Banner Forum Image

De där med sex.

De där med sex.

Inläggav vildasol » tis dec 30, 2008 00:00

Jaha, då var jag där. Det är fem månader sedan jag och min man hade sex. Jag hade en svår förlossning och fick sys rejält. Läkningen tog lång tid och det är bara den senaste månaden som jag inte har haft ont när jag har byxor på mig. Men jag har precis fått tillbaka min mens och provade att använda tampong, men det gick inte, för det gjorde för ont. Min man pressar mig inte, vilket är skönt, men samtidigt vet jag hur frustrerande det är för honom.

Detta är det ena problemet, att kroppen är annorlunda. Det andra är att jag inte känner någon åtrå eller lust över huvud jävla taget. Det är helt bortblåst! Att brösten bara är mjölkpaket accepterar jag. Men resten av kroppen. Jag känner inga ilningar eller erotiska känslor hur mycket jag än försöker tänka på sex.

Det känns svårare ju längre tiden går och jag blir bara mer och mer rädd för att pröva att ha sex igen. Och det blir knappast bra om jag skulle ha det, utan att egentligen vilja.

Jag känner mig så ensam och ledsen om detta och har ingen att prata med. Det känns som om jag aldrig kommer att vilja ha sex igen. Ska det verkligen vara så här????
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Re: De där med sex.

Inläggav Strumpan » tis dec 30, 2008 00:26

Du är inte ensam! Jag känner defenitivt igen mig i det där med lustbortfallet.
Vi har inte kommit till skott många gånger heller kan jag säga. Jag kan däremot känna pirret, men att ta det stora steget att agera är en annan femma. När det väl händer så är det jättebra, måste jag tillägga, så det är inte där skon klämmer.
Tur att vi har förstående män. Jag har ordentliga skuldkänslor faktiskt.

Jag var också duktigt nervös när vi körde första gången efter FL.
Mitt råd är att prata med din man, och då menar jag under tiden, om du förstår vad jag menar. Tillåt dig själv att vara pinsamt och jobbigt nervös första gången. Det gör väl ingenting om det kanske inte blir så bra, bara ni får det gjort liksom.
Då blir nästa gång lite mer avdramatiserad.

Det här ska ju tydligen vara ett ganska vanligt problem. Jag tycker ändå att jag mest läser om folk som hoppar i bingen veckan efter FL!

Som min älskade man brukar säga; "Det är en övergående period i vårat liv, det får ta den tid det tar."
Vi får väl hoppas att lusten kommer tillbaka snart, annars blir det lite jobbigt att få fram syskon ;) .

Hoppas det löser sig för dig (er)!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Mickis » tis dec 30, 2008 00:35

Det är jättevanligt att man känner så. Jag upplevde allt precis likadant som du.
Försök att ta allt lugnt för det ordnar sig. Man behöver bara ge det lite tid. Det är en stor omställning för båda kroppen och huvudet att genomgå en förlossning och bli förälder.
Livet blir sig aldrig riktigt likt. Men sexlivet kan man få tillbaka (när det känns ok) med lite träning.. :wink:
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Mickis
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis dec 30, 2008 09:45

Jag förstår dig verkligen!! Jag fick en blockering i skallen...till slut gjorde jag det bara för att få det överstökat, det var en helt ny känsla...men efter vi gjort det första gången hade man liksom avdramatiserat det och sån har det bara gått bättre.

Mitt tips för den dagen ni beslutar er för att testa är glidmedel... Man är ju inte lika "på" som man ska första gången + att amningen torkar ut på nåt sätt. Ta det lugnt, lek och gorma...man måste ju inte in med nåt så att säga...ta det försiktigt bara. Men min erfarenhet är att det lossnar efter första gången...jag kan inte påstå att det var skönt, men det var nödvändigt liksom...:-)
sprallos

Inläggav Frixie » tis dec 30, 2008 11:14

Det onda du kände av tampongen är säkert för att slemhinnorna är för torra...
Under amning mm så hamnar man liksom i en klimakteriefas och då är dessa problem jättevanliga...

