de allra bästa mutor ni kan tänka er?
5 inlägg • Sida 1 av 1
de allra bästa mutor ni kan tänka er?
Nu flyger vi snart! Jag börjar bli lite nervös.... Det är inte långt, bara 3,5 timmar men det är långt att mest sitta stilla i mammas/pappas knä! Det är charterflyg o personalen brukar ju gå fram o tillbaka med sina vagnar mest hela tiden så jag tror inte Jakob kan vara uppe o gå. Hur som helst, jag vill ha världens bästa kit med mutor med mig till honom! Spelar absolut ingen roll vad, det är en flygresa det handlar om så allt är tillåtet!
Jag har köpt en leksak som han inte har fått se mer än i affären (vi tillbringade två timmar på toys'r'us för några veckor sedan o lekte med allt, det var kul!
) o detta är en ratt med massa knappar med olika biljljud o grejor man kan dra i. Precis i Jakobs smak.
Jag ska ha med russin o sån barnjuice med sugrör men vad mer?
Det ska gärna vara små saker, gärna vara roligt typ i en ask (det finns inga tablettaskar med innehåll lämpligt för en sån liten va?) men iaf ska det vara nytt o spännande o annorlunda o sånt han aldrig får annars tänkte jag!
Hjälp mig!
Jag har köpt en leksak som han inte har fått se mer än i affären (vi tillbringade två timmar på toys'r'us för några veckor sedan o lekte med allt, det var kul!
Jag ska ha med russin o sån barnjuice med sugrör men vad mer?
Det ska gärna vara små saker, gärna vara roligt typ i en ask (det finns inga tablettaskar med innehåll lämpligt för en sån liten va?) men iaf ska det vara nytt o spännande o annorlunda o sånt han aldrig får annars tänkte jag!
Hjälp mig!
-

Kali - Alltid online

Re: de allra bästa mutor ni kan tänka er?
Jag tycker det låter som att du är väl förberedd, kritor och block som mini-mamman säger. Släpa inte med för mycket, min erfarenhet när vi reser är att det behövs inte så mycket som man tror. Vi brukar använda knappt hälften av vad jag släpat med.
Ha en trevlig resa!!
Ha en trevlig resa!!
-

magda - Alltid online

När vi åkte bil med vår lilleman var det väldigt bra att ha en favoritbok med sig.
Som tur är så är Gustavs favvo en sån lätt bok i plast....
Annars har jag inga idéer...
Som tur är så är Gustavs favvo en sån lätt bok i plast....
Annars har jag inga idéer...
- Fru S.
- Alltid online

Vår räddning när vi flög ner nu var Flåklypa på minidatorn. Men en dator tar ju rätt mycket plats, tvärtemot vad du ville alltså.. Vi fick lite småpysselgrejer på planet också som funkade en stund. Tyvärr tröttnade Joel fort och lekte mest med en vattenflaska och en sked på slutet, men det var väl för att han just då kunde sitta i gången mellan oss. Här nere har han däremot börjat visa intresse för pekböcker, vi frågar var ankan, kaninen, traktorn, helikoptern, bilen osv är och han pekar (han kan på båda språken nu, så stolt hihi). Trodde inte det skulle bli en sådan stor hit, men det är det bästa han vet! Vi har tre böcker som är från samma serie här nere (så himla söta, med lerfigurer i) och de åker garanterat med i skötväskan hem. (Tillsammans med datorn då.)
Russin är ju toppen, önskar vi kunde ge det till Joel för han fullkomligt älskar russin, men varje gång han ätit russin får han jätteont i magen så vi vågar inte ge det nåt mer.
Hmm... Något mer... Om ni vill lägga en slant så kan jag varmt rekommendera att köpa en iTeddy (finns på Toys R Us), om ni vill låta Jakob leka med tekniska saker. Man kan lägga in musik, bilder, filmer osv på den. Den åker alltid med oss vart vi än är med Joel. Funkar klockrent! iTeddy är alltså en nallebjörn med en TV-liknande sak i magen. Man kan ta ur den runda grejen, så man behöver alltså inte släpa på hela nallen.
Lycka till och ha en TOPPENSEMESTER!!!
Russin är ju toppen, önskar vi kunde ge det till Joel för han fullkomligt älskar russin, men varje gång han ätit russin får han jätteont i magen så vi vågar inte ge det nåt mer.
Hmm... Något mer... Om ni vill lägga en slant så kan jag varmt rekommendera att köpa en iTeddy (finns på Toys R Us), om ni vill låta Jakob leka med tekniska saker. Man kan lägga in musik, bilder, filmer osv på den. Den åker alltid med oss vart vi än är med Joel. Funkar klockrent! iTeddy är alltså en nallebjörn med en TV-liknande sak i magen. Man kan ta ur den runda grejen, så man behöver alltså inte släpa på hela nallen.
Lycka till och ha en TOPPENSEMESTER!!!
-

Nelia - Alltid online

tack för tipsen! jakob har hittills aldrig varit särskilt intresserad av något på TV, jag önskar dock jag hade en mini-dator!
favoritböckerna skall absolut med, det är "molly" som gäller hemma hos oss. o någon liten bil. kritor är nog jättebra, tack mini-mamman! jakob blir alltid jätteglad när vi tar fram de här hemma. jag tänker ha choklad med mig men vad sjutton ska jag o hans pappa ha för kläder för att överleva en eventuell chokladmuta?? 
-

Kali - Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1