Dop
14 inlägg • Sida 1 av 1
Re: Dop
Vi ska inte döpa Leon.
Hade funderingar på en välkomstfest... men nu tycker jag att det gått så lång tid... så jag vet inte.... är kass på att fixa fester, o vi har så trångt med. Hade varit enklare om alla fick plats hemma... på sommaren skulle det ju gå, i trädgården, men då har det ju gått ännu längre tid, suck.... nä, jag tror inte det blir nått.
Hade funderingar på en välkomstfest... men nu tycker jag att det gått så lång tid... så jag vet inte.... är kass på att fixa fester, o vi har så trångt med. Hade varit enklare om alla fick plats hemma... på sommaren skulle det ju gå, i trädgården, men då har det ju gått ännu längre tid, suck.... nä, jag tror inte det blir nått.
- Ki27
- Alltid online

Vi ska ha dop på lördag! Ska bjuda på soppa efteråt i sockenstugan och tårta och kaffe
sasoki - hihi, ja visst blir man suuugen!?
sasoki - hihi, ja visst blir man suuugen!?
-

fru Wahlström - Alltid online

Vi ska också ha dop på lördag, efteråt bjuder vi på buffé, tårta och kaffe. Ska göra mat å tårta själv. Samtidigt firar vi min 30års dag som är på fredag......*huh* 
- iväntanstider
- Alltid online

Vi hade namnkalas för Max den 10 januari. Vi hyrde lokal, för vi var 67 st o det får INTE plats hemma...hihi...vi bjöd på 7 sorters kakor o kaffe o läsk. Jag var oxå sugen på att baka/beställa fina tåror, men det blev kakor tillslut... 
-

tummen - Har vimedbarn.se som startsida

Sasoki vi har inte riktigt bestämt hur vi ska göra. Det är väl i första hand ett sätt gör oss att samla hela släkten. Då mina föräldrar och C föräldrar aldrig träffats alla på samma gång, samt att svärmor knappt träffat mina föräldrar alls.
Vi kommer att bjuda på mat, då alla har en mer eller mindre lång resa att göra sen blir det väl kaffe och kaka. Jag har dock också blivit väldigt sugen på att göra en tårta
men vi får se.
Hur vi ska lösa det mer formella vet jag inte. Vi kommer att avslöja vad han heter mer än Oskar då vi inte sagt det till någon ännu.
Tummen: Vad gjorde ni på namnkalaset?
Vi kommer att bjuda på mat, då alla har en mer eller mindre lång resa att göra sen blir det väl kaffe och kaka. Jag har dock också blivit väldigt sugen på att göra en tårta
Hur vi ska lösa det mer formella vet jag inte. Vi kommer att avslöja vad han heter mer än Oskar då vi inte sagt det till någon ännu.
Tummen: Vad gjorde ni på namnkalaset?
- Taweret
- Alltid online

Taweret, vi började med kaffe o kakor, mitt i kaffet presenterade vi Max, sedan höll vi varsitt tal, min sambo o jag. Min sambo blev så rörd av att säga allt det till sin son att han blev alldeles tårögd!
Vi presenterade faddrarna vi hade valt, och en liten motivation till varför vi valde dem, så fick de varsitt "fadderbrev" med den motivationen och en liten förklaring till vad vi menar med fadder till Max. Sedan fikade vi vidare!
Det var väldigt enkelt och fint!
-

tummen - Har vimedbarn.se som startsida

14 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Septembermammor 2008