Banner Forum Image

Dags att gå ner några kg!

Diskutera träning för en bättre hälsa och livslust

Dags att gå ner några kg!

Inläggav anettejohansson » tis jan 13, 2009 08:18

Blä säger jag bara har väl märkt att jag har gått upp några kg brukar normalt ligga på mellan 65 o 68 o trodde att jag kanske låg på 74 så där. Men när jag vägde mig igår så visade den 78 !!!! :shock: . Jag behöver gå ner 10 - 13 kg har nog aldrig vägt så mycket de har ju ändå gått snart 9 mån sen Engla kom men o andra sidan har jag nog aldrig vart så jäkla godissugen som jag e jämt nu för tiden.

Sen blir man ju inte yngre direkt så jag antar att de e jobbigare o tar längre tid för kroppen att "gå tillbaka".

Men igår va jag lite duktig använde min crosstrainer o "gick" en halvmil iallafall =))

Kom gärna med tips o råd tänkte väl använda denna tråden för att få lite pepp o skriva mina fram eller baksteg =)))
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Re: Dags att gå ner några kg!

Inläggav anettejohansson » tis jan 13, 2009 08:50

Vägde igår: 78,1
Mål: Ca 65
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav cornelia19 » tis jan 13, 2009 08:57

Va duktig du är som kommer igång:)
Jag vet inte vad jag kan ge dig för råd riktigt, jag försöker ju själv gå ner i vikt och än så länge har jag tappat 6.3 kg men då får jag hjälpa på viktklubb.
Men försök äta var 3:e timme då känner du inte sötsuget lika mkt, försök gå ut och gå minst 30 min eller längre per dag och tänk positivt detta vill jag göra, mm!
Vet inte va mer jag kan säga än att hejja på dig:)

Lycka till!
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » tis jan 13, 2009 09:00

Duktig du är! :) det kommer gå bra! Lycka till!

Jag skulle behöva röra på mig mer. o gå ner lite. Förut ville jag gå upp för att jag vägde så lite, tyckte jag. Men då kom ju magen tillbax så nu måste jag gå ner igen.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lyckans Lo » tis jan 13, 2009 10:20

Dags att gå ner några kilo?
I mitt fall var det nog dags för lääänge sen , haha! :lol:
Jag gick in i min graviditet på 105 kilo (yikes! :shock: ) och vägde 121 som mest. Inte konstigt att fogarna knakade så illa. :P

Jag är också med i viktklubb.se. Gick med där med en vikt på 110 kilo, har varit medlem sen 12 dec och redan tappat 5,6 kilo, dvs kommit ner till den vikten jag hade innan graviditeten! Hejja mig!! :D
Nu är det "bara" 28 kilo kvar till mitt mål, sen får vi se om jag vill tappa ännu lite mer eller stanna där!

Jag bloggar om min viktresa också...http://blogg.aftonbladet.se/27295, spana in den om ni har lust!

Sartvikt: 110 kg
Målvikt: 77 kg
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » tis jan 13, 2009 10:54

åh jag har också börjat viktresan igen! Vi är duktiga allihopa som kämpar, det är så himlans svårt!!! Men nu ska vi väl lyckas?

startvikt: 85kg (vägde 80 efter förlossningen och gick sedan upp till kanske max 88, när jag började tänka på vikten igen vägde jag 85)

nuvarande vikt: 79,7kg!!! (ja det är inte så imponerande men jag har haft SVÅRT att komma under 80)

målvikt: 72gk (egentligen 70 men jag försöker vara snäll mot mig själv och vara realistisk)
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tis jan 13, 2009 11:30

Jag har också tagit upp kampen mot kilona! Jag var överviktig innan graviditeten och vägde 97 kilo när jag skrevs in på MVC :shock: Gick upp 10 kilo under gravven och sen gick jag ner en del medan jag ammade och jag började Viktväkta ett tag och kom ner till 89,5. Sen vet jag inte vad som hände ;) Återfall i godissnaskande kanske?

Nu har jag i alla fall köpt en våg, har insett att utan en våg hemma så går jag upp i vikt, och i söndags vägde jag 95,1 kg. Jag skulle vilja gå ner minst 20 kilo, men jag ska ta en sak i sänder så mitt första delmål är att komma under 90.

Startvikt 090111: 95,1 kg
Demål: 90 kg

Jag har helt slutat äta godis, chips och glass, det var mitt nyårslöfte. Jag försöker promenera så mycket det bara går och ska köpa träningskort så fort jag lyckats hitta en träningsBH som passar! Har prövat varenda modell på Intersport och Stadium men ingen passar, så jag måste söka vidare!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Liina » tis jan 13, 2009 11:48

shoegal: för mig räckte inte bara en våg utan vi var tvugna att köpa en superdyr våg som visar exakt exakt och som man kan väga sig på tio gånger och få exakt samma resultat. Annars börjar jag i min fantasi tänka att "ja den är nog lite fel, jag väger nog 3-5kg mindre än vad det står på vågen". Snacka om att vara inbillsk!

Vi ska förresten börja med en kul sak denna veckan. Vi har haft svårt att få tid att träna, min sambo jobbar såpass sent så att det både är svårt att träna efter jobbet/när han kommit hem, samt att vi inte så gärna tar tid till att träna då vi faktiskt vill umgås hela familjen också de få timmar han är hemma i veckan. Så den här veckan ska vi börja med att Elsas farmor passar henne varje onsdag mellan 17-20 så att vi kan gå och träna ihop (vi ska väl träna mellan 18-19 ungefär, har mest sagt 17 då farmor är kroniskt sen, och 20 för att vi ska hinna duscha och ta hos hem). Vi kommer kanske inte alltid träna samma saker (vi ska börja med vanlig gymträning nu men sen vill S nog köra bodypump och jag spinning) men i alla fall på samma gym, samma tid, så vi sparar in på träningstid. Och så får Elsa en kväll i veckan med sin farmor, som är favoritsläktingen (och Elsa är enda barnbarnet). Så alla vinner på den här planen, fattar inte att vi inte tänkt på det tidigare! :D
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » tis jan 13, 2009 12:30

Då kanske vi kan hjälpas åt o peppa varandra =))

Jag o en kompis har precis varit ute o gått i drygt en timme i rask takt jag e helt slut nu men jäklar va skönt när man kommer hem ! Man känner sig verkligen duktig !!!!!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav zettan » tis jan 13, 2009 12:33

Står här i min hejaklacksuniform å pompoms å hejar febrilt på er ,, ni e jätteduktiga *L* enorm styrka till er.. ni kan skicka lite kilon på mig för alla som väger mig kollar alltid argt på mig tycker att jag väger för lite
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » tis jan 13, 2009 12:38

Va bra va har du för adress hihi !
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tis jan 13, 2009 23:52

zettan: hur många vill du ha? ;)

Roligt att vi är så många som kan peppa varandra :) Jag var ute på en halvtimmes promenad idag efter att jag nattat Elis, det ger jag mig själv en klapp på axeln för!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav zettan » tis jan 13, 2009 23:55

anettejohansson skrev:Va bra va har du för adress hihi !

Skratt*
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav zettan » ons jan 14, 2009 00:00

shoegal:tja det behövs rätt så några kilon *L*
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » ons jan 14, 2009 08:32

Jag trodde jag skulle va helt slut i kroppen idag efter promenaden igår men de e faktiskt inte så farligt !!!
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Träning för en bättre hälsa