Banner Forum Image

Didriksson varmfodrade regnställ

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

Didriksson varmfodrade regnställ

Inläggav neo07 » fre mar 19, 2010 21:07

Köpte Didriksson varmfodrade regnställ nu när det börjat bli så blött och blaskigt ute. Har hört så mycket gott om det. Men jag är så besviken. Neo blir genomblöt! Det läcker in vatten vid benslutet och även vid handlederna. Inte så kul att veta att han går blöt ute på dagis :(
Är det någon som har samma problen? Hur klär ni era barn nu när det är så slaskigt? Tips på några bra plagg.
BildBild
Användarvisningsbild
neo07
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Re: Didriksson varmfodrade regnställ

Inläggav Nelia » fre mar 19, 2010 23:42

Oj! Jag som har sneglat åt att köpa ett sådant till Joel, kanske ska strunta i det då, de är ju inte precis billiga...

Jag tror jag gör som jag gjort hittills på våren/hösten, fleece och regnställ (i stort sett samma som Didrikssons idé, men isär liksom), och det har alltid funkat. Nu är han visserligen mer rörlig och lär väl inte hoppa i EN vattenpöl i vår, men jag får hoppas att det funkar någorlunda iaf. Än så länge har han overallen, men nu börjar det ju som sagt bli bra blaskigt ute... Är nog dags att uppdatera ytterklädesgarderoben både hemma och på förskolan... :wink:
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav fru Wahlström » lör mar 20, 2010 08:00

Vi kör med fodrat galonset. Inköpt på Karlssons för 249 kr och har varit prisvärt och funkat mycket bra hittills i alla fall =) Inte hela världen heller om det slits ut eller går sönder, kostade inte skjortan...
Användarvisningsbild
fru Wahlström
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör mar 20, 2010 09:08

Det är just det som är problemet med fodrade regnkläder....det varma suger liksom åt sig vatten och det vill man ju inte. Jag brukar alltid rekommendera (som dagisfröken) att köpa bara regnkläder + fleece eller annat att stoppa under. Skulle det bli blött kan man alltid byta. Ska man få fleecefodrade regnkläder torra måste man vända dom ut och in och sen in i tex torkskåp för annars torkar det inte på flera dagar.
sprallos

Inläggav Taweret » lör mar 20, 2010 10:06

Sprallos jätte bra råd från dig om detta med fleccefodrade regnkläder. Vi har ett set till Oskar nu som vi bara haft hemma än så länge men hade funderingar på att köpa ett till åt honom att ha hos dagmamman men då kör vi på ofodrad och lös flecce under.
Du kanske kan svara på en annan fråga med, det finns ju regnoveraller är det att föredra före två delat? någon som vet för och nackdelar kring det?

Nu snodde jag din tråd lite men det gör säkert inget :D
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » lör mar 20, 2010 15:05

Till Noel köpte vi PoPs överdragsbyxor, vindfleece och jackan. Dom höll jätte bra i höst och hoppas att dom håller vätan ute lika bra nu i vår. Han har ju upptäckt att vattenpölar är väldigt roligt så snart får vi se hur det går.. :) Visst kostar dom pengar men jag vet att dom håller måttet.

Jag har hört jätte mycket dåligt om Didriksson därför valde vi bort det när vi letade i höstas.

Igår var jag på Stadium och fyndade i ett par Tretorn stövlar för 99kr (ord pris 349kr). Dom var lite fodrade och så tänkte jag att ha på han stickade strumpor i dom.

Så jag hoppas han håller sig varm och torr i vår... :D
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav MinisMamma » lör mar 20, 2010 15:10

Får jag oxå sno tråden lite?

Vad kan man ha under överdragsbyxorna nu när det är bara några plusgrader ute? Vad håller barnet varmt? För dom är ju så tunna och jag tycker det är jätte svårt att klä under.... hmm....
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör mar 20, 2010 17:31

Så länge det inte är kallt ute så räcker det att ha vindtätt med något varmt under, typ fleecebyxor. Vi kommer köra på vår suveräna Gneis overall tills det blir varmare sen övergå till vind alt galonbyxor med fleece under i vår. Sen är det bara vindbyxor de kalla sommardagarna. Sen är jag ett stort fan av Softshell!! Underbart mjukt material men ändå varmt och vindtätt i samma jacka. Lovely!

Regnoveraller tycker jag inte är så bra, ibland behöver man bara ena delen. Typ brallorna med en vanlig jacka till osv. Sen andas inte galon så bra, så det är rätt skönt med 2 delat som man kan öppna.

Jag tycker överlag Gneis har suveräna kläder, lite dyra med det är ju allt med kvalité
http://www.gneis.se
sprallos

Återgå till Allmänna trådar om barn