Ang lusten vet jag precis hur du menar.. Men har inget tips på vad man kan göra åt det... Mer än att inte stressa fram.. Låt det ta sin tid... Se till att bekräfta varann på andra sätt också... Penetrerande sex är ju faktiskt inte allt i ett förhållande.

När det sen gäller själva sexet så säger jag bara en sak: GLIDMEDEL är jätteviktigt... Och var noga med att välja ett glidmedel som är silikonbaserat. Ett vattenbaserat glidmedel torkar ganska snabbt och då finns risken att det börjar göra ont mitt i...
Se också till att låta det ta tid... Ingen snabbis första gången..
Och var noga med att kommunicera. Om det gör ont skall du inte tvinga dig till att fortsätta för din killes skull...
Sex skall vara fantastiskt, men efter en graviditet är det inte alltid det...

Lycka till!
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Inläggav ZandraSanna » tis dec 30, 2008 11:54

hehe, här är en till som sexstrejkade tack vare det inte fanns någon lust. men jag gjorde som sprallos. gjorde för få det överstökat. det var skönt att få det gjort, men inte så gudaskönt första gången var det inte direkt.
lusten finns ibland efter det, och karlen här är väl lite väl bortskämd sedan innan så han vill att det ska gå tillbaka som det var innan, och det bli inte lätt för min del.
ZandraSanna

Inläggav MinisMamma » tis dec 30, 2008 12:12

Här har du en till som har det precis som du. Det kunde lika gärna vart jag som skrev det där. Har ingen lust alls. Och det blir ju inte bättre av att min sambo påminner mig om det lite då och då. Men vill man inte så vill man inte. Så förr eller senare kommer lusten tillbaka tror jag.. :D
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav vildasol » tis dec 30, 2008 12:33

Tack för alla era svar. Skönt att inte vara helt ensam i alla fall. Vi har varit tillsammans så jäkla länge också, 14 år i fredags:) och sexlivet är ju inte lika passionerat som tidigare, vilket nog också ställer till det.

Men jag tror nog på idéen att bestämma en kväll att nu gör vi det och fram med glidmedel och faktiskt tvinga sig till att göra det och att få det något så när skönt. För det verkar ju som att det blir lättare andra gången. Skulle det inte bli det så får vi väl se hur vi gör sen. Syskon vill jag ju gärna ha....
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis dec 30, 2008 13:30

Man ska inte tvinga sig själv om det VERKLIGEN inte känns bra, men för mig var det bara en irriterande tanke, blyghet osv osv...Så då pressade jag mig förbi det bara
sprallos

Inläggav vildasol » tis dec 30, 2008 13:54

Självklart ska det kännas rätt och ha sex utan att vilja är aldrig bra. Men jag vill ju egentligen och det är bara att avbryta om det inte skulle fungera.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » tis dec 30, 2008 15:39

Varför inte bara börja med massage och en sju jäkla massa hångel???
Förbjud "sticka-in-sex".
Var tonåringar ett tag.

Om inte annat så får din man ta saken i egna händer.... Det sa jag till min när min lust var borta.

Sen drack jag skumpa och bad om nackmassage en kväll....... Då gick det liksom bättre. På alla sätt och vis.

Är man orolig för det blir det ju aldrig bra.

Lycka till!
Och hångla! I soffan. Vid köksbänken. I en bilkö (Vi åker färja i 10 minuter, perfekt hångelstund). Det är mitt bästa tips.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis dec 30, 2008 16:17

...Jag vill också åka färja...*puta underläpp*
sprallos

Inläggav ZandraSanna » tis dec 30, 2008 17:32

hehe, här känns sexet mycket pressat från hans håll. men när man väl få igång kroppen, eller han få igång mig så ångra man inte sig, utom vissa ggr.
ZandraSanna

Inläggav Frixie » tis dec 30, 2008 19:41

Fru S: Hmmm... Färjor låter som en bra ide... Synd att dom inte går på land... :-D
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Inläggav Fru S. » tis dec 30, 2008 22:00

Färjor is the shit!

Det är synd bara att han sitter fram och jag bak..... Men det går bra ändå.

Sist när vi var ensamma i bilen blev det mycket mysigt.
Dom släcker ner så det blir kolmörkt också.... =)
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Relations problem