EGO ála sitamoia... *Claudia 13 månader*
Re: EGO ála sitamoia... *Claudia 1 månad*
Åh vad gulligt med hela familjen på balkongen! Tom Aries
.
Vad duktig Vincent är på att prata, och sjunga med såklart hi hi.
Vad duktig Vincent är på att prata, och sjunga med såklart hi hi.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Re: EGO ála sitamoia... *Claudia 1 månad*
men gud, vad tar tiden vägen , du fick ju henne nyligen.. grattis på 1månads dagen
- HärligaTöser
- Alltid online

Re: EGO ála sitamoia... *Ett år sedan plusset*
Nej men åh, det har gått nästan två veckor... sedan det var ett år sedan jag plussade! Galet häftigt underbart ofattbart. Kika in på förstasidan i den här tråden för en tillbakablick. Jag blir alldeles rörd... Tänk vad man kan baka:
Idag, 4 månader & 10 dagar gammal...
Igår, i byxor jag hade som barn...
Idag, 4 månader & 10 dagar gammal...
Igår, i byxor jag hade som barn...
-

moia - Alltid online

Hon är en sån liten charmknutta!
Visst är det helt otroligt att ens kropp kan skapa något så underbart! Våra barn är verkligen små under
.
Visst är det helt otroligt att ens kropp kan skapa något så underbart! Våra barn är verkligen små under
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Va stor hon har blivit gulliga Claudia! Och ja, det är helt knäppt att det gått ett år. Tycker jag tjatar om det jämt, men tiden är ett konstigt begrepp. Jag hinner inte med! 
-

grynet_å_jag - Alltid online

hlet underbart söt
ja det är svårt att tänka tillbaka.. ett år sedan du fick pluss. det känns ju inte så direkt..
- HärligaTöser
- Alltid online

Tiden går verkligen skrämmande fort, jag minns när du längtade efter ett plus och nu finns det en fyramånadersbebis! Helt fantastiskt 
- shoegal
- Alltid online

Re: EGO ála sitamoia... *Claudia 13 månader*
På söndag blir Claudia tretton månader! Hon är en liten envis tös med mycket vilja i kroppen. Blir riktigt förbannad om Vincent tar något från henne eller om vi tar bort henne från något hon inte får hålla på med. Hon är samtidigt väldigt go och charmig, kan skina upp som en sol tre sekunder efter ett ilskevrål. Nyfiken på världen och vill vara med överallt, och så är hon social. Kan sitta i okända människors knä utan större problem.
Hon har inte börjat gå än, men gör det lätt om vi håller henne i ena handen. Det är nog bara att hon ska bestämma sig för att hon vill, vilket jag inte tror hon har tänkt göra än på ett tag. Spännande att se hur länge det dröjer. Vi stressar inte, lite roligt att ha det framför oss också. =) Hon älskar att krypa runt ute, både hon och Vincent stormtrivs med att bo som vi gör nu. Flyttade ju till hus för ett par veckor sedan!
Claudia älskar att klättra - upp i soffor och på stolar, i trappor och överallt hon lyckas, älskar att sätta sig på och i lådor, Bada och plaska med vatten, och lägga-i-och-ta-ur-leken är fortfarande rolig (länge nu!). Tjuter av skratt om vi slänger runt med henne (hihi) och hon sitter gärna och bläddrar i böcker och tidningar. Kan inte läsa med oss någon längre stund, men vi har rätt nyss börjat (liiite senare - ett halvår eller så - med andra barnet, men så får det vara). Och hon gosar gärna med katten (katten själv är mindre förtjust).
Hon äter mycket själv nu, både plockmat och med sked, tycker om det mesta som tur är. Inte allt så klart och inte alla dagar, men i stort sett är det inga problem med maten. Babblar gör hon också massor, har riktiga språkmelodier för sig. Orden är väldigt få än så länge (mest uppspelta "dääääj!" och "heeeej!"). I slutet av september börjar hon på dagis. Tror det kommer gå galant.
Claudias och Vincents pappa är hemma och föräldraledig nu. Jag tog sju månader, sedan delade vi på tre-fyra och nu är han "ledig" på heltid i ett halvår. Jag jobbar 80% och tycker det är skittråkigt. Jag gillar mina kollegor men är less på jobbet. Saknar barnen också. Helst skulle jag jobba kanske halvtid. Men jag tycker det är viktigt att föräldrarna får lika mycket föräldraledighet med barnen, och att barnen får lika mycket tid med båda sina föräldrar. Därför känns det här helt rätt. Kanske att jag går ner aningens mer i tid till hösten (när båda jobbar och vi kan ha råd) och kanske försöker få igång lite fler egna projekt som jag kan jobba med hemifrån, vi får se. =)
En liten uppdatering om min minsting. Nu blir det snart semester, tjohoo! Jag längtar till Boooohuslän!
Hon har inte börjat gå än, men gör det lätt om vi håller henne i ena handen. Det är nog bara att hon ska bestämma sig för att hon vill, vilket jag inte tror hon har tänkt göra än på ett tag. Spännande att se hur länge det dröjer. Vi stressar inte, lite roligt att ha det framför oss också. =) Hon älskar att krypa runt ute, både hon och Vincent stormtrivs med att bo som vi gör nu. Flyttade ju till hus för ett par veckor sedan!
Claudia älskar att klättra - upp i soffor och på stolar, i trappor och överallt hon lyckas, älskar att sätta sig på och i lådor, Bada och plaska med vatten, och lägga-i-och-ta-ur-leken är fortfarande rolig (länge nu!). Tjuter av skratt om vi slänger runt med henne (hihi) och hon sitter gärna och bläddrar i böcker och tidningar. Kan inte läsa med oss någon längre stund, men vi har rätt nyss börjat (liiite senare - ett halvår eller så - med andra barnet, men så får det vara). Och hon gosar gärna med katten (katten själv är mindre förtjust).
Hon äter mycket själv nu, både plockmat och med sked, tycker om det mesta som tur är. Inte allt så klart och inte alla dagar, men i stort sett är det inga problem med maten. Babblar gör hon också massor, har riktiga språkmelodier för sig. Orden är väldigt få än så länge (mest uppspelta "dääääj!" och "heeeej!"). I slutet av september börjar hon på dagis. Tror det kommer gå galant.
Claudias och Vincents pappa är hemma och föräldraledig nu. Jag tog sju månader, sedan delade vi på tre-fyra och nu är han "ledig" på heltid i ett halvår. Jag jobbar 80% och tycker det är skittråkigt. Jag gillar mina kollegor men är less på jobbet. Saknar barnen också. Helst skulle jag jobba kanske halvtid. Men jag tycker det är viktigt att föräldrarna får lika mycket föräldraledighet med barnen, och att barnen får lika mycket tid med båda sina föräldrar. Därför känns det här helt rätt. Kanske att jag går ner aningens mer i tid till hösten (när båda jobbar och vi kan ha råd) och kanske försöker få igång lite fler egna projekt som jag kan jobba med hemifrån, vi får se. =)
En liten uppdatering om min minsting. Nu blir det snart semester, tjohoo! Jag längtar till Boooohuslän!
-

moia - Alltid online

Re: EGO ála sitamoia... *Claudia 13 månader*
Lite fakta också, måste ju få med någon typ av lista, hihi:
vikt: 10,3 kg (för 5 v. sedan)
längd: 77,5 cm (för 5 v. sedan)
tänder: 4
vikt: 10,3 kg (för 5 v. sedan)
längd: 77,5 cm (för 5 v. sedan)
tänder: 4
-

moia - Alltid online