Banner Forum Image

Det här med dop

Diskutera barnaktiviteteter och lyckas med ditt barnkalas

Det här med dop

Inläggav Jenniefer » tis apr 21, 2009 14:01

Vi ska döpa Liam i augusti och jag sitter och funderar lite på vad vi ska bjuda på. Vi tänkte ha en lättare lunch och fika. Men vad ska jag göra för lunch? Vi blir ungefär 20-25 pers. Räcker det med potatissallad, pastasallad, kallskuret å sånt? Eller måste det va varm mat? Och vad tror ni det kan kosta?=)
Jenniefer
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Det här med dop

Inläggav fru Wahlström » tis apr 21, 2009 14:34

Det passar utmärkt med potatis/pastasallad och kallskuret tycker jag med tanke på att det är på sommaren ni ska ha dopet! Och så går det förbereda och det är ett stort plus :) Pris borde väl hamna någonstans runt 2000 kanske, kan bli billigare med men beror ju lite på vad för kött, dricka och om det ska vara tårta etc... Trevlig planering! :)
Användarvisningsbild
fru Wahlström
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenniefer » ons apr 22, 2009 15:23

Tack tack =)
Jenniefer

Inläggav gangsterflickan » ons apr 22, 2009 15:47

säger samma sak, passar utmärkt på sommaren. oftast om de är varmt ute är man ju inte så sugen på varm mat sedan bra att kunna förbereda dagen innan :)
Pris vet jag inte men de blir säkert billigare om du gör allt själv, köper kött och gör iordning med stekning och skivning samt kanske gör egen potatis sallad och så, men sen är de frågan om de är värt de eftersom man säkert kan få de billigt på tex ica där dom brukar göra stora jätte fina träbrickor med kallskuret och frukt på samt potatis sallad och sådant till.
De är ju ett tag kvar så du får kika runt och se var du kan få bäst pris!
Lycka till!
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas