Banner Forum Image

Dax för åkpåse?

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Re: Dax för åkpåse?

Inläggav Sinus » tis sep 29, 2009 21:38

Här börjar tempen ligga kring 0 på mornarna så jag har plockat fram åkpåsen idag. Annars har vi bara haft en liten fäll och så stickade byxor/kofta/tjocksockar utan på de vanliga kläderna + ev mössa när hon sovit, ner till ett par grader. Kanske en liten filt. Och så footsacken till sittdelen. Men vi har också en varm tjej.
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Inläggav stajners » tis sep 29, 2009 21:48

Nej, det är jättesvårt att veta vad de ska ha på sej ute nu. Är ett sånt mellanläge.

Har ringt och lagt undan den åkpåse jag vill ha. Har ju varit så kallt hela dagen så nu lär ju folk skynda sej efter åkpåsar :) Första riktiga kylan. Huh!

Just nu har jag en fleecefilt som Svea sitter på i vagnen och så ett tjockt thermotäcke. Men det känns som att det inte är tillräckligt, att det lätt kryper in kyla för det är så bulligt och svårt att stoppa runt henne.
Sen har hon en stickad tröja och skor/mockasiner. Tycker ändå att hon varit lite kall när vi kommit in nu de sista dagarna. Och så märker jag att hon är mer tillfreds när hon är lite varmare, är frusen som jag.

På natten är det svårt också tycker jag. Har ett tunnare filt-täcke av ngt slag. Ulligt täcke typ, och det är för varmt att ha på. Då svettas hon. Ligger hon utan pyjamas så blir hon för kall om armarna för hon kan absolut inte ligga med armarna under för då får hon panik. Har varit så ända sen hon föddes.
Nu har hon hel pyjamas eller bara en långärmad pyjamaströja/body och en fleecefilt på sej. Har tänkt köpa en fleecefilt som man kan klippa sönder och stoppa in i ett påslakan. Gjorde det till liggdelen och det är rätt lagom nu att ha inne. Har det i vår säng så man slipper flytta täcket fram och tillbaka.
Min lillebror (6.5 år) sov i en hel pyjamas när han var liten och utan täcke, det sparkade han av sej med en gång.
BildBild
Användarvisningsbild
stajners
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav hellokitty » ons sep 30, 2009 07:55

känns som jag har för lite kläder på chaarlie när jag läser här hehe han har ju bara långärmad boddy och täcke i vagnen men de e ju ett tjockt täcke iof men han är inte kall när jag tar upp han.. mössa har han också...
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons sep 30, 2009 10:04

Hellokitty huvudsaken är att han inte är kall :D
Det är ju så olika det där hur mycket kläder dom vill/behöver ha. Jag tycker att Oskar har super mycket kläder på sig när vi lämnar honom hos dagmamman på morgonen nu men dom går ju ut direkt så det behövs ju. Sen på em när jag hämtar honom så får man ta alla kläder i ryggsäcken.

Vi ska fixa med åkpåsen i helgen för nu börjar det nästan behövas här när det är -2 på morgonen.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » ons sep 30, 2009 19:19

jo vi e ju inte ute fören tio tidigast iof.. men idag hade han tjocktröja med hehe.. ja huvudsaken är väl att han inte e kalll för han trivs verkligen inte när han blir för varm.. :)
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav a_y_g » ons sep 30, 2009 21:21

Tycker också det börjar bli dags för åkpåse, hittills har vi haft en höst/vår jacka o ett par extra byxor o mössa på, sen en liten filt över men nu börjar det bli riktigt kyligt ute framförallt när det blåser. Någon som har tips på en bra åkpåse till en bra peng till en snart 10 månader bebis?
BildBild
a_y_g
Alltid online
Alltid online

Inläggav stajners » ons sep 30, 2009 23:14

a_y_g:
Jag har sett en ganska kraftig åkpåse i två barnvagnsaffärer. Kostade 399kr och det tycker jag är ett helt ok pris. Minns tyvärr inte tillverkaren men skulle kunna kolla på det i morgon när jag ska iväg och köpa våran.
Sen vet jag inte hur kvalitén är eller hur pass den passar ditt barn. Vet även att Babyproffsen har en billigare sort, kan ju vara deras eget märke, vet inte säkert. Tror den kostade ungefär samma som den jag skrev. Annars finns ju alltid Tradera och Blocket om det skulle vara så.

Idag var det premiärtur för fleeceoverallen. var ju jättekallt! Jag hade tom vinterjackan på mej och hunden ville inte gå promenad :mrgreen:
BildBild
Användarvisningsbild
stajners

Inläggav a_y_g » tor okt 01, 2009 11:49

Tack för tipset stajners, ska gå förbi babyproffsen idag o se vad de har o erbjuda.
BildBild
a_y_g
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar