Det här med våtservetter?
22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Det här med våtservetter?
Det känns som att jag använder dom där våtservetterna nästan varje gång jag byter blöja, är man borta så är det ju bara våtservetter man har med sig. Nu menar jag alltså Baby Wipes från t.x. Natusan, pampers eller liknande. Hur bra är det att använda dom hela tiden? Hon är inte röd i stjärten eller något...
En gång tog vårt toa papper slut och jag torkade mig med en våtsarvett/wipe och det sved ju helt klart till lite grann! Och det var ändå en utav dom skonsammaste våtservetterna typ natusan baby sensetive. Då tänkte jag att jag måste passa på att fråga om detta. Hur ofta använder ni våtservetterna egentligen?
Tacksam för svar!
En gång tog vårt toa papper slut och jag torkade mig med en våtsarvett/wipe och det sved ju helt klart till lite grann! Och det var ändå en utav dom skonsammaste våtservetterna typ natusan baby sensetive. Då tänkte jag att jag måste passa på att fråga om detta. Hur ofta använder ni våtservetterna egentligen?
Tacksam för svar!
Läs min blogg http://www.maijabergholtz.se
Min lovebasket http://www.mylovebasket.com/se/profile/maija-bergholtz-3535462
Min lovebasket http://www.mylovebasket.com/se/profile/maija-bergholtz-3535462
-

Maija - Har vimedbarn.se som startsida

Re: Det här med våtservetter?
Jag använder bara våtservetter när jag inte har tillgång till vatten. Annars använder jag vanliga tvättlappar som jag blöter/fuktar själv med ljummet vatten. Om det är bättre eller sämre vet jag inte, men för oss funkar det bättre. Personligen tycker jag att våtservetter är för torra.
-

Lotta72 - Alltid online

Vi har våtservetter i skötväskan (det är ju smidigt och man har inte alltid tillgång till vatten), hemma använder vi skumtvättlappar, en bunke, vatten och tvål vid behov.
Känns mildare för G´s rumpa och sedan tror jag att det blir lite mer miljövänligare.
Känns mildare för G´s rumpa och sedan tror jag att det blir lite mer miljövänligare.
- A&L
- Har vimedbarn.se som startsida

Mitt dåliga samvete... Just nu blir det våtservetter hela tiden faktiskt.... Men hon har inga problem av det och jag brukar torka torrt genom att badda med en torr servett innan blöjan går på. Annars brukar jag använda torra servetter hemma o våtservetter ute.
- Snigel
- Alltid online

Har våtservetter i skötväskan. Hemma använder jag torra med vatten, tvål bara om jag måste. Vi köper Coops våtservetter då de hade fått bäst i test för nåt tag sen, innehöll tydligen minst kemikalier.
-

Nelia - Alltid online

de gjorde en test i gp rätt nyligen. alla de testade innehöll minst ett omdiskuterat ämne...
jag använder sällan våtservetter både nu och när barnen var mindre. med alma som fortfarande har blöja använder tvättlappar, vatten och weledas babyolja. har dock ett paket vanliga våtservetter i väskan när vi är iväg. har bara hittat ett märke "naturliga" våtservetter eller vad man skall kalla det och det är natracare men det är inte så många ställen som säljer dem.
jag använder sällan våtservetter både nu och när barnen var mindre. med alma som fortfarande har blöja använder tvättlappar, vatten och weledas babyolja. har dock ett paket vanliga våtservetter i väskan när vi är iväg. har bara hittat ett märke "naturliga" våtservetter eller vad man skall kalla det och det är natracare men det är inte så många ställen som säljer dem.
-

Kali - Alltid online

Ska jag ha dåligt samvete nu?
Här är det våtservetter alltid. Har använt dom själv oxå vid rännskita och man är skinnflådd i arslet (ursäkta) Känns mycket skonsammare än papper.
Tvättar även Nikes ansikte med dom, ja, inte samma servett som man haft i rumpan, men det förstod ni nog.
Köper billiga i ullared. Dom gula "Gunry" eller blå "K-ungh".
Funkar hur bra som helst och lillskrutt är aldrig röd.
Här är det våtservetter alltid. Har använt dom själv oxå vid rännskita och man är skinnflådd i arslet (ursäkta) Känns mycket skonsammare än papper.
Tvättar även Nikes ansikte med dom, ja, inte samma servett som man haft i rumpan, men det förstod ni nog.
Köper billiga i ullared. Dom gula "Gunry" eller blå "K-ungh".
Funkar hur bra som helst och lillskrutt är aldrig röd.
-

