Det här med Magsjuka igen då...
5 inlägg • Sida 1 av 1
Det här med Magsjuka igen då...
Finns det någon här som har koll på när det börjar smitta? Jag googlade lite och då fick hittade jag ett svar där det stod att det börjar smitta den första sjukdomsdagen.
Varför jag undrar är ju att Noels kompis som går på samma avdelning på dagis har fått magsjukan idag (inatt lr imorse nån gång). Igår kväll fick han feber.
"Kompisen" var ju på dagis igår på dagen samtidigt som Noel.
Så det jag nu undrar egentligen är att hur stor är risken att Noel har blivit smittad på dagis igår av den här killen? Någon som har nåt bra svar till mig som lugnar mig. För jag har verkligen riktigt kräk och spyfobi och känner att det inte alls e kul att få att vara ensamstående nu om han nu blitt smittad....
Varför jag undrar är ju att Noels kompis som går på samma avdelning på dagis har fått magsjukan idag (inatt lr imorse nån gång). Igår kväll fick han feber.
"Kompisen" var ju på dagis igår på dagen samtidigt som Noel.
Så det jag nu undrar egentligen är att hur stor är risken att Noel har blivit smittad på dagis igår av den här killen? Någon som har nåt bra svar till mig som lugnar mig. För jag har verkligen riktigt kräk och spyfobi och känner att det inte alls e kul att få att vara ensamstående nu om han nu blitt smittad....
-

MinisMamma - Alltid online

Re: Det här med Magsjuka igen då...
Jag vet inte om det kan vara olika beroende på "vilken" smitta det är. Melvin var sjuk förra veckan. Läste på dagis att det gick magsjuka men han var ju på dagis hela veckan. Sen blev det lördag och söndag och först på måndag morgon bröt det ut och han kräktes och sen var ju början på den veckan räddad.
Men det gick ganska snabbt över men det var lite jobbigt med kräk på oss båda ibland. det konstiga var att varken jag eller min man blev sjuka men Melvins mormor blev, vet inte om man är olika mottagliga.
Hoppas inte Noel blir sjuk iaf, kram på er!
Hoppas inte Noel blir sjuk iaf, kram på er!

- HelenaHbg
- Alltid online

Jag vet inte hur stor chansen är riktigt att smitta dagen innan det bryter ut faktiskt! Men det luriga är att det tydligen kan smitta över en vecka efter att barnet blivit "friskt"!
Amanda var magsjuk i Februari/Mars förra året o smittade naturligtvis ner oss andra här hemma med. Fick i samma veva höra om smittorisken efter tillfrisknad men vi alla tyckte det lät väldigt osannolikt. När hon sedan blivit bra så hälsade vi på mormor o morfar som sedan 2 dagar senare oxå låg o kräktes. Dagarna där där emellan hade dom bara varit hemma så det måste varit hon!
All denna hysteri om svininfluensan....men det är ju ingenting känns det som i jämförelse med den äckliga kräksjukan! Den dyker upp o smittar ner hälften av alla man känner samma tid år efter år, speciellt när man har barn!
Amanda var magsjuk i Februari/Mars förra året o smittade naturligtvis ner oss andra här hemma med. Fick i samma veva höra om smittorisken efter tillfrisknad men vi alla tyckte det lät väldigt osannolikt. När hon sedan blivit bra så hälsade vi på mormor o morfar som sedan 2 dagar senare oxå låg o kräktes. Dagarna där där emellan hade dom bara varit hemma så det måste varit hon!
All denna hysteri om svininfluensan....men det är ju ingenting känns det som i jämförelse med den äckliga kräksjukan! Den dyker upp o smittar ner hälften av alla man känner samma tid år efter år, speciellt när man har barn!
-

ullis78 - Alltid online

Man borde få vaccin mot det istället tycker jag!
Jag hoppas verkligen att vi slipper det. Känns som om väldigt många runtomkring mig har den där jädrans sjukan nu.
Pratade med mitt ex för en stund sen och han sa att OM det skulle hända så kommer han så fort jag ringer. För han vet vilken panik jag kommer att få...
Jag hoppas verkligen att vi slipper det. Känns som om väldigt många runtomkring mig har den där jädrans sjukan nu.
Pratade med mitt ex för en stund sen och han sa att OM det skulle hända så kommer han så fort jag ringer. För han vet vilken panik jag kommer att få...
-

MinisMamma - Alltid online

usch för magsjuka! det värsta som finns ju!! förstår att du e nojjig....hoppas han e immun å inte blev smittad iallafall
. . . Jag har slutat tänka på vart barnen kan ha blivit smittade ifrån..för det e bara så jobbigt å tänka på det, för det spelar ju lixom ingen roll ....men jag vet hur det känns..just nu e Jag lite nojjig..Leia fick sin andra spruta idag å tydligen blir barnen oftast sjuka av den andra sprutan....men men..än sålänge e det lugnt...
- Tigi
- Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling