätt dyr trea. Det är ingen större åtgång på dom lägenheterna så dom kommer nog att vara kvar när hon är redo att bo själv igen. Då finns ju vi alltid i trappuppgången brevid.

Tack igen för allt stöd, är så skönt att kunna skriva av sig. Kramar tillbaka till er alla!
BildBild
Användarvisningsbild
KarinE
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » fre okt 17, 2008 21:06

Gud vad skönt att hon verkar må lite bättre! Jätteläskigt med förlossningspsykos... Är det något alla kan drabbas av? Och varför drabbas man, någon som vet?
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav KarinE » mån okt 20, 2008 09:29

Ja alla kan drabbas och det har väl med hormoner efter förlossning och från ammning att göra.

Vi vaktade bebisen några timmar igår kväll så att svärmor också kunde följa med och hälsa på. Det gick jättebra men hon ser hela tiden så bekymrad ut fast hon bara är 2,5 vecka. Hon var lite orolig men hon blev lugn när jag bar henne i bärselen som svärmor hade köpt (fast jag har sagt att bärsjal är bättre och nu klagade hon på att hon fick så ont i ryggen av selen, nähä?). Svägerskan mådde lite bättre nu och ville att min man skulle komma å hälsa på, hon har blivit väldigt mån om familjen nu. Hon har fortfarande fruktansvärda mardrömmar på nätterna men på dagarna är det bättre. Det går ju i alla fall åt rätt håll.
BildBild
Användarvisningsbild
KarinE
Alltid online
Alltid online

Inläggav KarinE » mån dec 15, 2008 15:52

Tänkte att det var dags för en liten uppdatering.
Min svägerska mår nu mycket bättre, hon var kvar på psyket i en månad men var hemma på permission det sistsa. Hon bodde sen hos sina föräldrar eftersom hon inte vågade bo i sin egen lägenhet dels pga hur hon mådde och dels pga hennes ex som bodde i huset brevid. Han har gjort allt han kan för att ställa till det men hon har nu ensam vårdnad om barnet, dom fick göra DNA prov eftersom han påstod att han inte är far till barnet men där fick han ge sig.
Hon bor nu i en ny lägenhet i trappuppgången brevid den vi ska flytta till. Hon äter fortfarande en del medeciner och får t.ex inte köra bil men annars är allt bara bra. Hon är som en ny människa, en mycket gladare mer hamonisk tjej. Vi har aldrig riktigt pratat med varandra trots att det bara är 2 år mellan oss men nu pratar vi jättemycket och hon ställer mycket frågor om barn och så. Imorgon ska vi ut och gå tillsammans och efter helgerna ska vi nog in till badhuset med barnen. Känns så bra att vi kan umgås så och är skönt att vi kommer bo så nära varandra sen. Eftersom tjejerna är födda samma år kommer dom ju gå i samma klass i skolan, skönt att ha någon att följas åt med genom allt, dom kommer ju bli mer som systrar än kusiner. Skönt för farmor/mormor och farfar/morfar att bara ha en skolavslutning att hålla reda på =)

Det har varit en tung period med mycket oro för alla men det är så skönt att det vände och blev bra. Nu hoppas vi bara att barnets far inte får för sig att han ska jävlas mer utan att han håller sig undan.

Tack för alla stöttningar här under tiden, det är så skönt att kunna sskriva av sig här!
BildBild
Användarvisningsbild
KarinE
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » mån dec 15, 2008 16:19

Åh jag har tänkt mycket på dig faktiskt, när jag stått och vikt tvätt och sånt där :) Vad skönt att höra att det fungerar så mycket bättre nu, och vad jättebra att du finns där som stöttning till din svägerska! Roligt för tjejerna att följas åt så tätt, och vad roligt för dig och din svägerska att ni kommit att bli såpass nära! Jätteroligt att höra!
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » mån dec 15, 2008 18:08

Åh vad skönt att höra, hoppas på mycket tjejbus framöver då! =D
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav KarinE » mån dec 15, 2008 21:57

Tack! Det är så skönt att höra alla uppmuntande ord, det värmer verkligen.
Det är verkligen jättekul att vi har kommit varandra så nära eftersom ingen av oss känner så mycket folk här.
Jag har alltid haft lätt för att prata med folk men hon har varit rätt tyst och blyg innan men nu var det faktiskt tillochmed hennes idé att vi skulle gå å gå imorgon, så roligt =)
BildBild
Användarvisningsbild
KarinE
Alltid online
Alltid online

Inläggav Medea » tis dec 16, 2008 10:37

Vem som helst utan tidigare sjukdomshistorik kan drabbas av psykos eller gränspsykos. Skulle personen i fråga vara pressad för länge och för hårt så kan det helt enkelt bli för mycket tillslut, för att inte tänka på alla hormoner efter en förlossning. Neuroleptika brukar vara effektivt för att hålla psykossymtom på avstånd.

Det glädjer mig att ni ställer upp för henne på det sätt ni gör. Det är alltför sällan det händer. Det ger en grinig cyniker lite hopp. :qaf
BildBild

BildBild

BildBild

Älskade döttrar Ophelia 081025 och Livia 100516.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Ångest & depression