Gotland - Alltid online

Då kan vi ha dåligt samvete ihop i så fall Gotland ^^
Vi använder också bara våtservetter här hemma och har alltid gjort till båda tjejerna och har aldrig haft några som helst problem.
Och vi kör också med billiga ifrån gekås, de gula, parfymfria från Gunry.
Vi använder också bara våtservetter här hemma och har alltid gjort till båda tjejerna och har aldrig haft några som helst problem.
Och vi kör också med billiga ifrån gekås, de gula, parfymfria från Gunry.
-

Lillfisen - Alltid online

Jag använder de endast om jag är iväg någonstans där jag inte har tillgång till vatten.
Jag vet en som kom på att de fläckar av tusch och annat kladd som knappt gick bort från golv och väggar försvann enkelt med våtservetter tänkta till barn. Det känns ju inte helt ok.
Jag vet en som kom på att de fläckar av tusch och annat kladd som knappt gick bort från golv och väggar försvann enkelt med våtservetter tänkta till barn. Det känns ju inte helt ok.
-

thepal - Alltid online

finns väl ingen anledning att ha dåligt samvete! alla gör som de tycker och som man själv tror är bäst. det räcker ju.
men sen finns det väl alltid anledning att fundera över om man använder fler produkter än nödvändigt till sina små barn, huden är trots allt ett organ som tar upp ämnen som den utsätts för. lägg en klick lotion på huden och vänta så kommer den successivt försvinna. och små barn har bara en tiondels så tjock hud som vuxna och tar upp mer och snabbare + att de har mindre blodsystem, känsligare njurar och lever.
läs gärna nedanstående länk, det är bra tänk även om man inte är en miljönisse!
http://www.naturskyddsforeningen.se/gro ... foraldrar/
men sen finns det väl alltid anledning att fundera över om man använder fler produkter än nödvändigt till sina små barn, huden är trots allt ett organ som tar upp ämnen som den utsätts för. lägg en klick lotion på huden och vänta så kommer den successivt försvinna. och små barn har bara en tiondels så tjock hud som vuxna och tar upp mer och snabbare + att de har mindre blodsystem, känsligare njurar och lever.
läs gärna nedanstående länk, det är bra tänk även om man inte är en miljönisse!
http://www.naturskyddsforeningen.se/gro ... foraldrar/
-

Kali - Alltid online

vi använder bara torra tvättlappar som jag blöter me vatten.... använder aldrig tvål heller??! hmm har aldrig behövts tycker jag da men, har ungen bajjat ner sig totalt brukar jag duscha av.... jag har våtservetter i skötväskan men det e mest till för å torka av kladdiga händer eller så på de stora barnen... å visst nångång om det verkligen inte finns vatten i närheten... jag tycker våtservetterna e lit e jobbiga att torka med..gillar mer de torra som man blöter själv (å självklart e dom torra från ullared bäst
)
- Tigi
- Alltid online

Här hemma använder vi torra tvättlappar som jag blöter med vatten och tar sen på lite olja på den innan jag torkar rumpan. Det är det bästa enligt min mening, allt går bort och huden blir väldigt mjuk och len. Tvål behövs aldrig. Jag har märkt att mina pojkar har känslig hud och därför använder vi oss bara av våtservetter när vi är ute, men om det finns vatten tillgängligt, i små mängder, så brukar jag avsluta med att torka rent med lite vatten. Men som sagt, man får ju göra precis som man vill.
(Men ett tips till alla; testa gärna vatten+olja om det är svårt att få rent
)
- Cissid
- Alltid online

Vi använde tvättlappar hemma och skumlappar med vatten. I skötväskan hade vi både och, alltså våtservetter.
Det har ju hänt ett par gånger att man blivit tvungen att byta på udda ställen...
Det har ju hänt ett par gånger att man blivit tvungen att byta på udda ställen...
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Jag slutade med våtservetter efter att jag själv torkade mig med en och det sved rejält..
Så till Ellen har det bara blivit olja och vatten.
Torra tvättlappar i skötväskan och en liten flaska olja med. Om man vill kan man blöta ner dom innan och ha i en plastpåse. Men då får man göra i ordning varje gång man går ut.
Så till Ellen har det bara blivit olja och vatten.
Torra tvättlappar i skötväskan och en liten flaska olja med. Om man vill kan man blöta ner dom innan och ha i en plastpåse. Men då får man göra i ordning varje gång man går ut.
- Fru S.
- Alltid online

Vad har ni för tvättservetter som svider? Är dom parfymerade eller vad?
-

Gotland - Alltid online

22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Allmänna trådar om barn