Donera organ?
23 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Donera organ?
Jag tycker det är intressant att höra hur många tänker. Det är (tycker jag) ett ämne man sällan pratar om, men fortfarande så oerhört viktigt att diskutera om.
-

MinLyckaLeiha - Alltid online

Absolut är det viktigt att prata om .
-

zettan - Alltid online

För mig är det själklart att donera för att hjälpa en annan människa att kunna leva om jag dör! Jag skulle va såå tacksam över att få ett nytt om jag skulle behöva å ändå mer om Ida skulle behöva ett nytt organ.
Jag tror vi ofta vill få hjälp men sällan vill hjälpa själva! Bortskämda som vi är!
Jag och Danne har skrivit på donationskorten att vi donerar våra organ om vi dör.
Jag tror vi ofta vill få hjälp men sällan vill hjälpa själva! Bortskämda som vi är!
Jag och Danne har skrivit på donationskorten att vi donerar våra organ om vi dör.
- Johanna H
- Alltid online

Oj , är de bara jag som har anmält att inte donera organ? Jag valde det för att jag vill bli begraven hel. Tanken på att någon skall öppna upp mig när jag är död, och ta ut mina organ känns helt fel för mig.
-

madelene_jansson - Galen i vimedbarn.se

Jag kan inte komma ihåg att jag anmält något o jag e jätte kluven i frågan de här har verkligen fått mig att tänka efter... Visst lutar de åt att donera mest!
-

anettejohansson - Alltid online

Jag och min man har pratat om det. Vi vet båda att vi vill donera och kan ta det beslutet för den andre vid ett dödsfall. Jag är inte anmäld eller nåt men min man har ett donatorskort i plånboken.
Vi vet även hur vi vill begravas.
Vi vet även hur vi vill begravas.

-

Redhotwera - Alltid online

här hemma är vi överens om hur vi vill ha det....vi donerar alla tre till transplantation, jag donerar även till medicinska studier, jag har sagt nej till ögonen och kommer även att göra det om jag blir tillfrågad om sambon och barn......
fyllde i mitt donationskort när jag började jobba med dialyspatienter men mina föräldrar har vetat mitt beslut sen jag var typ 10 år..... jag vet inte om jag är en udda person
men mitt vita arkiv har varit i skrivet och klart sen nästan tio år tillbaka och även där visste min familj långt innan hur jag ville ha det....
jag är nog bara en sucker på att ha allting i ordning så att det inte är några frågetecken
fyllde i mitt donationskort när jag började jobba med dialyspatienter men mina föräldrar har vetat mitt beslut sen jag var typ 10 år..... jag vet inte om jag är en udda person
jag är nog bara en sucker på att ha allting i ordning så att det inte är några frågetecken
- Lollo_80
- Alltid online

Jag vet inte riktigt vad jag vill. Men det lutar mot att donera. 
Måste disskutera detta med min man.
Måste disskutera detta med min man.
-

Chobb88 - Alltid online

23 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2