Det där med pottan...
26 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Det där med pottan...
hurra! vad härligt!!! det är ju sååååååååååå skönt att slippa de där blöjorna sen!
-

Kali - Alltid online

hihi va roligt för er mini-mamman! Han kanske va här inne å tjuvläste å tänkte.... "att visst kan jag mamma!" 
- Tigi
- Alltid online

vad kul att det funkar! ge inte upp nu ifall det kommer bakslag.. det viktigaste e att vara uppmuntrande och sker det en olycka får man förklara att det gör aaabsolut ingenting. med mio funkade det med "kommando", det blev liksom - kom så kissar vi innan du ska sova, nu när du har ätit, innan vi ska åka osv & det funkade. i början satte jag henne på pottan även o hon sa att hon inte var nödig varannan timme.. hon var duktig med att säga till själv redan från början, men jag tog det säkra före det osäkra =)
wiee, hejja teddan!! hur har det gått idag?
hur funkar det med vanlig toa förresten? mio ville bara gå på pottan det första, så i början drog jag med mej den när vi gick ut, cyklade till stan (haha, en potta i cykelkorgen), men sen när ÖF öppnade efter sommaren drog vi dit utan potta.. & visst funkade deras toa =)
wiee, hejja teddan!! hur har det gått idag?
hur funkar det med vanlig toa förresten? mio ville bara gå på pottan det första, så i början drog jag med mej den när vi gick ut, cyklade till stan (haha, en potta i cykelkorgen), men sen när ÖF öppnade efter sommaren drog vi dit utan potta.. & visst funkade deras toa =)
-

evelinah - Alltid online

Haha, vilken vändning tråden har tagit! Från att börja med att du var orolig för att han skulle ha blöja nästan i all evighet, till att han några dagar senare är i det närmaste blöjfri!
Bra jobbat!
Bra jobbat!
-

Sofia85 - Alltid online

hurra!
o att han inte kissar på natten heller, imponerande!
-

Kali - Alltid online

Så funkade det för Lily också, första dagen hon hade kissat ordentligt på pottan var hennes första torra natt också. Himla skönt att slippa köpa blöjor alls! 
-

Sofia85 - Alltid online

Nä, man kan ju inte vänta sig att det ska gå helt smärtfritt redan från start.
Det där kommer jag ihåg från i början, när man typ stod i startgroparna och så fort det kissades i pottan fick man skynda sig till affären eller vad man nu skulle göra.
Det där kommer jag ihåg från i början, när man typ stod i startgroparna och så fort det kissades i pottan fick man skynda sig till affären eller vad man nu skulle göra.
-

Sofia85 - Alltid online

Helt fantastisk läsning! Så fort lillebror är född, ska jag oxå börja fundera på lite potträning... tror jag! 
- jessica81
- Alltid online

26 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling