cykla med barn???
10 inlägg • Sida 1 av 1
cykla med barn???
hur gammal var ert barn när det satt i barnsadel första gången??? ellie sitter stadigt nu och jag funderar när jag kan börja???
-

Kajsavarg - Alltid online

Har precis blivit ägare till en cykel,,,,är jätteglad ,,,för vi har ingen bil nu,,,så det passar perfekt. Men jag har också tänkt mig att kunna ha Zelda med mig på cykeln,,,,försöker kolla i annonser efter begagnad cykelstol,,,men hittar inga på blocket
,,,tycker jag är konstigt. Men nu till din fråga Kajsavarg,,,jag tror inte det är några problem att ha henne bak på cykeln om hon sitter stadigt,,,men som nån annan sa här,,,du kan ju testa dig fram,,,,,och se hur hon hänger med om du bara drar cykeln först med henne bakpå.
-

Helen - Alltid online

På cykelsitsarna kanske det står minimiålder..?
Men jag tycker nog att 7mån är för tidigt. Tänk om du måste bromsa hastigt, huvudet är ju fortfarande rätt tungt för den lilla nacken.
Jag skulle nog vänta till Pluppen fyllt ett, om det vore aktuellt för mej.
Men jag tycker nog att 7mån är för tidigt. Tänk om du måste bromsa hastigt, huvudet är ju fortfarande rätt tungt för den lilla nacken.
Jag skulle nog vänta till Pluppen fyllt ett, om det vore aktuellt för mej.
-

Tyka - Alltid online

Har aldrig haft några av mina barn i barnsadel,och i Ellies ålder vet jag att det är alldeles för tidigt men jag ser att du INTE har skrivit att du skulle börja just nu men kolla med BVC så du får ett exakt svar!Kram
-

Xena66 - Alltid online

jag har inte tänkt börja innan jag har all fakta
det stårbara i cykelsitts annonserna jag har hittat på nätet, max 22 kg har jag för mig ingen minsta vikt eller så.. dumt :/ ne nu ska jag bada av min lilla gröt fia hon har gröt över allt i dag 
-

Kajsavarg - Alltid online

Jag har fortfárande inte cyklat med Ronja...Har inte köpt nån stol, blev liksom inte av bara i somras! Får se till nästa sommar! Fast då har jag ju en till så då blir det nog inte mycket cykla av
ja ja...
-

ashe2 - Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar