Banner Forum Image

Egomaken

Egomaken

Inläggav Bellsebubba » fre sep 05, 2008 22:26

Blir så less..
mamma frågade om jag ville med på bio i dag.. O jag sa att jag skulle fundera på de... Frågade om de gick bra här hemma o frågan var vad ska du se för film... Mamma Mia var de sa jag o han blev tyst.. Sen ringer han idag o frågar om han får åka på speedway.. O jag tänker jaha.. Då var egot tillbaka o säger okej... Så då fick jag sitta hemma själv som vanligt o han åkte bort... Vore ju skoj för mig att få göra något förutom att vara mamma o nu tar hon ju flaska oxå...
Blev hur avundsjuk som helst på en kompis förra helgen henne son är 8 veckor o hon var på bio, var till o med hennes sambo som föreslog att hon skulle åka.. Hon har även varit o handlat o varit borta en hel dag...
Sen när han ska va hemma så kommer jag troligen få henne direkt på armen då jag kommer in här hemma... O då åker han i väg o ska göra annat...
Ibland undrar jag vad jag har gjort för val...
Bild

Bild
Bellsebubba
Alltid online
Alltid online

Re: Egomaken

Inläggav Isan » fre sep 05, 2008 22:35

Men gumman ... låter inte alls roligt!
Du skulle satt ner foten å sagt NEJ! JAG ska gå på bio med min mamma idag får du ha bebban!
Fast jag e likadan ... försöker verkligen att säga ifrån men ibland så gör man inte det för husefridens skull ...
VArför ska vi kvinnor alltid vara så snälla för? Vi e inte bara mammor , vi e kvinnor å vi är även sambos å allt det där men kanske i vissa karlars ögon e man bara mamma .....
Jag ska få gå på tjej kväll den 4 oktober å det ska bli jätte skönt men inte alltid man vill planer allt i flera månader innan ...
Jag hoppas att du får lite tid för dig själv för då kan ju din karl få en gladare å piggare sambo + att bebban får en gladare mamma oxå och man behöver göra saker utan bebis å karl ibland!
Skickar lite stärkande kramar !!!
Isan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Bellsebubba » fre sep 05, 2008 22:35

Isan - Tack de kan behövas..
Bild

Bild
Bellsebubba
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » fre sep 05, 2008 22:36

förstår det! är fruktansvärt orättvist. o jobbigt att känna så.
men har ni pratat om det? vad säger han då?
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Bellsebubba » fre sep 05, 2008 22:38

Vi har inte pratat om de..
han märker inte ens att jag sitter o gråter framför ögonen på honom som jag gör nu... Lr så ser han men bryr sig inte
Bild

Bild
Bellsebubba
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » fre sep 05, 2008 22:41

Fy vad dålig stil av gubben din :(
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Isan » fre sep 05, 2008 22:45

Usch jag blir sååå ledsen när jag läser att du e ledsen ! Önskar jag kunde krama om dig nu !
Du får se till att prata med honom , så kan ni ju inte ha det ! För det blir ju inte lättare då om ni inte pratar om det!

Nä fy för att nån ska behöva vara ledsen ! Å särskilt om han struntar i det ...

:qaf :qaf :qaf :qaf
Isan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » fre sep 05, 2008 23:09

Förstod jag rätt; När du sa att du skulle gå på bio sa han att han skulle på speedway. Så han gick på det och du var hemma? I sånt fall var ju du liksom först. Nästa gång får du säga att "nu gör jag det här" och sen spelar det ingen roll vad han säger. Han gick ju ändå på speedway... Ja, eller nåt. Lycka till :)
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Bellsebubba » lör sep 06, 2008 00:06

Sa till honom förut att nu fick jag ju inte gå på bio.. De fick du ju sa han.. Sen skulle jag säga att jag trodde att han visste att jag inte kan säga nej så vände han bort huvudet o var sur..
Tänk o va gift med en 28 åring som är som en liten dretunge....
Ibland ångrar jag att vi är ilag men då innebär de ju att Ingrid inte skulle finnas så jag kan inte ångra honom :)
Bild

Bild
Bellsebubba
Alltid online
Alltid online

Inläggav Isan » lör sep 06, 2008 00:13

Ja visst kan det vara så att han vet om det å spelar på det ... men det e ju inte bra gumman ...
Ni måste prata om det , jag borde veta ... varit ihop med min sambo snart 8 år å han gjorde så förr mot mig tills vi fick barn! Sen fick han oxå känna på det att jag sa ifrån! Vissa dagar orkar man bara inte! Man måste få liiite egentid om så bara för att gå på bio!
Sen e det jätte viktigt för lilla bebban att få vara ensam med pappa oxå å att pappa lär känna henne !
Min sambo ångrar inte att jag var tuff mot honom en tid ... han har igen det nu !
En gladare mamma å en gladare sambo!
Hoppas verkligen att det löser sig för er men du måste stå på dig gumman!

Om du vill snacka vi msn (om du har det ) så skicka ett pm med din msn adress !
Finns här så du kan ventilera lite!

Kramar i massor!!!
Isan
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » lör sep 06, 2008 01:25

Nästa gång så måste du stå på dig !!! Elakt att göra så . Kram
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör sep 06, 2008 08:08

Då länge det går bra för dom så kommer dom se till att få sin vilja fram. Men om vi skulle bli bättre på att vara TYDLIGA så skulle det bli förändrig också.

Istället för att bara säga "Mamma ville att jag skulle följa på bio" så kan du säga "Jag ska på bio med mamma på fredag".

Jag är precis som du, jag förväntar mig att han ska förstå vad jag vill och tänker utan att jag sagt nåt, men det kommer ju aldrig ske!
sprallos

Inläggav Xena66 » lör sep 06, 2008 10:19

Så bra sagt sprallos för så är det med män.Inte säga att jag tänkte .... Utan säga jag SKA!! Kram
BildBild

]
Användarvisningsbild
Xena66
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » lör sep 06, 2008 17:27

Fy vilken dålig stil alltså!! :( Jag hade aldrig gått med på något sådant. Fast nu händer det så sällan här hemma att jag får böja mig för sambons skull, och skulle något då dyka upp som han kanske inte visste om och frågar mig snällt om jag kan tänka mig att offra mig, DÅ är det en annan sak. Då kan jag gå med på att stanna hemma för hans skull.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » lör sep 06, 2008 17:49

Ja det var verkligen dålig stil av honom!
Men jag har också väldigt svårt att säga ifrån.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Ångest & depression