Banner Forum Image

Deprimerad av min p-ring!

Deprimerad av min p-ring!

Inläggav Maija » lör nov 12, 2011 00:30

Efter att ha varit p-rings fri i mer än ett år så känner jag VERKLIGEN skillnaden. Satte i min första ring för en vecka sedan och jag har blivit en annan människa. Totalt nedstämd och det känns som att man skulle kunna börja gråta för vad som helst. Hormonerna påverkar verkligen mig negativt. Är det någon som har slutat med p-piller pga av detta (det är samma hormon)?

Vad ska jag göra, jag vill verkligen ta ut den på en gång!?
Användarvisningsbild
Maija
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Deprimerad av min p-ring!

Inläggav Nelia » lör nov 12, 2011 09:38

Inga hormoner what so ever funkar på mig. Deprimerad, noll sexlust och PMS from hell. Här blir det kopparspiral.

Det som dock har funkat bäst på mig måste nog vara p-staven. Ett tips. Inte så lätt förstås att bara sätta in för att prova och sen ta ut om man blir negativt påverkad.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maija » lör nov 12, 2011 10:50

Hur länge kan man ha kopparspiralen?

Jag har haft p-stav i 3 år tidigare, men jag fick helt oregelbunden mens, ibland hade jag ingen mens på några månader och sedan kunde jag ha mens hela tiden fast lite varje dag i flera månader också :/ Jättekonstigt, plus att de som tog ut den på mig visste nog inte vad de gjorde så jag har inte så bra erfarenheter av den tyvärr (det blev ganska blodigt om man säger så!).

Tror ni man kan ändras efter en graviditet med hur man påverkas av hormoner?
Användarvisningsbild
Maija

Inläggav Nelia » lör nov 12, 2011 13:23

Tror det är 5 år den kan sitta inne.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cissid » lör nov 12, 2011 13:46

Men ta ut ringen! Det är väl inget att fundera över! Kör med kondom istället, iaf tills du hittat något som passar dig. Jag tyckte att p-ring funkade bra för mig (även om jag inte hade så mycket lust) men när jag tog p-spruta så var jag väldigt påverkad. (Sen när jag berättade det för en BM efter ha tagit sprutan i över 1 år så skrattar hon typ åt mig och säger att det har absolut inget med sprutan att göra att jag var nedstämd och saknade lust!!!) Jag kommer att sätta in en kopparspiral nu så snart jag får mens och testa hur det funkar. Men det är väl typ kopparspiral, pessar eller kondom du har att välja på om du vill undvika hormoner.
Bild
Bild
Cissid
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cissid » lör nov 12, 2011 13:47

och förresten, glömde skriva att jag tror att vad som helst kan hända efter en graviditet! Det är så mycket hormoner som varit i omlopp så man vet inte hur man kommer att reagera mot något efter.
Bild
Bild
Cissid
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maija » lör nov 12, 2011 20:20

Tack för tipsen! Jag har tagit ut ringen nu :) Det känns verkligen bra! Kan inte vara bra att påverka kroppen med alla dessa hormoner och ämnen som finns i p-piller och p-ringar. Jag vill inte ha fler barn just nu men kanske om två år typ och då kanske det inte är någon ide att sätta in kopparspiral nu?
Användarvisningsbild
Maija

Återgå till Ångest & depression